Połączenie węża z baterią

1. Data: 2012-05-14 13:54:24

Temat: Połączenie węża z baterią
Od: maniek <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Wie ktoś może czy dostanę taką złączkę aby móc połączyć wąż ogrodowy
3/4 do baterii prysznicowej?

2. Data: 2012-05-14 23:04:23

Temat: Re: Połączenie węża z baterią
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan maniek napisał:

> Wie ktoś może czy dostanę taką złączkę aby móc połączyć wąż ogrodowy
> 3/4 do baterii prysznicowej?

Wprost do baterii? Wąż prysznicowy ma z obu stron wewnętrzy gwint
półcalowy. Więc zamiast sitka prysznica (słuchawki, jak kto woli)
można wkręcić coś, co z jednej strony ma zewnętrzny gwint półcalowy,
a z drugiej trzyćwierciowy do węża ogrodowego. Jako to "coś" dobrze
się sprawdza taki dzyndzel, co się nim podłącza baterię do rury
w ścianie. Ja bym go nazwał "nyplem mimośrodowym", ale nie wiem,
czy to fachowa nomenklatura. Sam tak kiedyś łączyłem i -- że się tak
wyrażę -- culajtung był na szoner zrobiony. Jeśli to ma być połaczenie
nie 'ad hoc', tylko bardziej stałe, to wąż prysznicowy można zastąpić
mufą półcalową. Albo nawet spróbować wkręcić wyżej wzmiankowany dzyndzel
wprost w baterię zamiast oryginalnej złączki (nypla), choć w różnych
bateriach może być z tym różnie. A tak w ogóle, to najlepiej iść do
sklepu hydraulicznego i zapytać co mają. Bo na pewno mają wiele rzeczy.

Jarek

--
Albowiem z powodu kajli na uberlaufie trychter rzeczywiście robiony był
na szoner, nie zaś krajcowany, i bez holajzy w żaden sposób nie udałoby

3. Data: 2012-05-15 07:38:55

Od: Marek K <m...@P...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> się sprawdza taki dzyndzel, co się nim podłącza baterię do rury
> w ścianie. Ja bym go nazwał "nyplem mimośrodowym", ale nie wiem,

Konik

Marek

4. Data: 2012-05-15 07:58:00

Od: "Dziadek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule
y.googlegroups.com,
niejaki(a): maniek z adresu <m...@g...com> napisał(a):

> Witam.
> Wie ktoś może czy dostanę taką złączkę aby móc połączyć wąż ogrodowy
> 3/4 do baterii prysznicowej?

Hmm, tylko żeby z tego nie wyszła teściowa :)

--
Pozdrawiam ciepło,
Dziadek

5. Data: 2012-05-15 08:02:58

Od: "s_13" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

w sklepie z armaturą na pewno coś dobiorą...
mam teraz małą awarię i podpiąłem sie z wylewki nad umywalką (wykręcając
perlator) do kawałka węża za pomocą plastikowego nypla z drobnym gwintem
pasującym do wylewki z jednej strony i gwintem pasującym do króćca
szybkozłączki węża z drugiej, sam nie wiem jak to się fachowo nazywa, ale
nawet w wiejskim sklepie metalowym to było...

pozdrawiam
s_13

6. Data: 2012-05-16 09:09:34

Od: "Tmek" <T...@d...ek> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maniek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
y.googlegroups.com...
Witam.
Wie ktoś może czy dostanę taką złączkę aby móc połączyć wąż ogrodowy
3/4 do baterii prysznicowej?

Tak.
Takie cos na weza 3/4"
http://img1.burak.pl/img/3/b/2/9/claber-szybkozlaczk
a-12-stop-automatyczna-zlaczka-do-weza.jpg
I takie cos na gwint 1/2"
http://img7.burak.pl/img/9/a/8/0/claber-koncowka-na-
kran-1-do-szybkozlaczki-weza-ogrodowego.jpg

Tmek

stevia do kupienia...
Rodzynek Koryncki i dereń
Podkaszarka - wiem, elektryczna, ale...