Re: Podwójne zakochanie (bardzo długie)

From: "Greg" <o...@f...sos.com.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Podwójne zakochanie (bardzo długie)
Date: Mon, 16 Dec 2002 16:08:15 +0100

"Publo" w news:atkodk$j6i$1@flis.man.torun.pl napisał(a):

> Sobie też, bo jak napisałem mam coraz bardziej tego dość.

Zauwazylem, ale chodzilo mi o inna pomoc sobie ;)

> Tak przy mnie :-). Ona sama twierdzi, że chcę być ze mną,
> ale nie potrafi zamknąć poprzedniego rozdziału życia i
> rozpocząć nowego.

O... to juz troche jasniej :)

> Też się zgadzam, że czasami trzeba czasu, ale ona myśli
> od ponad pół roku!! Ile to może trwać?

Bardzo dlugo ;-P

A teraz wrocmy do tego zamykania rozdzialu... Mowia, ze lepszy wrobel w
garsci niz skowronek na dachu (nie twierdze, ze Ty jestes tym wroblem
;-P). Ale rowniez tutaj jest juz podjeta jakas decyzja. Ona zas zatrzymala
sie gdzies w polowie drogi i zastanawia sie czy wrocic do tego wrobla,
ktory zostal na dole, czy tez pobiec na dach aby zlapac skowronka. Jesli
bedzie wahac sie zbyt dlugo - i skowronek, i wrobelek gdzies sobie poleca.
W zyciu jest wiec tak, ze mozna dac sobie troche czasu na dokladne
przemyslenie sprawy, nie ma jednak co przesadzac. Pozniej to juz i tak
jest tylko - a moze tak, a moze nie, a moze tak, a moze nie, a moze...
Ona boi sie tego czy podejmie decyzje i dlatego zwleka. Jednak nie ma co
liczyc na to, ze ktoregos dnia ja olsni - przyszlosci nigdy nie pozna (no
chyba, ze zdecyduje sie wreszcie na jakis wariant - wtedy przekona sie czy
wybrala dobrze). Moze natomiast liczyc na to, ze spory kawalek zycia
przecieknie jej miedzy palcami i zostanie z niczym (jesli bedzie czekac
zbyt dlugo). Mozesz mi wierzyc - takie zycie na granicy, w niepewnosci...
to straszna katorga. Lepiej juz wybrac zle, ale wiedziec na czym sie stoi.
Kojarzysz moze ten film, ze slynna scena prysznicowa? Ta, ktora nerwowo
wykanczala wielu ludzi ;) Tam wlasnie to wyczekiwanie na to co wlasciwie
sie stanie bylo kluczem do zbudowania tej atmosfery grozy. Gdyby od razu
wyskoczyl szaleniec z nozem to byloby co najwyzej... "o jeżu alem sie
przestraszyl!". A z tym oczekiwaniem to byly poszarpane obicia fotelu w
ktore wbilo sie pozostalosci z obgryzionych paznokci ;)
Moze podjac zla decyzje - istnieje taka mozliwosc. To na pewno zaboli, ale
to bedzie tylko taki kopniak. Bol choc spory to jednak szybko minie.
Natomiast trwanie w takiej niepewnosci jest dla mnie rownoznaczne z tym
jakby przywiazano czlowieka do stolu i ustawiono maszynerie w ten sposob,
ze co pare sekund na czolo delikwenta spada kropelka wody. Poczatkowo male
piwo. Jednak kazda kolejna kropla staje sie coraz bardziej irytujaca, a
pozniej bolesna. Po pewnym czasie czlowiek nie jest w stanie juz tego
zniesc i to jest jego koniec.

Postaraj sie ja przekonac, ze podejmujac decyzje zrzuci ze swoich ramion
spory ciezar. Takie ciagle wahanie jest jak rak wyzerajacy czlowieka od
srodka.

pozdrawiam
Greg