Polecam się

21. Data: 2001-02-26 19:08:27

Temat: Re: Polecam się-P.pinea
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bogusław Radzimierski <p...@n...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:N...@n...com.pl
> Witaj.
> To Pinus pinea (sosna pinia),nieodpowiednia do naszego klimatu,moze byc
> uprawiana w Polsce jedynie w szklarniach ogrodow botanicznych.
Tfu, na psa urok. I w ogródkach niektórych grupowiczów. ;-)))
Wysiane z nasion wprost do gruntu. (3 - decydująca - zima).
Pozdrawiam Jerzy

22. Data: 2001-02-26 19:37:23

Od: p...@n...com.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Tfu, na psa urok. I w ogródkach niektórych grupowiczów. ;-)))
Wysiane z nasion wprost do gruntu. (3 - decydująca - zima).

Najlepiej to juz ja jutro wykop i przekaz do ogrodu botanicznego,
zal bedzie mniejszy, niz wtedy kiedy zawita do nas prawdziwa zima.:-))))
Pozdrawiam,Bogusław Radzimierski.

--
Archiwum grupy http://niusy.onet.pl/pl.rec.ogrody

23. Data: 2001-02-27 00:37:19

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Najlepiej to juz ja jutro wykop i przekaz do ogrodu botanicznego,
> zal bedzie mniejszy, niz wtedy kiedy zawita do nas prawdziwa zima.:-))))
A co to znaczy prawdziwa zima? I kiedy nastanie?
Pozdrawiam Jerzy

24. Data: 2001-02-27 05:14:49

Od: p...@n...com.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Prawdziwe zimy to 1928/29 kiedy zmarzły nawet gałezie jodły pospolitej,oraz
zima 1956/57 kiedy zmarzły całkowicie stare drzewa iglaste,rowniez
nordmaniana.
W zimie 1928/29 w Kórniku Abies nordmaniana "Królowa Jadwiga" najstarsze
drzewo w parku szacowane wowczas na 250-300 lat straciła wszystkie gałezie i
szpilki.
Jakie były teperatury ujemne??,lepiej zeby nie wróciły!!!
Nie piszę jakie byly temp.ze względu na tych co chodują obecnie
cedry,pinie,figi,cedrzynce,araukarie,glowocisy,lawso
ny itd.
Pozdrawiam,Bogusław Radzimierski.
ps.
Mnie to nie dotyczy,gdyz nie pielegnuje egzotow:-)))

25. Data: 2001-02-27 06:55:00

Od: Krzysztof Koterba <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy wrote:
> Tfu, na psa urok. I w ogródkach niektórych grupowiczów. ;-)))
> Wysiane z nasion wprost do gruntu. (3 - decydująca - zima).

Lub wysiane do donic i zimowane w nieogrzewanym bydynku gospodarczym
(2szt., 7 lat) :-)

Pozdrawiam serdecznie
Krzysiek Koterba :-)

26. Data: 2001-02-27 07:11:19

Od: "Ewelina" <e...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy, jak Ci się udało przezimować pinię przez trzy kolejne lata? Jakieś
specjalne miejsce?

> Lub wysiane do donic i zimowane w nieogrzewanym bydynku gospodarczym
> (2szt., 7 lat) :-)

To chyba tak zrobię. Siewki do doniczek, zanim dosięgną sufitu, parę lat
będą zdobić. A potem, żal, ale trzeba będzie oddać. Mam tylko nadzieję, że
za bardzo się nie wyciągną. Światła za dużo nie mam.
pozdrawiam, Ewelina

27. Data: 2001-02-27 10:03:04

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <p...@n...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Pozdrawiam,Bogusław Radzimierski.
> ps.
> Mnie to nie dotyczy,gdyz nie pielegnuje egzotow:-)))

Mnie też nie, gdyż z góry liczę się, że figa zmarznie. Zaczyna mnie
ciekawić, kiedy:-)

Pozdrawiam, Basia.

28. Data: 2001-02-27 11:55:02

Od: p...@n...com.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

> Mnie to nie dotyczy,gdyz nie pielegnuje egzotow:-)))

Mnie też nie, gdyż z góry liczę się, że figa zmarznie. Zaczyna mnie
ciekawić, kiedy:-)

Pozdrawiam, Basia.

Sadze ze juz masz zaplanowane,co w tym miejscu bedzie rosło.:-)))

29. Data: 2001-02-27 12:41:56

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewelina <e...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:97fk25$15cd$...@n...ipartners.pl...
> Jerzy, jak Ci się udało przezimować pinię przez trzy kolejne lata?
Jakieś
> specjalne miejsce?
Łagodne zimy i w miarę osłonięty zakątek.

> [...]
że
> za bardzo się nie wyciągną. Światła za dużo nie mam.
Bardzo dobry pomysł, i często stosowany, one są b. dekoracyjne i można je
śmiało ciąć. Więc tych lat będzie więcej. Ale słońce to one lubią.
pozdrawiam, Jerzy

30. Data: 2001-02-27 14:44:06

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mnie też nie, gdyż z góry liczę się, że figa zmarznie. Zaczyna mnie
> ciekawić, kiedy:-)
>
> Pozdrawiam, Basia.
>
> Sadze ze juz masz zaplanowane,co w tym miejscu bedzie rosło.:-)))

A wiesz, że nie? Co za przeoczenie, zaczynam myśleć! :-)))))

Pozdrawiam, Basia.

Witam:)
Witam:)
Witam:)