Polska i Polacy

1. Data: 2003-02-02 19:14:14

Temat: Polska i Polacy
Od: "patrycja" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

hej :]
właśnie czytałam kawały o facetach i pękałam ze śmiechu, kiedy sobie coś
uświadomiłam. w dowcipach tych faceci przedstawieni są jako... istoty
pozbawione jakichkolwiek zalet.. muszę przyznać że to było bardzo zgryźliwe
ale i trafne ;p jednak śmiejąc się z Was drodzy Panowie, czułam do Was
wielką sympatię.. i to mi coś uświadomiło..
Polacy nie potrafią śmiać się z siebie i to jest ich główny problem.
traktują się maxymalnie serio, ciągle się starają żeby dobrze wypaść w
skutek czego są sztuczni i nienaturalni (przepraszam, że mówię w 3 osobie
ale tak jakoś wyszło) nie mamy swojego stylu, swoich małych wariactw...
które można by było pokochać
choć z drugiej strony.. trochę trudno śmiać się kiedy nikt nas nie docenia i
nie dostrzega naszych zalet...
niemniej obstaję przy tym, ze powinniśmy się zdystansować do nas samych i..
polubić nasze społeczeństwo- tak to już przecież jest, że ludzie postrzegają
nas takich jakich sami siebie widzimy, no nie?
także... UŚMIECH PROSZĘ! :]

1. Data: 2003-02-02 19:44:59

Temat: Re: Polska i Polacy
Od: "psotna promyczka" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "patrycja" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

Masz rację Partycjo : )

Niedawno byłam na kolacji zorganizowanej przez pewnego anglika.
Reszta towarzystwa była z polski.
Tylko jedna osoba żartowała , smiała się, i zagadywała tego
faceta po angielsku, reszta...własciwie udawała że sie dobrze bawi,
i bardzo kontrolowała zeby wypaść - dobrze! : )
W pewnym momencie organizator kolacji zwrócił się do wszytskich
"no hej! co z wami? Czemu jestescie tacy markotni?"
A my po prostu tacy jesteśmy ; )

Sporą różnicę między nami a włochami, anglikami... czy innymi narodami
widac również na ulicy.
Obcokrajowcy częściej sie smieją, nawet z byle czego, i potrafią to robić
głośno i szczerze.
Nam przychodzi to o wiele trudniej.
Szkoda... dołączam sie więc do słów Patrycji : )

psotka

1. Data: 2003-02-02 19:53:17

Od: "patrycja" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> widac również na ulicy.
> Obcokrajowcy częściej sie smieją, nawet z byle czego, i potrafią to robić

wiesz, ale to nie tylko chodzi o to że mamy kiepskie poczucie humoru, bo to
nie do końca prawda, sama mam znajomych którzy mają nieźle pokręcone w
głowach i przy nich nie da się nie śmiać.. Polacy po prostu nie potrafią
ŚMIAĆ się Z SIEBIE, wszystko i wszystkich tylko oceniają i lustrują, nie
akceptują "inności" bo nie akceptują siebie - tak uważam (przez to ciągle
naśladujemy inne narody i nie mamy własnej tradycji i kultury... a w skutek
tego pojawiają nam się zimą palmy, na które nas nie stać ;)

co do Anglików, sama "znam" wielu i to są naprawdę cudowni i pogodni
ludzie.. tylko, że Polacy właśnie przy takich ludziach.. sztywnieją..

1. Data: 2003-02-03 09:17:08

Od: "Elizabeth" <w...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "psotna promyczka" <p...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:b1jsfs$1q7$1@foka.acn.pl...
> psotka
Hej, psotka! Co dzisiaj spsociłaś?
Elizabeth

1. Data: 2003-02-03 12:26:51

Od: "nieKrzys" <kris_73@ poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Polacy nie potrafią śmiać się z siebie i to jest ich główny problem.

Chyba masz rację. Może stad dowcipy o Polakach na świecie?

Nie doceniamy naszej tradycji.

W Bawarii normalne jest że w piwiarniach grają czasem kapele ludowe.
Jakież było moje zaskoczenie, gdy się okazało, że grają też Polskie melodie
ludowe.
Pewnie nikt nie wiedział, że to była "Szła dzieweczka do laseczka" "Sokoly"
itp.
A gdzie w Polsce to można usłyszeć? Jeszcze tylko czasami na wiejskim
weselu.
A tam - w piwiarni centrum Monachium.

> ale tak jakoś wyszło) nie mamy swojego stylu, swoich małych wariactw...
> które można by było pokochać

Jak to nie?
Mamy najwspanialszą kuchnie na świecie.

Znajomi niemcy i amerykanie dziwili się że na świecie nie ma prawie
restauracji
z polską kuchnią.

Kto lepiej podaje kaczkę?
Gdzie indziej jest taki żurek i zupa grzybowa?
Kto jeszcze umie wyczarować tyle potraw z prostej kapusty?
Jadłaś kiedyś w Wielkiej Brytanii? Przecież to co tam podają to bezsmakowa
papka.

Mamy wspaniałe stosunki międzyludzkie
Idąc do znajomego nie musisz dzwonić i ostalać terminu spotkania - np. na
piątek
od 18 do 20. Nieraz zdarzało mi się, że znienacka przychodzili do mnie
kumple i wychodzili
dopiero nad ranem.

A wlasnie umiemy przepić prawie każdy inny naród.
Poalcy sie tego wstydza, a ja miałem pozytywny przypadek.
Na jednej imprezie integracyjnej. To ze, jako "reprezentanci Polski"
wypilismy najwięcej nie bylo zaskoczeniem. Zaskoczeniem natomaist był
fakt, że następnego dnia rano wstaliśmy jako pierwsi i nie mieliśmy kaca,
czy nie siedzieliśmy smętni w przeciwsłonecznych okularach jak nasi
koledzy z Francji.

Jesteśmy takim narodem, który nie podporządkuje się nikomu i niczemu.
Przezylismy rozbiory, komunę. A i teraz nie bez powodu nazywają nas
"koniem trojanskim" Unii. Nawet jak do niej wejdziemy to długo z nami
nie pociągnie :) Czy ktos zmusi polskiego rolnika do odbycia przeszkolaenia
w celu zdobycia pozwolenia na hodowle krowy? Bedą hować "na lewo", albo
kosy zaraz zostaną przekute na sztorc, a Lepper bedzie okupował
mównicę w Brukseli.

Przez brak inwestycji w rozwój przemysłu mamy najpiękniejsze
dzikie parki narodowe.
Gdzie znajdziesz drugie Morskie Oko, czy Białowieżę z żubrami (i Żubrówkę
:) ) ?

I co nie mamy z czego być dumni?

> także... UŚMIECH PROSZĘ! :]
:))))

Pozdraw

nieKrzys

1. Data: 2003-02-03 12:30:34

Od: "PePe_M" <washi@(wytnij-to)o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

patrycja wrote:

Witaj

> właśnie czytałam kawały o facetach i pękałam ze śmiechu

Bo jak dlugo mozna smiec sie z kawalow o kobietach zlotowlosych;-)

> Polacy nie potrafią śmiać się z siebie i to jest ich główny problem.

No to jak to jest, Polacy czy polscy faceci?

A ja mysle, ze jednak potrafia sie smiac z samych siebie o ile, dowcip jest
'dowciny' a nie zlosliwy

> [...]
> choć z drugiej strony.. trochę trudno śmiać się kiedy nikt nas nie
> docenia i nie dostrzega naszych zalet...

Jest tu na pewno sporo racji. Ale czym to jest spowodowane?
Moim zdaniem na to bardzo wplywa obecna sytuacja w naszym goscinnym kraju:
bezrobocie, korupcja, komercjalizacja.
A zdrugiej strony utrata jakichs wyzszych wartosci, nieustanna pogon za
pieniadzem,
materialistyczne podejscie do zycia, stres, przemeczenie w efekcie czego
malo czasu
na rozrywke i smiech

> także... UŚMIECH PROSZĘ! :]

:-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
))))))))

Az mnie brzuch rozbolal;-)

PePe_M

1. Data: 2003-02-03 13:58:18

Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"nieKrzys" w news:b1lnvo$f6o$1@news.onet.pl napisał(a):

> Pewnie nikt nie wiedział, że to była "Szła dzieweczka
> do laseczka" "Sokoly" itp. A gdzie w Polsce to można
> usłyszeć?

Chocby na imprezach, na ktorych bywam ;-)))

Greg
Serwis PSPHome - http://www.psphome.htc.net.pl
Z psychologia jedyne co mam wspolnego to to, ze jestem czlowiekiem.

1. Data: 2003-02-03 15:27:40

Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

BTW. Twój przykład o Polakach i Francuzach po przepiciu przypomniał
genezę francuskiego porzekadła "Pijany jak Polak.".
W czasie wojny w Hiszpanii (zdaje się po zdobyciu Somosierry) Napoleon
pozwolił armii uczcić zwycięstwo - żołnierze się popili.
Następnego dnia zatrąbiono na alarm - Polacy szybko stanęli gotowi do
wymarszu a Francuzi smętnie się zbierali.
Napoleon, gdy się wreszcie zebrali powiedział:
"Pijcie, ale jeśli się upijacie, to bądźcie pijani jak Polacy!".:-)))
Nazwany już kołtunem, faszystą, homofobem i seksistą.

Usuń "nie", "cierpie.", "spamu." i ".qvx" z mego adresu.

1. Data: 2003-02-03 16:55:08

Od: "adso" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "patrycja" <p...@g...pl> napisał w wiadomości news:

> przez to ciągle
> naśladujemy inne narody i nie mamy własnej tradycji i kultury...

A tu już chyba przesadziłaś :) Nie mamy swojej kultury i tradycji? Eee :) Nie bądź
taka
pesymistyczna :)

pozdawiam :)
adso

1. Data: 2003-02-03 17:05:28

Od: p...@p...fm szukaj wiadomości tego autora

> Proponuje nabyć Angorę, jestem przedruk z &#8222;NIE&#8221; można się dowiedzieć
m.in.,
że kilka procent Polaków uważa, że nasza wschodnia granica przebiega w
okolicach gór Kaukaskich
A znajomość języków obcych prym wiedziemy w języku migowym

KACZOR DONALD...
powtorka: poszukuje terapeuty w Toruniu
Proces rozwiązywania problemów i techniki doskonalące umiejętności rozwiązywania problemów.
przepraszam i dziekuje
konformizm, internalizacja, identyfikacja, uleglosc????