Połączenie podłogówki z grzejnikami ?

81. Data: 2010-11-03 14:08:33

Temat: Re: Polaczenie podlogówki z grzejnikami ?
Od: "Kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
wiadomości
news:dfa4380a-9a9f-43ca-9e4d-ee96959e142c@y23g2000yq
d.googlegroups.com...
>Boję się też że wykonawca kupi jakieś tanie rurki Aluplex i w czasie
>osiadania domu lub z powodu słabej jakości pęknie gdzieś rurka ...
>Wtedy masakra ...
>W przypadku grzejników szansa dużo mniejsza ...

Czy Ty dobrze przemyślałeś sprawę przed zakupem tego domu?
Ciągle piszesz że na nic nie masz wpływu, nie wiesz co i jak zamontuja itp.
Przecież to ostatecznie Ty płacisz i maja zrobic tak jak Ty chcesz i masz
prawo wymagać.
A jak czytam Twoje posty to mam wrażenie że władujesz kupe kasy w ten dom i
że będzie to kasa po części zmarnowana. Jak juz teraz wiesz/zakładasz ze
zamontuja Tobie najtańsze gówniane elementy, zrobią na odpipsz i dom będzie
osiadał itp to dopiero poczatek kopotów dla Ciebie.
Musisz zmienić swoje podejsćie do dewelopera i bardziej wymagac. Bo jak on
wyczul ze ma jelenia to wali w poroże co oczywiste.

Krzysiek

82. Data: 2010-11-03 14:28:20

Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Ci gle piszesz e na nic nie masz wp ywu, nie wiesz co i jak zamontuja itp.
> Przecie to ostatecznie Ty p acisz i maja zrobic tak jak Ty chcesz i masz
> prawo wymaga .

Może inaczej mam wpływ ale nie taki jakbym sam budował ten dom.

Jak na razie nie miałem żadnych problemów i moje różne pomysły i
"fanaberie" są wykonywane.
Ostatnio w piątek byłem umówiony z elektrykiem i miałem długą listę
pytań do niego (jakie kable , czy miedź i itd).
Szczerze mówiąc jestem zadowolony ze współpracy. Dużo mi poradzili ,
doradzili , pomogli ..
Dodatkowo zrobi mi wyprowadzenia "ponad standard" (domofon, czujki i
itd).

Nie mam wpływu jakiej zaprawy użyją i itd , ale zbudowali już
kilkanaście domów na tym małym osiedlu i po rozmowie z właścicielami
domów nikt nie narzekał ...

Pytam się bo czasami warto dołożyć kilka złotych i mieć coś
lepszego ...
jednak nie wszystko co nowsze jest lepsze ...

Na budowie był mój inspektor i nic nadzwyczajnego nie stwierdził ...
Na budowie jest czyściutko , śmieci są od razu palone (niezbyt
ekologiczne ;) ...

Naprawdę nie mam zastrzeżeń ...

83. Data: 2010-11-03 15:34:45

Od: "Adams" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "/// Kaszpir ///"
Witam.

>Szczerze mówiąc czytam , czytam i coraz mniej jestem pewny czy chce
>podłogówkę ...

Cos Ci "chlopie" doradze :-))
Jak masz jaja, w co zaczynam watpic, to rob
podlogowe i podejmij meska decyzje jak przystalo na chlopa.
4tys to jest 1% budowie wartej 400tys czyli NIC, za te kwote
bedziesz zadowolony chyba ze wolisz widok zółknacych, rdzewiajacych,
zbierajacych pajeczyny brudu kalafiorów.
A na podlogowke mozesz dac dywan, klepki debowe, parkiet,
marmur, gres i co tam tylko chcesz, bedzie cieplo.
Koniec kropka.

pozdro

84. Data: 2010-11-03 16:13:46

Temat: Re: Połączenie podłogówki z grzejnikami ?
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

robercik-us wrote:

> [...]
> otwartym i tu wpięte równolegle: zasobnik na cwu i płytowy wymiennik
> ciepła. Za wymiennikiem temperatura jest już ciut niższa, ale dalej
> jest zawór trójdrogowy mieszający, który obniża temperaturę na
> obiegach podłogówki.
>
> Nie zimowałem jeszcze z tym ogrzewaniem, ale już teraz widzę, że
> wszystko ma duże szanse się sprawdzać.
>
> Temperaturę na kotle utrzymuję w granicach 60 - 70 st C, a grzejniki,
> jak i podłogówka odbierają tyle ciepła ile aktualnie potrzeba -
> podłogówka, żeby nie przegrzewała się posadzka, a grzejniki, żeby było

a co robisz z nadmiarem energii z kotła..

bo dom 120 m2 potrzebuje 6.5kW przy -20 czyli jakieś 2,5 przy 0...

co robisz z 23 kw?

85. Data: 2010-11-03 16:16:55

Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marek Dyjor napisał:

> a co robisz z nadmiarem energii z kotła..
>
> bo dom 120 m2 potrzebuje 6.5kW przy -20 czyli jakieś 2,5 przy 0...
>
> co robisz z 23 kw?

Nic... kocioł chodzi na max mocy tylko, kiedy podciąga sobie temperaturę
do zadanej, a w międzyczasie stoi na tzw podtrzymaniu, żeby nie wygasł.
Poza tym zasila jeszcze baniak na cwu.

86. Data: 2010-11-03 16:24:21

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

robercik-us wrote:

> Nic... kocioł chodzi na max mocy tylko, kiedy podciąga sobie
> temperaturę do zadanej, a w międzyczasie stoi na tzw podtrzymaniu,
> żeby nie wygasł. Poza tym zasila jeszcze baniak na cwu.

a jak już zasili to co dalej?

a do jakiej mocy jesteś w stanie zjechać kotłem stałopalnym?

i czy ciągłe gaszenie i rozpalanie kotła nie bezie miało negatywnego wpływu
na jego trwałość, częsta praca poniżej temperatury skraplania?

87. Data: 2010-11-03 16:41:36

Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marek Dyjor napisał:\
> a jak już zasili to co dalej?

Nic... utrzymuje swoją temperaturę. Np 65 st C

> a do jakiej mocy jesteś w stanie zjechać kotłem stałopalnym?

On ma w specyfikacji, że jest od 7,5 do 25 kW, zatem do 7,5

> i czy ciągłe gaszenie i rozpalanie kotła nie bezie miało negatywnego
> wpływu na jego trwałość, częsta praca poniżej temperatury skraplania?

Owszem... miałoby, ale nic takiego nie zachodzi. Kocioł trzyma cały czas
swoją temperaturę i nie wychładza się nigdy poniżej... załóżmy 58 st C.

Nie ma to kompletnie wpływu na pracę instalacji grzewczej, bo jest ona
odseparowana od obiegu kogłowego i temperatury w niej kształtują się
stosownie do potrzeb - kocioł jest odpowiednio gorący i tak cały czas
pracuje.

Nie następuje jego wygaszanie, bo w okresie, kiedy nie pracuje działa na
podtrzymaniu - spala pewną ilość opału tylko po to, by nie wygasł żar -
załącza się nadmuch i podajnik, ale tylko na kilkanaście sekund.

Wygaszanie kotła robię tylko do prac konserwacyjnych - czyszczenie z
popiołu i sadzy.
Popiół mogę wyciągać nawet bez wygaszania, przy zadanej temperaturze w
momencie pracy na tzw podtrzymaniu. W instrukcji napisali, że do tej
czynności nie jest wymagane wygaszanie.

pozdr
robercik-us

88. Data: 2010-11-03 17:30:53

Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 3 Lis, 14:20, "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)"
<r...@p...com.pl> wrote:

> Pzeczytalem to mojej kobiecie i mowi, ze nie masz racji ;) U nas w domu
> jest dosc cieplo, a reczniki schna tylko na cieplym grzejniku - suszone
> na poreczy (zeby nie bylo, ze scisniete na wieszaku) sa wiecznie
> wilgotne. Wiec moja pani absolutnie grzejnik drabinkowy z grzalka
> elektryczna chce miec.

Za slaba wentylacja. Mi reczniki schna na wieszaku (rozlozone, nie
scisniete) - wentylacja mechaniczna. Podloga po prysznicu schnie w
mig :) Przelatuje tam w tej chwili ok 40m3/h, czyli okolo dwie pelne
wymiany powietrza w lazience na godzine :)
pozdr.

--
Adam Sz.

89. Data: 2010-11-03 17:37:53

Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 3 Lis, 14:54, "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
wrote:

> Najbardziej mi nie pasuje podłogówka w sypialni. Ja się przy
> zamkniętym grzejniku lub przy lekko otwartym. Szczerze mówiąc nie

Ja mam w sypialni 17stC na stale - taka temp. jest dla mnie idealna do
spania. Troche chlodno przy wchodzeniu do lozeczka ale mam na to
sposob - zone puszczam pierwsza a sam wchodze po paru minutach i jest
super :D A spi sie jak zabity przy takiej temperaturze :)

> wyobrażam sobie aby ogrzewanie podłogowe grzało mi od dołu łóżko ... A
> od góry będzie zimno ...

Na calej wysokosci jak bedziesz lezal bedziesz mial taka sama
temperature. Zadnego uczucia spania na grzejniku nie bedziesz
odczuwal :) W przypadku grzejnikow - zalezy jak masz ulozenie pokoju.
Byle nie bedziesz mial grzejnika przy glowie bo wtedy jest dramat - w
glowe cieplo i spac nie mozna, a w nogi ziabi :)

> Chyba naturalna cyrkulacja grzejnika będzie dla mnie lepsza ...

Łe ;)

> Dodatkowo nie mam wpływu jakie rurki i jakie elementy zamontowałby by
> instalator. Jeśli zaoszczędzi na ilości rurek to może okazać się że w
> zimę będę miał zimno i nic z tym nie zrobię. W przypadku grzejnika
> mogę grzejnik skręcić lub dać większy ...

W przypadku podlogowki zawsze mozesz puscic wyzsza temp. wody no ale
fakt - wtedy moze byc uczucie bicia w twarz podczerwienia.. Najlepiej
to poprostu spytaj jaki rozklad chca zrobic i to tu mniejwiecej
przeliczymy. No przeciez Ty za to placisz wiec chyba powinienes
wymagac? :)

> Chyba więc zostanę przy tym co miało być , czyli połączenie podłogówki
> z grzejnikami. Pomieszczenia nie są wysokie (2,6m).

Ja tez mam wszedzie 2,6m. To standard :)

[...]
> [...]
> Wtedy masakra ...
> W przypadku grzejników szansa dużo mniejsza ...

Nawet najtansza chinszczyzna wytrzymuje sporo - na forum muratora ktos
robil testy i nawet najtanszy us metrix wytrzymywal bez problemu
10bar. A w instalacji normalnie jest 1bar :) Wogole alupexy sa dosc
odporne na wszystko.
pozdr.

--
Adam Sz.

90. Data: 2010-11-03 21:42:13

Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ograniczysz sobie na rozdzielaczu przepływ i będziesz miał zimniej na
> stałe.
>
> regulatory z termostatami na gałęziach nie mają zbytniego sensu bo czas
> odpowiedzi pomieszczenia będzie bardzo długi, najsensowniejszy byłby układ
> regulujący w sposób ciągły z jakąś nauką charakterystyki pomieszczenia +
> uwzględniający aktualne parametry zasilania układu. imho zbyt
> skomplikowane.

Dokładnie tak jak Ci pisze Marek. Tutaj potrzebne by były regulatory
proporcjonalne z PID, a żeby nie babrać się w szukanie paramterów nastaw to
musiałyby mieć zaimplementowaną funkcję autotuningu czyli samoczynnego
dostarjania parametrów.
Uwierz mi, że dostrojenie takiego regulatora w posób ręczny będzie bardzo
trudne. Pisze to jako automatyk, który z niejednym takim regulatorem już się
borykał i się głowił, choć ja w porównaniu do Ciebie mam wiedzę i lata
doświadczeń w tej branży.
Koszt takich regulatorów waha się od kilkuset zł do kilku tysięcy.
Reagulatory dwustawne ze względu na zbyt długi czas odpowiedzi obiektu po
prostu cały czas by regulowały układ na zasadzie huśtawki góra/dół po kilka
stopni Celsjusza. Czyli nie utrzymywałyby temperatury idealnie równo.

Z resztą podłogówka nawet nie potrzbuje takiej regulacji, gdyż posiada cechę
samoregulacji. Wystarczy tylko pouścić przez nią wodę o określonej
temperaturze i określonym przepływie, a ona sama utrzyma dość precyzyjnie
określoną temperaturę pomimo wahań temperatury na dworze.

Osobiście także Ci radzę: rób podłogówkę wszędzie.
W sypialni podłogówka nie ma sensu tylko wtedy, kiedy sypialnia jest mała i
przewidujesz w niej duże zabudowane szafy oraz grube dywany na podłodze.

POWITANIE
Alarm lub włączanie kotła CO smsem - dotyczy ekspandera GSM NANO
Piec kuchenny na węgiel i drewno
Grupowicz się żeni:)
Re: który młynek żarnowy