Pytanie o kwiat - Sozopol, Bułgaria.

1. Data: 2013-07-14 00:45:35

Temat: Pytanie o kwiat - Sozopol, Bułgaria.
Od: Irczysko <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Hej!
Może mi ktoś pomoże? :-)
Znalazłem taki kwiat w Sozopolu, na "bluszczu" oplatającym drzewo.
http://irczysko.castpol.pl/img_8253s.jpg
Na pierwszy rzut oka wyglądał jak sztuczny. Na noc kwiaty się zamykały.
Co to za roślina?

2. Data: 2013-07-14 00:55:50

Temat: Re: Pytanie o kwiat - Sozopol, Bułgaria.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 14 Jul 2013 00:45:35 +0200, Irczysko napisał(a):

> [...]
> http://irczysko.castpol.pl/img_8253s.jpg
> Na pierwszy rzut oka wyglądał jak sztuczny. Na noc kwiaty się zamykały.

Passiflora.
--
XL "Czarnecki Marek, Onyszkiewicz, Piskorski, Staniszewska,
Wielowieyski, Buzek, Chmielewski, Gacek, Jałowiecki, Lewandowski, Olbrycht,

3. Data: 2013-07-14 01:31:24

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Irczysko znalazł taki kwiat w Sozopolu, na "bluszczu" oplatającym drzewo:

> http://irczysko.castpol.pl/img_8253s.jpg
> Na pierwszy rzut oka wyglądał jak sztuczny. Na noc kwiaty się zamykały.
> Co to za roślina?

Passiflora czyli inaczej męczennica. A w terminologii bardziej spożywczej
-- marakuja.

Jarek

--
Za oknem zasadź bluszcz,
Niech się gadzina wije,

4. Data: 2013-07-14 23:12:49

Od: Ireczek <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-07-14 01:31, Jarosław Sokołowski napisał(-a):
> Irczysko znalazł taki kwiat w Sozopolu, na "bluszczu" oplatającym drzewo:

> Passiflora czyli inaczej męczennica. A w terminologii bardziej spożywczej
> -- marakuja.

Dziękuję wszystkim :-)

Wisnia, marnieje w oczach.
Ktokolwiek widział ktokolwiek wie: perukowiec podolski
Gdzie to wejście do ula się podziało?
Pytanie dla pszczelarzy
Siatka cieniująca.