Półpasiec

1. Data: 2004-11-03 10:00:48

Temat: Półpasiec
Od: "Marec" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Mama mojej dziewczyny ma półpaśca. Chorowałem na ospe wietrzną jak byłem
dzieckiem. Jakie jest prawdopodobieństwo, że mogłem sie zarazic, badz zaraże sie
jeśli bede kontaktował sie ze swoja dziewczyna i przebywał u niej w domu?

2. Data: 2004-11-03 10:53:51

Temat: Re: Półpasiec
Od: "petresku" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Prawdopodobienstwo bedziesz mial niestety duze. Chorowalem i na ospe i na
polpasiec.
A zarazilem sie w liceum w szkole .... widocznie ktos mial w klasie i tyle.

3. Data: 2004-11-03 11:37:43

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 3 Nov 2004 11:53:51 +0100, petresku wrote:

> Prawdopodobienstwo bedziesz mial niestety duze. Chorowalem i na ospe i na
> polpasiec.
> A zarazilem sie w liceum w szkole .... widocznie ktos mial w klasie i tyle.

Mnie uczyli w szkole, ze półpasiec wywołany jest tym samym wirusem, co
ospa wietrzna, a do jego wystąpienia nie jest konieczne kolejne
zakażenie, a choćby przejściowy stan obniżonej odporności, wywołany
różnymi czynnikami. Wynika to z tego, że po przebytym pod postacią
"wiatrówki" zakażeniu herpesvirus varicellae-zoster jakaś pula wirusów
może "zaczaić się"w organizmie i w sprzyjających warunkach uaktywnić
się, a topografia wykwitów, pokrywająca się z zakresem unerwienia
czuciowego nerwów obwodowych (lub czaszkowych, konkretnie nerwu
trójdzielnego), wynika z miejsca gdzie wirusy "śpią" (chodzi o zwoje
nerwów czuciowych).

Ale może (w co wątpię) coś się zmieniło od tego czasu - chętnie się
dowiem.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

4. Data: 2004-11-03 11:41:08

Od: "SabAda" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

-jeszcze czytałam ostatnio kiedy TŻ zachorował drugi raz na półpasiec (!!!)
że możliwe jest zachorowanie poprzez nadkażenie (tak tam pisało) - rozumiem
to jako styczność z kimś chorym na ospę lub półpasiec.

5. Data: 2004-11-03 13:15:56

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 3 Nov 2004 12:41:08 +0100, SabAda wrote:

> -jeszcze czytałam ostatnio kiedy TŻ zachorował drugi raz na półpasiec (!!!)

To jak najbardziej jest możliwe i wcale nie tak rzadko spotykane
niestety.

> że możliwe jest zachorowanie poprzez nadkażenie (tak tam pisało) - rozumiem
> to jako styczność z kimś chorym na ospę lub półpasiec.

A może:) W tej chwili mam pod ręką tylko Mercka niestety

Dodam jeszcze, że umknęło mi w poprzednim poście kilka szczególnych
rodzajów półpaśca poza ocznym - na przykład uszny...

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/

6. Data: 2004-11-03 13:17:36

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> że możliwe jest zachorowanie poprzez nadkażenie (tak tam pisało) - rozumiem
> to jako styczność z kimś chorym na ospę lub półpasiec.

A może:)

7. Data: 2004-11-05 12:09:07

Od: "remeeq" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "SabAda" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Marek Bieniek" <a...@s...re.invalid> napisał w
wiadomości

> -jeszcze czytałam ostatnio kiedy TŻ zachorował drugi raz na półpasiec
(!!!)
> Ja miałem to gównoi 3 razy, a jedno z moich rodziców już chyba ze 6 razy.
Tyle, że ja znacznie łagodniej przechodziłem.

8. Data: 2004-11-06 15:17:36

Od: "Luke [Wroc]" <s...@u...skrzynka.net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
zaraże sie
> jeśli bede kontaktował sie ze swoja dziewczyna i przebywał u niej w domu?

Czesc,
Nie wiem jakie jest prawdopodobienstwo ale jak moja babcia miala polpasca
(przez bardzo dlugi czas) to ja odwiedzalem czesto i sie nie zarazilem.
Gdzies czytalem ze przebycie ospy wietrznej uodparnia, ale nie gwarantuje
tego. I wogole zeby zlapac polpasca to trzeba miec oslabiony organizm.

Pozdr.
Lukasz

9. Data: 2004-11-06 19:18:29

Od: logic7 <l...@R...MOonet.VEpl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czuciowego nerwów obwodowych (lub czaszkowych, konkretnie nerwu
> trójdzielnego), wynika z miejsca gdzie wirusy "śpią" (chodzi o zwoje

Witam,

Jakie jest Pana zdaniem prawdopodobienstwo, ze kontakt koncem lipca z
dzieckiem chorym na ospe, mogl byc przyczyna zapalenia teczowki oka (forma
polpasca ocznego)? Zapalenie teczowki trwa od konca pazdziernika, dwa
tygodnie wczesniej zakonczylem terapie antybiotykowa, zatem odpornosc
organizmu zapewne sie obnizyla. Poza tym na dloniach wystepuja brodawki,
gdzies w Internecie przeczytalem, ze wirus je powodujacy jest wirusem
nalezacym do grupy wirusow ospy, nie wiem czy ta informacja jest do konca
prawdziwa, gdyz lekarz dermatolog, z ktorym rozmawialem powiedzial, iz jest
to zupelnie inny wirus. Bede wdzieczny za odpowiedz.

Pozdrawiam, Logic

10. Data: 2004-11-06 19:30:27

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 6 Nov 2004 19:18:29 +0000 (UTC), logic7 wrote:

> Jakie jest Pana zdaniem prawdopodobienstwo, ze kontakt koncem lipca z
> dzieckiem chorym na ospe, mogl byc przyczyna zapalenia teczowki oka (forma
> polpasca ocznego)?

Pytasz (nie używam formy Pan/Pani, bo w Usenecie się tego zasadniczo nie
robi) o to, czy kontakt z dzieckiem chorym na ospę wietrzną mógł
sprowokować wystąpienie półpaśca? Może mógł. Prawdopodobieństwa nie
podam, bo nie wiem:)

> [...]
> gdzies w Internecie przeczytalem, ze wirus je powodujacy jest wirusem
> nalezacym do grupy wirusow ospy, nie wiem czy ta informacja jest do konca

Poniekąd. Brodawki o ile pamiętam wywołuje wirus HPV, należący do
herpesviridae, podobnie jak wirus ospy wietrznej i półpaśca...

> gdyz lekarz dermatolog, z ktorym rozmawialem powiedzial, iz jest
> to zupelnie inny wirus.

...ale są to dwa różne wirusy i dermatolog miał rację:)

Podobnie jak krętek wywołujący boreliozę jest inny od krętka bladego,
wywołującego kiłę, mimo, ze oba to krętki:)

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/

Męska sprawa: rak jądra i psychika, pytanie do ludzi znających temat.
WZW
poród
hemofilus influencer
Prosze o pomoc.