Pole powierzchni ciala

1. Data: 2002-08-16 13:25:58

Temat: Pole powierzchni ciala
Od: "Mr Myszek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam dosc nietypowa prosbe: czy moze ktos przeslac mi wzor na obliczanie
pola powierzchni ciala, wykorzystujac wage i wzrost pacjenta? Wiem, ze
stosuje sie do tego tabele, ale ja potrzebuje wzoru. Za wszelka pomoc
serdecznie dziekuje.

--
Z radosnym ...
Mr Myszek

2. Data: 2002-08-17 00:14:33

Temat: Re: Pole powierzchni ciala
Od: "cure" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak nie znajdziesz a masz tablice to proponuje skorzystać z sieci
neuronowych w Mathematica.
Znajdą ci wielomian n-tego stopnia odpowiadający mniejwiecej danym z
tablicy. Proste i łatwe.

Pozdrowienia Cure

3. Data: 2002-08-17 06:05:55

Od: "KM" <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mr Myszek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> pola powierzchni ciala, wykorzystujac wage i wzrost pacjenta? Wiem, ze
> stosuje sie do tego tabele, ale ja potrzebuje wzoru. Za wszelka pomoc

Jest troche prostsza metoda niz korzystanie z sieci neuronalnych.

(ciezar w kg)0,425 x (wzrost w
cm)0,725
powierzchnia ciala w m2= ------------------------------------------
139,315

0,425 i 0,725 to wykladniki potegi, czyli ciezar ciala nalezy podniesc do
potegi 0,425 a wzrost do potegi 0,725, zdecydowanie potrzebny jest
kalkulator...

chris

4. Data: 2002-08-17 08:34:57

Od: "Mr Myszek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> zdecydowanie potrzebny jest kalkulator...

Wielkie dzieki prezede wszystkim.
A nie bede potrzebowal kalkulatora, bo chce ten wzor wykorzystac w programie
komputerowym do obliczania dawek chemioterapii w hematologii i onkologii
dziecięcej.
Jeszcze raz wielkie dzieki.
--
Z radosnym ...
Mr Myszek

5. Data: 2002-08-17 08:52:16

Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

KM wrote:

> [...]
>
> 0,425 i 0,725 to wykladniki potegi, czyli ciezar ciala nalezy podniesc do
> potegi 0,425 a wzrost do potegi 0,725, zdecydowanie potrzebny jest

To jest interesujace, gdyz zaklada, ze osoby o tym samym wzroscie i tej
samej wadze, maja taka sama powierzchnie ciala.
Np. ktos o duzym brzuchu i chudych nozkach i ktos o krepej budowie
ciala.
Moze by warto to bylo jednak zweryfikowac.
Powierzchnia nog, to powierzchnia przyblizonego walca lub stozka,
podobnie rak.
Tulow to splaszczony walec, glowa to kula, dlonie, stopy, uszy,
przyblizyc mozna powierzchnia plaszczyzny x 2.

Jest tez inna metoda mierzenia powierzchni ciala.
Smarujemy cale cialo substancja kleista i oklejamy cale cialo malutkimi
plastikowymi kuleczkami ( dokladnie).
Nastepnie je zmywamy w wodzie i mierzymy jaka powierzchnie prostokatu
zajmuja plywajac na wodzie.
Znajomy nawet sprowadzil takie kuleczki do innych celow i mozna zrobic
porownawcze testy, czy powierzchnia ciala osob o tej samej wadze i tym
samym wzroscie jest stala.

Jacek
--
World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
fit to solve NP problems (knapsack algorithm).

6. Data: 2002-08-17 14:09:05

Od: "KM" <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Tulow to splaszczony walec, glowa to kula, dlonie, stopy, uszy,
> przyblizyc mozna powierzchnia plaszczyzny x 2.

Powierzchnia ciala jest potrzebna w medycynie do doboru dawki lekow -
najczesciej cytostatykow.
Nie chodzi tu o superdokladne ustalenie powerzchni z dokladnoscia do
centymetra kwadratowego ale okreslenie przyblizonej wartosci.
Nie ma potrzeby wykonywania superdokladnych obliczen !

chris

7. Data: 2002-08-18 14:44:29

Od: "Mr Myszek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Np. ktos o duzym brzuchu i chudych nozkach i ktos o krepej budowie
> ciala.
Naleze do ludzi o krepej budowie ciala i moja waga jest inna od kolegi,
ktory ma cienkie nozki (chyba jestem ciezszy :-))). A to ma wplyw na pole
powierzchni.

> To jest interesujace, gdyz zaklada, ze osoby o tym samym wzroscie i tej
> samej wadze, maja taka sama powierzchnie ciala.
Sadze, ze blad pola zwiazany z funkcja obliczania pola powierzchni, miesci
sie w bledzie zwiazanym z roznica wagi miedzy kolega a mna o tych samych
gabarytach.

> [...]
> plastikowymi kuleczkami ( dokladnie).
> Nastepnie je zmywamy w wodzie i mierzymy jaka powierzchnie prostokatu
Chcialbym to zobaczyc na wlasne oczy, w niektorych przypadkach moglo by byc
bardzo przyjemne, ale niekiedy bardzo nieestetyczne. ;-))

--
Z radosnym ...
Mr Myszek

Badania prenatalne