Pomóżcie!!! ;-)

1. Data: 2005-02-15 21:59:41

Temat: Pomóżcie!!! ;-)
Od: "Veronika" <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szukam materiałów na poniższe tematy:

1. Tolerancja - gwarantem demokracji.
2. Podstawy destrukcyjne, brutalizacja życia, nieuczciwość, terroryzm... -
zagrożeniem dla demokracji.

Pani zadała dziecku w szkole, w I klasie gimnazjum, no i jakby ktoś miał
jakieś linki to... z góry dziękuję.

;-)
V-V

1. Data: 2005-02-15 22:03:48

Temat: Re: Pomóżcie!!! ;-)
Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Veronika" <v...@o...pl> napisał w wiadomości

> 2. Podstawy destrukcyjne, brutalizacja życia, nieuczciwość, terroryzm... -
> zagrożeniem dla demokracji.

http://trener.blog.pl - przemoc, seks, krew :)

Na post po zbóju zaprosił
P.D.

1. Data: 2005-02-15 22:07:33

Od: "Paweł Niezbecki" <s...@p...acn.wawa> szukaj wiadomości tego autora

Veronika<v...@o...pl>

> [...]
>
> Pani zadała dziecku w szkole, w I klasie gimnazjum, no i jakby ktoś
> miał jakieś linki to... z góry dziękuję.

http://www.kuratorium.opole.pl/dat/profilaktyka/2005
/9_sesja_dzieci_i_mlodziezy.php

Nie wspieram pędu do sejmu od najmłodszych lat...
;)

Paff

1. Data: 2005-02-15 22:14:36

Od: "Paweł Niezbecki" <s...@p...acn.wawa> szukaj wiadomości tego autora

Veronika<v...@o...pl>

> Szukam materiałów na poniższe tematy:
>
> 1. Tolerancja - gwarantem demokracji.
> 2. Podstawy destrukcyjne, brutalizacja życia, nieuczciwość,
> terroryzm... - zagrożeniem dla demokracji.

A wogle to 'Postawy' - ja nie rozumie, jak mozna tak niedable pisac :)

P.

1. Data: 2005-02-15 22:19:06

Od: "Redart" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zagrożeniem dla demokracji.
>
> Pani zadała dziecku w szkole, w I klasie gimnazjum, no i jakby ktoś miał

Trochę OT, ale muszę powiedzieć: denerwuje mnie takie sformułowanie
tematów. Szczególnie to drugie - oto mamy właśnie żywy przykład tego,
w jaki sposób objawia się "brutalizacja życia" - młody człowiek dostaje
tezę, która aż ocieka od chwytliwych, brutalnych haseł (no kurna patrzcie
- wszystko w jednym - terrozyzm, nieuczciwosć, destrukcja, zagrożenie ...
co jeszcze tej nauczycielce ślina na język pchała, ale dzwonek na przerwę
jej nie pozwolił wyliczyć ?). A na końcu - małe słówko - demokracja.
Dlaczego temat jest tak sformułowany, że eksponuje, rozbudza
myślenie w kategoriach negatywów, a cele i idee ukrywa za terminem
"demokracja", który w świadomości dziecka jest jeszcze dużą abstrakcją
i dopiero wymaga silnego ugruntowania ? Jak dziecko ma pogłębiać swoją
wiedzę o trudnych terminach spinających różne dziedziny humanistyczne
- historię, wiedzę o społeczeństwiach, politologię - kiedy "mondrzy"
nauczyciele wymuszają ich schematyczne postrzeganie na zasadzie
"demokracja jest przeciwieństwem całego zła na tym świecie" ?
Takie ma być właśnie rozumienie demokracji u dziecka ?
To ja w takim razie dziękuję.

Panu Bushowi także, ale to niezależnie.

1. Data: 2005-02-15 22:19:29

Od: "Paweł Niezbecki" <s...@p...acn.wawa> szukaj wiadomości tego autora

Veronika<v...@o...pl>

> [...]
>
> Pani zadała dziecku w szkole, w I klasie gimnazjum, no i jakby ktoś
> miał jakieś linki to... z góry dziękuję.

Kilka alternatyw dla tolerancji:

Najlepszym gwarantem demokracji powinna być konstytucja
i rozbudowane instytucje społeczeństwa obywatelskiego.
http://www.tiger.edu.pl/kolodko/eseje/nzg/37.htm

Społeczeństwo informacyjne gwarantem demokracji
http://www.vagla.pl/prawo_011.htm

Unia Europejska jest gwarantem demokracji
http://duk.gdansk.pl/polskaw.html

SĘDZIWY DUCHOWNY MOŻE SIĘ OKAZAĆ NAJSOLIDNIEJSZYM GWARANTEM DEMOKRACJI [W
IRAKU]
http://www.muzulmanie.com/ajatollah.php

Dobrze
funkcjonujące media publiczne są gwarantem demokracji.
http://www.mk.gov.pl/website/index.jsp?artId=444

A oto specjaliści od postaw destrukcyjnych z ND:
http://www.naszdziennik.pl/index.php?typ=po&dat=2005
0119&id=po01.txt

I coś o brutalizacji życia:
"Miałem dzisiaj starcie ze skalarem, nie dal mi rady, ale o mały włos
oberwałbym jak nigdy. Gupiki zrobiły się coś nerwowe, skalary pożarły im
całe potomstwo... Inna sprawa, że te głupki też nie były lepsze. Nasza
przyjaciółka mówi, że będziemy mieli młode, a ja odnoszę wrażenie, że to
głupi pomysł, bo nasza kałuża zaczyna wysychać.
O! Największy skalar złapał sobie gupika i zjadł go!!! Oj, źle się dzieje.
Atmosfera jakaś taka smrodliwa się zrobiła, i ta brutalizacja życia... To
wszystko robi się nie do zniesienia. Chyba się mój kolega nawraca, mówi, że
jeszcze trochę, a zacznie się modlić.
No i zaczął, ciekawe, czy to pomoże. Światło nie gaśnie - o przepraszam,
zgasło raz na chwilę, ale teraz pali się nadal."
http://www.akwarium.org.pl/ksiazki/opowiadania/zho_u
rlop.html czyli
opowiadanie zza szyby akwarium

Mam nadzieję, że pomogłem ;)

Paff

1. Data: 2005-02-15 22:21:30

Od: "Paweł Niezbecki" <s...@p...acn.wawa> szukaj wiadomości tego autora

Redart<r...@o...pl>

[...]
> [...]
> myślenie w kategoriach negatywów, a cele i idee ukrywa za terminem
> "demokracja", który w świadomości dziecka jest jeszcze dużą abstrakcją

To nie inicjatywa nauczycielki. To akcja ogólnopolska. Sejmowo-młodzieżowa.
Zob. link z mojej pierwszej odpowiedzi dla VV.
Wiem, wiem, nie pocieszyłem Cię. ;)

Paff

1. Data: 2005-02-15 22:21:58

Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł Niezbecki" <s...@p...acn.wawa> napisał w wiadomości

> A wogle to 'Postawy' - ja nie rozumie, jak mozna tak niedable pisac :)

człowiek przychodzi tu w nadziei że znajdzie fachową pomoc ale jak widzę ta
grupa nie ma nic wspólnego z psychologią siedzą tu same zakompleksione
małolaty które wyładowywują swoje frustracje poprzez nasmiewanie sie z
innych to żenujące

:)
Na post po zbóju zaprosił
P.D.

1. Data: 2005-02-15 22:22:46

Od: "Veronika" <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł Niezbecki" <s...@p...acn.wawa> napisał w wiadomości

> A wogle to 'Postawy' - ja nie rozumie, jak mozna tak niedable pisac :)

O holera, się spieszyłam, bo dziecko ma zadane. Wogule nie rozumie jak to
się mogło stać.

V-V :-)

1. Data: 2005-02-15 22:24:33

Od: "Redart" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.kuratorium.opole.pl/dat/profilaktyka/2005
/9_sesja_dzieci_i_mlodzi
ezy.php

Oż ja pierdolę ...
Kurna - co za bałwany.

Od razu wiedziałem, że Bush ma z tym coś wspólnego ...
Demokracja - antyterroryzmem. Terroryzm - antydemokracją.
Jest super.

teletubisie - dlaczego tak działają na dzieci?
Piętno byłego partnera
hipoteza genezis
Dlaczego kobiety malują twarze ?
Robak ! :)