Od czego zacząć - stan deweloperski

1. Data: 2009-10-10 19:36:48

Temat: Od czego zacząć - stan deweloperski
Od: "Robert" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Za kilka dni odbieram klucze i gryzę się z myślą od czego zacząć, klepka,
glazura, terakota a może dzwi wewnętrzne, może aneks kuchenny, może
łazienka. Jeżeli macie doświadczenia to proszę podzielcie się i
podpowiedzcie od czego zacząć :)

2. Data: 2009-10-10 20:21:31

Temat: Re: Od czego zacząć - stan deweloperski
Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Robert pisze:
> [...]
> glazura, terakota a może dzwi wewnętrzne, może aneks kuchenny, może
> łazienka. Jeżeli macie doświadczenia to proszę podzielcie się i

Od najbardziej brudzących czynności do najmniej glazura, terakota, drzwi.

3. Data: 2009-10-11 07:10:21

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> Witam
>
> Za kilka dni odbieram klucze i gryzę się z myślą od czego zacząć, klepka,
> glazura, terakota

Oczywiście najpierw klepka, potem lakier, a dopiero potem glazura, terakota,
kucieścian i malowanie ;-)

> a może dzwi wewnętrzne, może aneks kuchenny, może łazienka. Jeżeli macie
> doświadczenia to proszę podzielcie się i podpowiedzcie od czego zacząć :)

Zawsze się zaczyna od prac brudnych, wymagających kucia, cięcia szlifierką
itp. a kończy na czystych, wskazany choć nie zawsze możliwy bądź sensowny
jest też kierunek od góry do dołu.

J.

4. Data: 2009-10-11 10:12:41

Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Od tego, co nie będzie pękać przy nieuniknionym początkowym osiadaniu budynku?
Od porządnego wysuszenia mieszkania (kaloryfery włączone, uchylony mały lufcik w
najbardziej oddalonym od kratki wentylacyjnej
pokoju)?
JaC

-----

5. Data: 2009-10-12 18:02:36

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
> Od tego, co nie będzie pękać przy nieuniknionym początkowym osiadaniu
> budynku?

po jakim czasie od postawienia ściany można kłaść kafle bez obaw o ich
spękanie?

6. Data: 2009-10-14 18:48:51

Od: Maseł <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

yapann wrote:
> po jakim czasie od postawienia ściany można kłaść kafle bez obaw o ich
> spękanie?

Na Gornym Slasku - nigdy...

Pozdro

Maseł

7. Data: 2009-10-17 11:35:37

Od: "cashanka" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "yapann" <y...@o...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
>
> po jakim czasie od postawienia ściany można kłaść kafle bez obaw o ich
> spękanie?

Obawiam sie, ze dlugo. W moim mieszkaniu popekaly plytki w lazience po okolo
roku od ukonczenia lazienki. Rysy sa co
prawda bardzo cienkie, ale sa. No i co gorsza pekly plyty gipsowe w
sciankach dzialowych, na skutek uginania sie stropu.
widac rysy na plytach no i tynk odpada, szczegulnie w rogach scian.
pzdr

8. Data: 2009-10-18 08:09:53

Od: jQ <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Robert wrote:

> [...]
> glazura, terakota a może dzwi wewnętrzne, może aneks kuchenny, może
> łazienka. Jeżeli macie doświadczenia to proszę podzielcie się i
Najpierw zacznij od prac brudnych: kucie i przestawianie ścian, przesuwanie
otworów na drzwi, przerabianie elektryki, hydrauliki w łazience itp. Jak
już masz ściany poustawiane tak, jak chcesz, możesz zabrać się za
ewentualne podrównanie ścian tynkiem (jeśli krzywe), i robienie gładzi
(jeśli chcesz, a warto moim zdaniem). Ponieważ przy szlifowaniu gładzi syf
w mieszkaniu jest nieziemski, nie robiłbym w tym czasie nic równolegle. Jak
już wyjdą ludzie od gładzi, możesz brać się dalej za łazienkę i
jednocześnie malowanie pokoi - raczej nie powinno jedno drugiemu
przeszkadzać. Aha - daj sobie spokój z wiecznym zamiataniem pyłu z
betonowej podłogi, bo i tak go nie zmieciesz. Mi majster podsunął bardzo
proste - acz genialne rozwiązanie. Zagruntuj ją! Unigrunt, pędzel ława i
lecisz :)
Co do kafli w łazience, pamiętaj, by iść od dołu. U mnie popaprańcy zrobili
błąd - na dole na ścianach mam mozaikę, nad tym płytki, więc niby
wymierzyli miejsce na mozaikę i zaczęli wyżej. Roboty ze spasowaniem było
potem co niemiara. Tak więc najpierw podłoga, wanna itp, i pniemy się w
górę. Nie żałuj na dobry klej do płytek. U mnie majster robił na Mapei.
I pamiętaj, by kaflowanie, w poziomie, zaczynać od środka ściany, nie od
narożnika. Generalnie chodzi o to, by docinki wyszły równo z obu stron
ściany. Jeśli jednak, tak jak u mnie, na ścianie jest np. kabina
prysznicowa, podziel tą ścianę na dwie strefy (kabina i poza nią) i osobno
wyznacz środek każdej z nich. Tak mi ostatni majster, co robił mi łazienkę,
podpowiedział, i wyszło genialnie :) Jeśli planujesz sufit podwieszany,
warto zostawić niewielką szczelinę wypełnioną np. akrylem między płytkami a
sufitem, wszak sufit pracuje.
Jeśli chodzi o malowanie, pamiętaj, by dokładnie(!) zagruntować ściany. Mi,
niestety, popaprańcy (ci sami, co skopali w łazience), źle zagruntowali
ścianę w sypialni. Wyszło, jak zaczęły się robić placki po pomalowaniu
(ściana nierówno ciągnęła farbę). Osobiście polecam śniezka-grunt, ale
pewnie inne też są dobre. Na to 2 warstwy farby, wałkiem. W necie
znajdziesz sporo poradników, jak malować, żeby było dobrze i powiem Ci, że
prawdę mówią :) Czyli najpierw bierzesz sobie kawałek, tak z metr na metr,
i jedziesz góra - dół, w kształcie litery N. Następnie, bierzesz trochę
mniej farby na wałek i rozcierasz ją w pionie i poziomie. Trzymaj się tych
zasad, a wyjdzie miodzio :)
Po pomalowaniu ścian możesz wstawiać drzwi. Podłogę drewnianą robisz na
samym końcu.
Coś pominąłem?
Przy okazji powiem Ci, że naprawdę dużo można nauczyć się patrząc, co i jak
majstry robią. Ja przerobiłem u siebie w sumie 4 ekipy - teraz większość
zrobiłbym sam, lub przynajmniej bym wiedział, na co zwracać uwagę.

9. Data: 2009-10-24 16:54:05

Temat: Re: Podziękował
Od: "Robert" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jQ" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jak majstry robią. Ja przerobiłem u siebie w sumie 4 ekipy - teraz
> większość zrobiłbym sam, lub przynajmniej bym wiedział, na co zwracać

Podziękował

Re: Jak rozmontować takie połączenia
Opinię Candy
filtr w kotle Beretta Kompakt II