Re: Polskie gazety-czy Wy też tak myślicie?

From: "Moolinea" <moolinea@CIACHNIJ_TO.wp.pl>
Newsgroups: pl.rec.robotki-reczne
Subject: Re: Polskie gazety-czy Wy też tak myślicie?
Date: Tue, 5 Apr 2005 11:33:42 +0200

> A może zrobimy sobie przegląd znajomości języków w stopniu umożliwiającym
> tłumaczenie opisów?

Pomogę w angielskim, w rosyjskim jakoś sobie radzę (tłumaczymy z mężem
wspólnymi siłami ;)) ale nie podejmuje sie tłumaczenia komuś bo moje
tlumaczenie jest raczej intuicyjne. Zreszta jak mam wzór i wykrój z
wymiarami to tekst już mi nie jest potrzebny, nie zależy mi na tym aby
zrobić ciuszek identyczny jak na zdjęciu, wręcz przeciwnie, to raczej
twórczość artystyczna a nie kopia orginału.
Ale mimo wszystko brakuje mi w gazetkach np. ciekawych sukienek, spódnic (z
falbankami, doszyciami), bluzeczek z poszerzanymi rękawami cos na wzór
indyjski, a także dodatków, pasków, torebek. Nie spotkałam tez gazetek z
biżuterią, koralikami. Wszystko co jest wydawane, jest jakieś zwyczajne,
proste, mało radosne.
Tak sobie myślę, że skoro ja sama mogę sobie zaprojektowac ciekawy ciuszek,
nie mając zadnego krawieckiego przygotowania, to czy ci którzy sie tym
zajmują zawodowo, tego nie potrafią? Jakoś Rosjanie, Włosi i Niemcy mogą
mieć ciekawe gazetki, czy więc Polacy muszą "równać w dół" ? No i czy my
"biedne żuczki" musimy szukać tłumaczeń, ślęczeć nad słownikami, dlatego, że
to, co ciekawe i godne wydziergania jest z zasady nie w naszym języku?
Pozdrawiam Moolinea
Zniesmaczona ;)