Siatka cieniująca.

1. Data: 2013-07-05 12:32:44

Temat: Siatka cieniująca.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Od jakiegoś czasu myślę o zakupie siatki cieniującej dla moich pomidorów
rosnących w tunelu foliowym, ponieważ doszłam do przekonania, że ich
pojawiajace się masowo po i podczas upałów specyficznie twarde i dziwnie
wybarwione piętki są wynikiem przegrzania/poparzenia górnej połowy owocu z
powodu nadmiernej operacji słonecznej - co potwierdzają też źródła
dostępnej wiedzy ogrodniczej. Piętki te zajmują i dyskwalifikują całą górną
połowę owocu.
Siatki są w Allegro, lecz o różnym stopniu cieniowania - wyrażonym w
procentach. Oczywiście te powyżej 50% odrzucam, bo nie chcę pomidorów
słońca pozbawiać zanadto, ale mam problem z wyborem między 40% a 30%.
Wydaje mi się, że 30% wystarczy, ale...? Jakaś tam różnica w cenie też
jest, ale niewielka i nieistotna jest tu owa cena, lecz optymalne warunki -
którą siatkę wybrać z dwóch wymienionych? Siatka byłaby naciągana jedynie
na popołudniową połowę tunelu (ponieważ jest on usytuowany wschód-zachód)
tylko w dni upalne.
--
XL
"Szczęście jest jak motyl, ścigaj je, a umknie ci. Usiądź spokojnie, a

2. Data: 2013-07-05 12:34:11

Temat: Re: Siatka cieniująca.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 5 Jul 2013 12:32:44 +0200, Ikselka napisał(a):

> popołudniową

południową :-)

3. Data: 2013-07-06 10:19:53

Od: Z_D <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <1o41zbu7zesqd$.1c5frtn7pm3bl$.dlg@40tude.net>
Ikselka napisal(a):

> południową :-)

Witaj.
Zauwazam,ze uzywasz czytnika 40tude Dialog.
Mozesz p_o_p_r_a_w_i_a_c swoje posty, zamieniając je.
W zakładce Post, na górnej belce, jest listewka:
"zamień usenetowy artykuł"
Warto spróbować. Jeśli serwer pozwoli (nie wszystkie pozwalaja),
unikniesz takiej "widocznej" korekty.
Można po kilka razy "naprawiać" błedy.

;)

--
Pozdr. Z_D
____________________

4. Data: 2013-07-06 10:22:54

Od: Z_D <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka napisal(a):

> południową :-)

Witaj.
Zauwazam,ze uzywasz czytnika 40tude Dialog.
Moze wiesz, a może nie?
że mozna w nim p_o_p_r_a_w_i_a_c swoje posty, zamieniając je.
W zakładce Post, na górnej belce, jest listewka:
"zamień usenetowy artykuł"
Warto spróbować. Jeśli serwer pozwoli
(nie wszystkie pozwalaja, TELEKOM moze być oporny),

5. Data: 2013-07-06 10:46:59

Od: Trybun <Y...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-07-05 12:32, Ikselka pisze:
> [...]
> na popołudniową połowę tunelu (ponieważ jest on usytuowany wschód-zachód)

No nie wiem, nie mam zbyt dużego doswiadczenia w uprawie pomidorów, ale
myślę że te zwyrodnienia mogą nie wynikać z nadmiaru światła
słonecznego. Pomidor to jedno z najbardziej światłolubnych warzyw. Może
za wysoka temperatura, i trzeba by pomysleć o lepszej wentylacji tunelu?

6. Data: 2013-07-06 11:15:39

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 6 Jul 2013 08:22:54 +0000 (UTC), Z_D napisał(a):

> [...]
> "zamień usenetowy artykuł"
> Warto spróbować. Jeśli serwer pozwoli
> (nie wszystkie pozwalaja, TELEKOM moze być oporny),

Cenna rada, na pewno będę korzystać (no właśnie jeśli serwer pozwoli...),
raczej nie dogrzebałabym się do tego sama, bo używam raczej podstawowych
funkcji. Przymierzam się do pisania włąsnych skryptów, bo to też jest fajne
:-)

7. Data: 2013-07-06 11:20:03

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 06 Jul 2013 10:46:59 +0200, Trybun napisał(a):

> [...]
> słonecznego. Pomidor to jedno z najbardziej światłolubnych warzyw. Może
> za wysoka temperatura, i trzeba by pomysleć o lepszej wentylacji tunelu?

No własnie temperatura podnosi się bardzo, kiedy słońce silnie operuje,
nie? No to chcę trochę zacienić na ten czas, zeby ograniczyć BEZPOŚREDNIE
nagrzewanie się owoców.
Wentylacja jest niezła, ciągle otwarty tunel na przestrzał w upały, lepiej
chyba już nie można... Poza tym akurat tylko górna połowa owocu jest do
niczego, a przecież to ona się najsilniej nagrzewa podczas naświetlenia...

Kupiłam 30-procentową siatkę.

8. Data: 2013-07-07 08:59:48

Od: Trybun <Y...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-07-06 11:20, Ikselka pisze:

> [...]
> niczego, a przecież to ona się najsilniej nagrzewa podczas naświetlenia...

No cóż, to była tylko taka lekka sugestia, Ty z pewnością lepiej się
orientujesz w tym temacie:-)

9. Data: 2013-07-07 11:59:44

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 07 Jul 2013 08:59:48 +0200, Trybun napisał(a):

> No cóż, to była tylko taka lekka sugestia, Ty z pewnością lepiej się
> orientujesz w tym temacie:-)

Nie wiem, czy lepiej - z tą wentylacją też masz ogólnie rację, że jeśli
szwankuje, to się pomidory gotują.
--
XL
"Szczęście jest jak motyl, ścigaj je, a umknie ci. Usiądź spokojnie, a
spłynie na twoje barki." A. de Mello.

Jaka myjka ciśnieniowa (karcher)
chyba polało do uli z lip
Matuszka Rosja robi porządki.