Podzielniki

1. Data: 2004-05-12 16:29:53

Temat: Podzielniki
Od: "Remek" <c...@c...tam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc.
Czy sa jakies normy, przepisy etc, dot instalacji i rozliczen za CO w
lokalach spoldzielczych na podstawie "podzielnikow ciepla" ???
Moze macie jakies doswiadczenie w tym temacie ??
Dla mnie dziwne bylo rozliczenie lokalu w ktorym przez caly rok niekt nie
mieszkal z lokalem zamieszkiwanym przez caly rok. W jednym byl zwrot ok
1000 zl a w drugim 900 !!!!!!!!!!!!!!!
Ha ha czyli co grzac na fuuuuuuuuuuuuuel :)
Debilizm jakis czy co ?

--
Remek www.remig.cad.pl
Nie martw sie o jutro, martw sie jak go doczekasz.

1. Data: 2004-05-12 18:33:01

Temat: Re: Podzielniki
Od: "Boombastic" <b...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Remek" <c...@c...tam.pl> wrote in message

> Czesc.
> Czy sa jakies normy, przepisy etc, dot instalacji i rozliczen za CO w
> lokalach spoldzielczych na podstawie "podzielnikow ciepla" ???
> Moze macie jakies doswiadczenie w tym temacie ??

Pewnie masz na myśli podzielniki wyparkowe. Najpier poczytaj na jakiej
zasadzie działają i co wpływa na temperatury powietrza i dopiero wtedy
wyciągaj wnioski. Podzielniki elektroniczne sa bardziej wyrafinowane, ale
oczywiście niedoskonałe.

1. Data: 2004-05-13 07:11:20

Od: "Pelos" <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Boombastic" <b...@N...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> zasadzie działają i co wpływa na temperatury powietrza i dopiero wtedy
> wyciągaj wnioski. Podzielniki elektroniczne sa bardziej wyrafinowane, ale

Jak sama nazwa wskazuje - podzielnik. Nie miernik - tylko podzielnik :D
Kiedys Janusz Weiss w radiu Z to wyjasnial. Nie ma to zadnego swiadectwa homologacji,
etc.
Co do tych eleketronicznych - to wystaje z nich dioda na podczerwien, taka jaka jest
uzywana w pilotach RTV. W pilotach takie diody
sluza co prawda do nadawania, ale to zaden problem zeby wykorzystywac je jako
odbiorniki. Zastanawiam sie co by bylo gdyby na taki
podzielnik skierowac przez dluzszy czas pilot w wcisnietym klawiszem :)

--
Pelos
http://www.pelos.pl

1. Data: 2004-05-13 13:38:04

Od: Danny <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 13 May 2004 09:11:20 +0200, Pelos wrote:

> [...]
odbiorniki. Zastanawiam sie co by bylo gdyby na taki
> podzielnik skierowac przez dluzszy czas pilot w wcisnietym klawiszem :)

tyle że ta dioda nie ma nic wspólnego z pomiarem - raczej służy do
transmisji danych. Do pomiaru służą termistory (sztuk dwie) które mierzą
różnicę temperatur grzejnika i otoczenia.

Danny

1. Data: 2004-05-14 06:32:51

Od: "Pelos" <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Danny" <d...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
<ciach>

> tyle że ta dioda nie ma nic wspólnego z pomiarem - raczej służy do
> transmisji danych. Do pomiaru służą termistory (sztuk dwie) które mierzą
> różnicę temperatur grzejnika i otoczenia.
Do transmisji ?
Skoro tak mowisz to pewnie jestes pewien. Tylko co one mialyby niby transmitowac
(wyniki pomiarow ? Nie one odczytywane z LCD) ? I
jak jest inicjowana transmisja ?
Ech chyba gdzies dorwe takiego jednego i obadam :)

--
Pelos
http://www.pelos.pl

1. Data: 2004-05-14 07:23:16

Od: Danny <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 14 May 2004 08:32:51 +0200, Pelos wrote:

> Do transmisji ?
> Skoro tak mowisz to pewnie jestes pewien. Tylko co one mialyby niby transmitowac
(wyniki pomiarow ? Nie one odczytywane z LCD) ? I
> jak jest inicjowana transmisja ?

Często stosuje się transmisję podobną do Irda, po to żeby żmudnie nie
przpiesywać wyników z wyświetlacza - przykłada magik od odczytu czarne
pudełko i ma już za moment dane, nie marnuje długopisu, papieru. A standard
transmisji to tajemnica producenta....

Danny

1. Data: 2004-05-14 12:19:29

Od: "Boombastic" <b...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jak jest inicjowana transmisja ?
> Ech chyba gdzies dorwe takiego jednego i obadam :)

Ja mam taki podzielnik, ze wysyła dane droga radiowa i nie trzeba nawet
wchodzić do mieszkania.

1. Data: 2004-05-14 22:00:29

Od: "7me poty" <brak@ANTYSPAM/konto.pl> szukaj wiadomości tego autora

Podzielniki elektroniczne sa bardziej wyrafinowane, ale
oczywiście niedoskonałe.

Moje matki chałupa stoi pusta kaloryfery raz zagrzały w tą zimę na pare dni,
sasidka z mieszkania szczytowego ze starą stolarką okienną mieszka cały czas
wynik: matka 102 nadpłaty a sasiadka 800.
Podzielniki elektroniczne!!

1. Data: 2004-05-15 21:10:24

Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 15 May 2004 00:00:29 +0200 I had a dream that 7me poty
<brak@ANTYSPAM/konto.pl> wrote:
> [...]
> sasidka z mieszkania szczytowego ze starą stolarką okienną mieszka cały czas
> wynik: matka 102 nadpłaty a sasiadka 800.

Nie rozumiesz - podzielnik podzielnikiem, ale często stosuje się
odpowiednie dodatkowe parametry związane z położeniem mieszkania - czy
szczytowe, czy na parterze, skrajne itd. I dobór tych parametrów może
powodować, że ktoś, kto mieszka w środku bloku i prawie w ogóle nie
grzeje, płaci więcej od kogoś, kto ma ostatnie piętro i skrajne z bloku
mieszkanie i grzeje cały czas.

1. Data: 2004-05-16 16:47:37

Od: "yeti" <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> wynik: matka 102 nadpłaty a sasiadka 800.
> Podzielniki elektroniczne!!
nie rozpatruj rozliczenia za ciepło tylko kwotą nadpłaty. Sąsiadka mogła
płacić 500zł za ogrzewanie na miesiąc a twoja matka 50. Powinienieś raczej
sprawdzić globalną (roczną) opłatę.
pozdrowionka yeti

Co się dzieje z tą grupą ?
[SPAM]-SORRY SPRZEDAM RAINBOW
Plot metalowy
mieszkanie - kolejne pytania - okna i brama garazowa
Piec gazowy BAXI eco 2000