Podział

1. Data: 2020-07-10 10:38:27

Temat: Podział
Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

"Tam, gdzie PiS jest dziś najsilniejszy, tam ,,Solidarność" była
najsłabsza. Polska wschodnia, małe miasteczka, wieś albo w ogóle nie
miały zorganizowanych grup ,,Solidarności", albo były one bardzo słabe. W
wyborach 1984 roku to tam była najwyższa frekwencja i najmniejszy
bojkot. Nie było tam poczucia, że system autorytarny jest czymś
niedobrym, raczej było praktyczne myślenie o tym, co władza da, czy
pozwoli kupić ziemię, da na ciągnik itd. - mówi nasz rozmówca"

"Czy ten podział został zaszczepiony z premedytacją?
Oczywiście, że tak. To jest pomysł na nakręcanie spirali konfliktu i
polaryzację sceny politycznej, potem postaw zwykłych ludzi, aby na tej
polaryzacji dojść do władzy i w moim przekonaniu do jednoprzywództwa, za
czym automatycznie stoi zakwestionowanie pluralizmu politycznego. Na to,
że te zamiary udało się zrealizować, składa się wiele czynników:
katastrofa smoleńska, rozwinięcie się licznych irracjonalnych przekonań,
w tym uzdrowiciele, egzorcyści, antyszczepionkowcy."

https://wiadomo.co/prof-andrzej-friszke-w-ekstremaln
ej-sytuacji-mozliwa-wojna-domowa/

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

2. Data: 2020-07-10 16:11:04

Temat: Re: Podział
Od: silvio balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 10.07.20 um 10:38 schrieb Kviat:
> [...]
> katastrofa smoleńska, rozwinięcie się licznych irracjonalnych przekonań,
> w tym uzdrowiciele, egzorcyści, antyszczepionkowcy."

Juz przed laty pisalem gdzies, ze w Polsce moze dojsc do wojny domowej,
szczegolnie jesli wyjda na jaw jakies jaskrawe odszustwa wyborcze albo
sytuacja gospodarcza sie bardzo popsuje. Bedzie jak na Balkanach, gdzie
wojska NATO musza pilnowac, zeby ludzie sie nie powybijali. Kto jednak
zechce przyjsc? Niemcy, Holendrzy, Francuzi? Szybciej Rosjanie, jak im
jeszcze jakis "zyczliwy" zniszczy jakis pomnik lub podpali ambasade?
O Amerykanach lepiej zapomniec, bo maja ciezki kryzys i Trump pewnie
padnie. A wiec kto pomoze? Wegry? ;-)
Doszla jeszcze pandemia - miliony straca prace, dochody, nadzieje.
Ogladalem troche dyskusje w PE - coraz glosniej mowiono o praworzadnosci
i karaniu za jej brak. Czyli moze byc jeszcze gorzej, bo dotad i tak
przedstawiciele wladz byli w Brukseli jak Adrian w "Uchu prezesa", a jak
sie zaczna sankcje?
Historyk nie zwraca uwagi na kwestie spoleczne i ekonomiczne, nie mowi
wiec tego co ja. Jak czytam to nawet madrzejsi zwolennicy PiS i
Kofederacji widza przyszle problemy zwiazane ze zmianami klimatycznymi
oraz demografia. Spoleczenstwo sie starzeje - mimo roznych dodatkow nie
rodzi sie wiecej dzieci, przyszlych pracownikow i podatnikow. Mlodzi,
lepiej wyksztalceni, lekarze i pielegniarki wyjezdzaja. Kto bedzie
leczyl i pielegnowal Polakow? Ukraincy, Bialorusini, Wietnamczycy,
Hindusi? Pojada dalej, gdzie wiecej zarobia i beda lepiej traktowani.
Co da rozdawnictwo? Bedzie druga Grecja? Z tym, ze Grecja nalezy do
strefy euro, jest mala, prawie kazdy tam byl, zna jakiegos Greka, lubi
zjesc po grecku.

Ponizej artykul o emigracji rumunskich lekarzy do Szwajcarii. Wedlug
oficjalnych danych miedzy 2007 i 2013 Rumunie opuscilo 14 tysiecy (ok.
25%) lekarzy, co oznacza strate 160 mln euro wydanych przez kraj na ich
wyksztalcenie. Dalej jest o ankiecie wsrod studentow medycyny - 85%
planuje wyjazd za granice.
Podobnie jest z polskimi medykami. Nie bedzie dobrze...

https://www.zeit.de/2019/18/auswanderung-rumaenien-s
chweiz-medizinstudium-aerzte-gesundheitswesen/seite-
3

Chcesz pogadac z lekarzem po polsku? Masz w okolicy prawie wszystkie
specjalnosci.
http://www.doktorzy.de/bayern/1404-nuernberg.html

A tutaj cos o porownaniu zarobkow: mlody lekarz 3 euro za godzine lub
600 netto miesiecznie (48 godzin tygodniowo), tutaj ponad 4.400 brutto
(32-34h)...

https://www.aerztezeitung.de/Wirtschaft/Junge-Aerzte
-in-Polen-bekommen-drei-Euro-pro-Stunde-303409.html

https://de.statista.com/statistik/daten/studie/50657
0/umfrage/anzahl-praktizierender-aerzte-in-europa-na
ch-laendern/

https://www.praktischarzt.de/arzt/arzt-gehalt-auslan
d-vergleich/
--
saluto
SB dr angelologii apokryficznej

https://pokazywarka.pl/ibq71l/
-------------------------------
New Godwin's law: "as an online discussion grows longer, the probability
of a comparison involving Nazis or Hitler, Jew, Black or Muslim, Bill
Gates or Xi Jinping, Merkel or Macron approaches 1".

3. Data: 2020-07-11 05:36:57

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2020-07-10 16:11, silvio balconetti wrote:

> [...]
>

> https://de.statista.com/statistik/daten/studie/50657
0/umfrage/anzahl-praktizierender-aerzte-in-europa-na

//zrozum... to, ze dzis lekarze w Niemczech mowiom po Polsku, to jest
wlasnie wynik tej wczesnej seksualizacji mlodziezy w latach
80-dziesiatych...

Polska taka, jak trzeba...
Schizofrenia opozycji.
wybory
Trzaskowski ma problem!
Re: Trzaskowski - pospolity sprzedajny ćpun.