Re: Półpasiec

From: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Półpasiec
Date: Sat, 6 Nov 2004 19:30:27 +0000

On Sat, 6 Nov 2004 19:18:29 +0000 (UTC), logic7 wrote:

> Jakie jest Pana zdaniem prawdopodobienstwo, ze kontakt koncem lipca z
> dzieckiem chorym na ospe, mogl byc przyczyna zapalenia teczowki oka (forma
> polpasca ocznego)?

Pytasz (nie używam formy Pan/Pani, bo w Usenecie się tego zasadniczo nie
robi) o to, czy kontakt z dzieckiem chorym na ospę wietrzną mógł
sprowokować wystąpienie półpaśca? Może mógł. Prawdopodobieństwa nie
podam, bo nie wiem:)

> Poza tym na dloniach wystepuja brodawki,
> gdzies w Internecie przeczytalem, ze wirus je powodujacy jest wirusem
> nalezacym do grupy wirusow ospy, nie wiem czy ta informacja jest do konca
> prawdziwa,

Poniekąd. Brodawki o ile pamiętam wywołuje wirus HPV, należący do
herpesviridae, podobnie jak wirus ospy wietrznej i półpaśca...

> gdyz lekarz dermatolog, z ktorym rozmawialem powiedzial, iz jest
> to zupelnie inny wirus.

...ale są to dwa różne wirusy i dermatolog miał rację:)

Podobnie jak krętek wywołujący boreliozę jest inny od krętka bladego,
wywołującego kiłę, mimo, ze oba to krętki:)

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/