Re: Polecam się

From: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Polecam się
Date: Mon, 26 Feb 2001 13:21:34 +0100

Użytkownik "Tomasz Łukowski " <t...@i...pl> napisał w wiadomości
news:008501c09fd6$e410d520$4a01a8c0@gk.incochg.pl...
> Poszukuje leku- niestety dla siebie. Na poczatku lutego kupilem w Auchan
> kilka pierwiosnkow. Wiem - takie sklepy to nie jest miejsce na zakup
roslin
> ale kwitly tak kolorowo i wygladaly tak ladnie .... Polowa juz mi
zmarniala
> pomimo usilnych staran.

Temperatura i jejszcze raz temperatura. Bez solidnego obniżenia temperatury
nie przechowają się ani pierwiosnki, ani hiacynty (dla pocieszenia dodam, że
z pierwiosnkami jestem fifty-fifty).

> A przy okazji jak widzicie mozliwosc ze te cebule po
> przekwitnieciu dadza sie zaaklimatyzowac w ogrodzie? Jak gleboko sadzic
> hiacynty do gruntu zeby kiedys cos wypuscily na powierzchnie i zeby na
zime
> nie trzeba ich bylo wykopywac?

Musisz doprowadzić do "zmarnienia" hiacyntów w domu, czyli fachowo, do
przejścia przez nie okresu wegetacji kwitnienie (zailać nawozami
delikatnie!) - wypuszczanie liści - gromadzenie materiałów zapasowych w
cebuli - przejście do uśpienia. Jeśli to się uda, to w sierpniu można
wysadzić do gruntu - na głębokość równą 3-krotnej wysokości cebuli - i
uprawiać w ogrodzie przez następnych kilka lat:). Oczywiście zakłądając, że
nie przemarzną (to zależy od klimatu w Twoim rejonie Polski) i od tego, czy
nie zostaną pożarte przez gryzonie. Uwaga, kontakt z cebulą hiacynta może
doprowadzić do uczulenia skóry rąk.

Zdaje się, że początkowy wątek się już nieco zagubił:-)

Pozdrawiam, Basia.