Polska nie radzi sobie z plagą samobójstw

171. Data: 2012-02-26 22:26:56

Temat: Re: Polska nie radzi sobie z plag? samob?jstw
Od: zażółcony <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-26 22:41, Chiron pisze:

> A dlaczego chcesz, ?ebym Ci pisa? o kim?- jak kogo? odbieram? Naprawd? ma
> dla Ciebie znaczenie moja opinia? No mog? napisa? o kim?, kogo w jaki? tam
> spos?b obserwuj?- jak np premiera. Jednak- no wybacz- jak m?g?bym wyrobi?
> sobie jak?? opini? na podstawie gazetki firmowej SKOK? No znacznie mnie
> przeceniasz:-)

Ależ spróbuj ! Tych gazetek jest znacznie więcej ! Tematy podobne,
jak ten grecki, źródła - jak źródła - internetowo - umiesz z nich
korzystać, często linkujesz podobne sprawy.
Imo skoro oceniasz banki to powinieneś też być w stanie oceniać SKOKi, nie ?

172. Data: 2012-02-26 22:31:00

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

zażółcony pisze:

> [...]
> o wartościach, typu "miłość". Myślę że z gazetki widać,
> że oferta SKOKów jest wprost stworzona dla niego:
>
> "Wszystkie nasze zasady maja swoje głebokie korzenie w nauce społecznej
> Koscioła, w Ewangelii - mówimy przeciez o miłosci blizniego.
> Franciszek Stefczyk w swojej najwazniejszej wypowiedzi na temat Kas
> zauwazył, ze jesli miłoscia blizniego okiełzna sie i umiarkuje własne
> samolubstwo, jesli kazdy w pracy gospodarczej i zarobkowej dbac sie
> nauczy nie tylko o swój interes, lecz o interes i potrzeby swego sasiada,
> to taka praca nie bedzie dzwigac jednych a ponizac drugich, lecz

Oj pamiętam jako nieopierzona księgowa, dostałam egzekucję ze SKOKU dla
swojego pracownika i ten pracownik za zgodą swojego kredytodawcy, czyli
SKOKU zadłużył się w innym miejscu, żeby ich spłacić (lata 2001).
Miłosierni jak ta lala. Rozdawali gdzie popadnie (z modlitwą na ustach),
a windykowali, jak nie przymierzając włoska mafia ;)

--

Paulinka

173. Data: 2012-02-26 22:31:20

Od: zażółcony <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-26 22:46, Paulinka pisze:

> Tylko, że SKOKi to właśnie ta ciemna strona PiS, to ta pajęczyna
> powiązań etc.

Ja bym tam nie przesadzał :) To po prostu dobrze funkcjonujące
przedsięwzięcie, z dobrze określonym klientem, dobrze
namierzające i eksploatujące szanse rynkowe itp itd.
A reszta ... Reszta to polityka, gdzie nam do niej,
maluczkim :)

174. Data: 2012-02-26 22:33:09

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

zażółcony pisze:

> [...]
> namierzające i eksploatujące szanse rynkowe itp itd.
> A reszta ... Reszta to polityka, gdzie nam do niej,

Z baaardzo dużymi ulgami. Podlegają w końcu prawu bankowemu, bo nie wiem?

--

Paulinka

175. Data: 2012-02-26 22:34:28

Od: zażółcony <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-26 23:31, Paulinka pisze:

> [...]
> Miłosierni jak ta lala. Rozdawali gdzie popadnie (z modlitwą na ustach),
> a windykowali, jak nie przymierzając włoska mafia ;)

No i nauka z tego taka, że windykator też Stworzenie Boże i może
żyć i pracować zgodnie z Ewangelią :)

176. Data: 2012-02-26 22:42:38

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

zażółcony pisze:

> No i nauka z tego taka, że windykator też Stworzenie Boże i może
> żyć i pracować zgodnie z Ewangelią :)

A wiesz, ze jedna babka w tamtych czasach wylądowała w psychiatryku.
SKOK dawał, SKOK rozliczał, ci ludzie w ogóle nie mieli wtedy pojęcia o
tym jak sobie radzić z kredytami.
Nobliwa bibliotekarka lubiła sobie pożyć, wzięła kredyt w SKOKU, udupiła
się tak, że z jej śmiesznej skądinąd pensji nie zostawało na waciki.
Zaczęła zatem kraść i skończyło się prokuratorem i wariactwem.
A fajna babka była. Mam ogląd zjawiska na przestrzeni przynajmniej 10
lat. SKOKi to wyjątkowo obrzydliwe instytucje, bo mamią prostych ludzi.

--

Paulinka

177. Data: 2012-02-26 22:43:46

Od: zażółcony <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-26 23:33, Paulinka pisze:

> Z baaardzo dużymi ulgami. Podlegają w końcu prawu bankowemu, bo nie wiem?

Podlegali od zawsze ustawie bankowej.
Natomiast rzeczywiście mieli inaczej poustawiane różne obowiązki i
zakazy. Ale ciągle coś się zmienia. Od połowy roku będą już podpięte,
jak banki, pod KNF.

178. Data: 2012-02-26 22:45:06

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

zażółcony pisze:

> Podlegali od zawsze ustawie bankowej.
> Natomiast rzeczywiście mieli inaczej poustawiane różne obowiązki i
> zakazy. Ale ciągle coś się zmienia. Od połowy roku będą już podpięte,
> jak banki, pod KNF.

I bardzo dobrze.

--

Paulinka

179. Data: 2012-02-26 22:56:54

Od: zażółcony <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-26 23:42, Paulinka pisze:

> [...]
> A fajna babka była. Mam ogląd zjawiska na przestrzeni przynajmniej 10
> lat. SKOKi to wyjątkowo obrzydliwe instytucje, bo mamią prostych ludzi.

Trudno mi ocenić, to wszystko się zmienia. Takich małych skoków
z niewykwalifikowaną kadrą jest coraz mniej. Dostęp do BIKu
też SKOKi nie od razu miały, teraz to standard. Takie sytuacje nie
działają dobrze wizerunkowo, ale to nie tylko o to chodzi, bo
jak takich złych kredytów jest więcej, to zaczynają się kłopoty
wewnętrzne ...

BTW. Z gazetek SKOKowych tego nie wyczytasz ( :))) ), ale np.
w USA w latach osiemdziesiątych Unie Kredytowe przeżyły
głęboki kryzys (mówiąc krótko: wszystko pierdyknęło na łeb
i bez grubej pomocy z zewnątrz, czyli od rządu - nie byłoby
co zbierać). Odnosząc się do tego, co napisałaś: jako jedną
z przyczyn kryzysu określa się niewykwalifikowaną kadrę,
która zaczęła udzielać złych kredytów po tym, jak zdaje się
w roku 82' pozwolono Uniom rozszerzyć działalność
(wcześniej mogły udzielać wyłącznie kredytów hipotecznych
i przyjmować depozyty, zdaje się). Można poczytać o tym tutaj:
http://www.psz.pl/tekst-18616/Kryzysy-XX-w-Kryzys-ka
s-oszczednosciowo-pozyczkowych-w-USA

180. Data: 2012-02-26 23:09:53

Od: "malkontent" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zażółcony" <r...@c...pl> napisał w wiadomości
>W dniu 2012-02-26 22:41, malkontent pisze:
..
> Nie będę się zastanawiał, tylko spytam wprost:
> co Ci przeszkadza ? :)

no w zasadzie to skleroza :))))

obiecywalem sobie, po tych ptakach, że
już nie będę Cie do niczego przekonywał
- i zapomniałem :))))
I dlatego ta piosenka mi podeszła, własnie słuchałem
jej (bo lubie SDM ) , i mi się wydała na temat - naszej rozmowy
- i mojego - zaprzestania bezowocnego przekonywania Cię
do ... :)))))

> To tak w związku z tym, że zaistniałeś tu
> nagle na tej szachownicy jako skoczek
> w którym Chiron ujrzał swój własny kolor
> i ocenił to jako dla siebie korzystne.
> Czy Ty go przypadkiem troszkę nie oszukujesz ? :)))

nic podobnego - jeśli to ma miejsce ??????
- w co wątpie - to on sie oszukje na własny
rachunek. Napiasłem co myśle i tyle :)))

> BTW. Możesz też powiedzieć wprost: nie bijcie
> tej samej piany znowu, bo mi obrzydzacie
> moje stare małżeństwo :)

a bijcie sobie co chcecie
i tak mi SDM nie obrzydzicie :))))

Ki diabeł?