Polecam się

11. Data: 2001-02-25 20:09:13

Temat: RE: Polecam się-P.pinea
Od: p...@n...com.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Witaj.
To Pinus pinea (sosna pinia),nieodpowiednia do naszego klimatu,moze byc
uprawiana w Polsce jedynie w szklarniach ogrodow botanicznych.
Pozdrawiam
Bogusław Radzimierski.

12. Data: 2001-02-25 21:57:35

Temat: Re: Polecam się
Od: s...@s...pl (Smal Tadeusz) szukaj wiadomości tego autora

> Jak zamierzasz zrobic to z tymi iglakami?
O S T R O Z N I E {:-}

hehe
jak ze wszystkim w zyciu:
NIE WYSTARCZY CHCIEC
TRZEBA JESZCZE UMIEC....

No trochę trzeba będzie poczekać. Zgadnij ile.
hmmmm
ogolnie wiem
ze wszystko co najwazniejsze w zyciu zwiazane jest z czekaniem

Ale potomstwem Cię uszczęśliwię.
Chyba że nie będziesz chciał adoptować.
:))))
Usza_no_wa_nie Tadeusz
:)))))

Hojnosc Tadeusza
bardzo mnie wzursza

:)))))
Z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

--
Archiwum grupy http://niusy.onet.pl/pl.rec.ogrody

13. Data: 2001-02-26 09:22:34

Od: "fixative" <b...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Antoni Broniak" <a...@p...onet.pl> napisał(a) w

> Od kilku lat mam ładną chamedorę (łac. Chamaedorea). Kwitnie, mam
nasiona i
> od kilku lat
> próbuję je skiełkować i wychodować sadzonki. Bez najmniejszych
rezultatów.
> Czy ktoś ma dobre doświadczenia w tym względzie i mógłby się nimi
podzielić?

1.Okres kiełkowania od 1-6 miesięcy
2.Temperatura podłoża 25 stopni Celsjusza, podłoże wilgotne, nie może
wyschnąć
3.Pojemnik przykryty szybą, raz dziennie przewietrzać
4.Po ukazaniu się zarodków zapewnić jasne stanowisko nie
nasłonecznione
5.Po przepikowaniu nie oddzielać pozostałości nasienia od rośliny
Zyczę powodzenia

b...@f...onet.pl

4.

14. Data: 2001-02-26 09:30:44

Od: t...@i...pl (Tomasz Łukowski ) szukaj wiadomości tego autora

Poszukuje leku- niestety dla siebie. Na poczatku lutego kupilem w Auchan
kilka pierwiosnkow. Wiem - takie sklepy to nie jest miejsce na zakup roslin
ale kwitly tak kolorowo i wygladaly tak ladnie .... Polowa juz mi zmarniala
pomimo usilnych staran. I co ja robie w ostatnia sobote - widze w tymze
samym sklepie hiacynty z takimi juz duzymi pakami, takie zdrowe, tak ladnie
zielone - i znow jestem posiadaczem paru doniczek i nadziei ze tym razem to
musi sie udac. A przy okazji jak widzicie mozliwosc ze te cebule po
przekwitnieciu dadza sie zaaklimatyzowac w ogrodzie? Jak gleboko sadzic
hiacynty do gruntu zeby kiedys cos wypuscily na powierzchnie i zeby na zime
nie trzeba ich bylo wykopywac?
Tomek

--
Archiwum grupy http://niusy.onet.pl/pl.rec.ogrody

15. Data: 2001-02-26 12:21:34

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Łukowski " <t...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
roslin
> ale kwitly tak kolorowo i wygladaly tak ladnie .... Polowa juz mi

Temperatura i jejszcze raz temperatura. Bez solidnego obniżenia temperatury
nie przechowają się ani pierwiosnki, ani hiacynty (dla pocieszenia dodam, że
z pierwiosnkami jestem fifty-fifty).

> [...]
> przekwitnieciu dadza sie zaaklimatyzowac w ogrodzie? Jak gleboko sadzic
> hiacynty do gruntu zeby kiedys cos wypuscily na powierzchnie i zeby na

Musisz doprowadzić do "zmarnienia" hiacyntów w domu, czyli fachowo, do
przejścia przez nie okresu wegetacji kwitnienie (zailać nawozami
delikatnie!) - wypuszczanie liści - gromadzenie materiałów zapasowych w
cebuli - przejście do uśpienia. Jeśli to się uda, to w sierpniu można
wysadzić do gruntu - na głębokość równą 3-krotnej wysokości cebuli - i
uprawiać w ogrodzie przez następnych kilka lat:). Oczywiście zakłądając, że
nie przemarzną (to zależy od klimatu w Twoim rejonie Polski) i od tego, czy
nie zostaną pożarte przez gryzonie. Uwaga, kontakt z cebulą hiacynta może
doprowadzić do uczulenia skóry rąk.

Zdaje się, że początkowy wątek się już nieco zagubił:-)

Pozdrawiam, Basia.

16. Data: 2001-02-26 12:22:30

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Roman Giziński" <g...@u...top.pl> napisał w wiadomości
> Wszystkie osoby mające jakiekolwiek problemy związane z ogrodnictwem,
proszę
> o kontakt, służę wiadomościami.

Jak doprowadzić do skiełkowania nasiona asariny i rhodochitona?

Pozdrawiam, Basia.

17. Data: 2001-02-26 12:46:02

Od: t...@i...pl (Tomasz Łukowski ) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> doprowadzić do uczulenia skóry rąk.
>
> Zdaje się, że początkowy wątek się już nieco zagubił:-)

dzieki Basiu
Tomek

--
Archiwum grupy http://niusy.onet.pl/pl.rec.ogrody

18. Data: 2001-02-26 13:08:02

Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

From: Tomasz Łukowski

Z moich doświadczeń wynika, że sadzenie cebulowych w sierpniu
nie należy do najlepszych pomysłów - zaczynają kwitnąć w
listopadzie!

Ostatnio sadzę cebulwe możliwie jak najpóźniej - październik,
jak jest ciepło, to nawet początek listopada. Może u mnie
jakiś dziwny klimat, ale tak jakoś najlepiej wychodzi ;-))

--
Maya
"When God made man, she was only testing"

--
Archiwum grupy http://niusy.onet.pl/pl.rec.ogrody

19. Data: 2001-02-26 13:48:19

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Klient - rzeczoznawcyap - info" <i...@r...com.pl>
napisał w wiadomości
p.com.pl...
> [...]

> jak jest ciepło, to nawet początek listopada. Może u mnie
> jakiś dziwny klimat, ale tak jakoś najlepiej wychodzi ;-))

Dziwny klimat na pewno, skoro ta figa i w ogóle:-). Nie upieram się przy
sierpniu - powiedzmy do połowy września i ewentualnie później można jeszcze
tulipany. Ale połowa września to dla hiacyntów przeciętna cezura w naszym
klimacie.

Pozdrawiam, Basia.

20. Data: 2001-02-26 14:19:09

Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

From: Basia Kulesz

> [...]
> później można jeszcze
> tulipany. Ale połowa września to dla hiacyntów przeciętna

A figę ostatnio oglądałam i - dobrze, że nacięłam sadzonki!!

Nie wygląda to dobrze, ale może jeszcze od gruntu odbije....
Trzymam za nią kciuki.....

--

Witam:)
Witam:)