Pomidory mnie załamują

31. Data: 2013-07-18 13:58:56

Temat: Re: Pomidory mnie za amuj
Od: "Chlorek" <C...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:5dchpp8m4ph9.1psi4gsc0dhf0.dlg@40tude.net...

> No to ja mam odwrotnie - wolałam zostawić modrzew (nie "modrzewia"), niż
> najlepszą nawet śliwę. Modrzewie sa piękne.

ta modrzew, czy ten modrzew?
obstaję jednak przy swojej wersji.

las obsadzony modrzewiem, czy modrzewiĄ?

Chlorek

32. Data: 2013-07-18 16:15:03

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 18 Jul 2013 13:58:56 +0200, Chlorek napisał(a):

> ta modrzew, czy ten modrzew?
> obstaję jednak przy swojej wersji.
>
> las obsadzony modrzewiem, czy modrzewiĄ?

Wycinasz CZEGO czy wycinasz CO? - wycinasz (CO?) modrzew, a nie (CZEGO?)
modrzewia.
To jest BIERNIK a nie DOPEŁNIACZ, a Ty tutaj jesz tortu, wycinasz
modrzewia, temperujesz ołówka, sadzisz wiciokrzewu i orzecha, wkładasz
buta, przejeżdżasz przez mostu, budujesz domu, naprawiasz samochodu.
A powinieneś jeść tort, wycinać modrzew, temperować ołówek, sadzić
wiciokrzew i orzech, wkładać but, przejeżdżać przez most, budować dom,
naprawiać samochód... itd.

Biernik dla rzeczy jest równy mianownikowi: tort, modrzew, wiciokrzew,
but...
http://pl.wiktionary.org/wiki/modrzew

Jest tego sporo, powszechny błąd "zjadłem banana" też nie powinien mieć
miejsca - powinno być zjadłem banan. Itd.
--
XL "Czarnecki Marek, Onyszkiewicz, Piskorski, Staniszewska,
Wielowieyski, Buzek, Chmielewski, Gacek, Jałowiecki, Lewandowski, Olbrycht,

33. Data: 2013-07-18 19:23:53

Temat: Re: Pomidory mnie załamują
Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "michalek" <m...@g...com> napisał w wiadomości

> ... wygląda na to że jedyną
> metodą na sukces jest po wysadzeniu (a sadzonki mam swoje do ziarenka
> wyhodowane) do gruntu co 7-10 dni oprysk chemią a tego właśnie
> chciałem uniknąć :)

Hejka. Przy uprawie polowej pomidorów, ogórków czy ziemniaków trudno
trafić na taki rok w którym przebieg pogody uniemożliwi bądź bardzo opóźni
wystąpienie choroby (zarazy, mączniaka). Należy być przygotowanym na
oprysk, żeby zebrać jaki taki plon. Jeżeli okres karencji fungicydu wynosi
np. dobę lub nawet trzy doby to tyle można odczekać nawet w trakcie
intensywnych zbiorów.
Skoro jednak czujesz awersję do środków ochrony roślin to myślę, że
wyjściem mogłaby być uprawa odpornych odmian pomidorów w szklarni lub pod
namiotem foliowym.
Pozdrawiam osłonowo Ja...cki

34. Data: 2013-07-19 01:12:48

Od: "Chlorek" <C...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wycinasz CZEGO czy wycinasz CO? - wycinasz (CO?) modrzew, a nie (CZEGO?)
> modrzewia.
> To jest BIERNIK a nie DOPEŁNIACZ,

aha!

> Jest tego sporo, powszechny błąd "zjadłem banana" też nie powinien mieć
> miejsca - powinno być zjadłem banan. Itd.

Ale to dziwnie brzmi...
Wypaliłem marihuana?
Zjadłem CYTRYNA?

KOGO/CO? widzę? widzę PTAK, czy PTAKA?

Cos nie do końca jestem przekonany...
Muszę to sprawdzić, bo teraz jestem zaintrygowany.

Chlorek

35. Data: 2013-07-19 12:18:17

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 19 Jul 2013 01:12:48 +0200, Chlorek napisał(a):

> aha!

> Ale to dziwnie brzmi...
> Wypaliłem marihuana?
> Zjadłem CYTRYNA?

Oczywiście mowa była o rodzaju męskim - wymieniłam same rzeczowniki rodzaju
męskiego przecież, bo to z nimi ludzie mają problem. I "modrzew" jest "ten"
a nie "ta".

> KOGO/CO? widzę? widzę PTAK, czy PTAKA?

Ptak to nie rzecz.

> Cos nie do końca jestem przekonany...
> Muszę to sprawdzić, bo teraz jestem zaintrygowany.

Sprawdź.

36. Data: 2013-07-19 14:06:48

Od: "Chlorek" <C...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ptak to nie rzecz.

Heh... to zależy... :)

> Sprawdź.
Koniecznie! Jestem zaniepokojony, że przeżyłem tyle lat mówiąc źle i że nikt
mnie do tej pory nie skorygował i dopiero na grupie o kalarepkach...

Chlorek

37. Data: 2013-07-19 20:34:42

Od: "saskatchewan" <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Podrzucam fotkę motywacyjną ;)
Robi wrażenie .Prawda?

http://i.imagebanana.com/img/rtvtdlc7/ui9cxhz_idqkhu
76nt0pxr.jpg

Pozdrawiam.

38. Data: 2013-07-19 22:27:20

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 19 Jul 2013 20:34:42 +0200, saskatchewan napisał(a):

> Podrzucam fotkę motywacyjną ;)
> Robi wrażenie .Prawda?
>
> http://i.imagebanana.com/img/rtvtdlc7/ui9cxhz_idqkhu
76nt0pxr.jpg

> Pozdrawiam.

Staaaaare. zastanawia mnie jedynie to, ilu substancji chemicznych i
oprysków potrzebowało to drzewko... Ble.

PS. Moje fotki niedługo :-)

39. Data: 2013-07-20 21:50:15

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-07-19 22:27, Ikselka pisze:

76nt0pxr.jpg

> Staaaaare. zastanawia mnie jedynie to, ilu substancji chemicznych i
> oprysków potrzebowało to drzewko... Ble.

Hehe... zastanawiające jak te pomidory dojrzewają w cieniu:)

40. Data: 2013-07-20 23:03:32

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 20 Jul 2013 21:50:15 +0200, wolim napisał(a):

76nt0pxr.jpg

> Hehe... zastanawiające jak te pomidory dojrzewają w cieniu:)

Ano też o tym myślałam.
--
[...]

Mączlik szklarniowy i przędziorek na melonach.
Co to za drzewo lub krzew, rośnie przy alejkach?...
PANSLAVISTO!
Pytanie o kwiat - Sozopol, Bułgaria.
Wisnia, marnieje w oczach.