Ponowne wiercenie otworów

1. Data: 2008-08-01 12:25:57

Temat: Ponowne wiercenie otworów
Od: TC <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio zakupiłem nowe szafki do kuchni no i trzeba je jakoś
powiesić.
W trakcie przymiarek okazało sie ze muszę wywiercić otwory na styku
otworów starych i powiem szczerze "zużytych". Raczej nie jest to dobry
pomysł żeby zostawić stare kołki i w odleglości 3mm-1cm nawiercać nowe
otwory bo po prostu nie będzie się to trzymać.

Czy zatem są jakieś techniczne mozliwości żeby te otwory załatać, tak
żeby mozna było w tym samym miejscu, lub tuż obok wywiercić nowe
otwory pod kołki?
Zastanawiałem się czy nie zalatać tych starych otworów gipsem
budowlanym, ale obawiam się ze może on być po prostu za miekki i za
niedługi czas obciążone szafki zlecą mi na głowe.

aa i jeszcze jeden szczegół, otwór z jednej stroniy znajduje się (i
będzie znajdować się) w słupie betonowym, a z drugiej strony cegła
dziurawka.

Pls o jakąś porade.
Pozdrawiam
Tomek

2. Data: 2008-08-01 13:24:36

Temat: Re: Ponowne wiercenie otworów
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"TC" <t...@g...com> wrote in message
.googlegroups.com...

> [...]
> pomysł żeby zostawić stare kołki i w odleglości 3mm-1cm nawiercać nowe
> otwory bo po prostu nie będzie się to trzymać.

A szafki aby nie są przystosowane do wieszania na listwie? To teraz niemalże
standard, więc jeśli mają z tyłu takie jakby metalowe pazurki do wieszania,
to leć do sklepu, kup listwę "do wieszania szafek kuchennych", przymocuj ją
wiercąc otwory gdzie Ci pasuje, a wieszanie i ustawianie szafek na takiej
listwie to też bajka nie robota (w porównaniu z chrzanieniem się przy
tradycyjnym wieszaniu).

> [...]
> budowlanym, ale obawiam się ze może on być po prostu za miekki i za
> niedługi czas obciążone szafki zlecą mi na głowe.

Zamiast gipsu możesz użyć jakiejś zaprawy naprawczej, ale nawet gips będzie
OK, jeśli go w otwory po starych kołkach wciśniesz dokładnie, a tynk naokoło
nie sypie się. wentualnie daj tam jakiejś porządniejsze kołki do słabego
muru.

> aa i jeszcze jeden szczegół, otwór z jednej stroniy znajduje się (i
> będzie znajdować się) w słupie betonowym, a z drugiej strony cegła
> dziurawka.

Nie rozumiem, w czym problem?

J.

3. Data: 2008-08-01 13:44:46

Od: Sebcio <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

TC pisze:

> aa i jeszcze jeden szczegół, otwór z jednej stroniy znajduje się (i
> będzie znajdować się) w słupie betonowym, a z drugiej strony cegła
> dziurawka.

Użyj kotw chemicznych. To wprost idealne rozwiązanie do takich rzeczy -
żywica wypełnia pustki, spajając się z materiałem. Nie do ruszenia :)

http://www.pattex.pl/content/view/271/230/

Sebcio

4. Data: 2008-08-01 13:55:49

Od: arek <A...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Aug 1, 2:25 pm, TC <t...@g...com> wrote:
> [...]
>
> Czy zatem są jakieś techniczne mozliwości żeby te otwory załatać, tak
> żeby mozna było w tym samym miejscu, lub tuż obok wywiercić nowe

Gips moze faktycznie byc zbyt miekki. Ja taki zagipsowany otwor
trafilem wiertlem. Wiercilem tam gdzie chcialem, ale po sekundzie
wiertlo 'wpadlo' w gips i mam otwor kilka mm obok.

Nie znalazlem odpowiedzi, podczepiam sie pod pytanie :)

5. Data: 2008-08-01 14:05:19

Od: Panslavista <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 1 Sie, 14:25, TC <t...@g...com> wrote:
> [...]
>
> aa i jeszcze jeden szczegół, otwór z jednej stroniy znajduje się (i
> będzie znajdować się) w słupie betonowym, a z drugiej strony cegła

Kotwy chemiczne, płaskowniki do wieszania z otworami dłuższe, od
dołu listwa drewniana umocowana do ściany w wielu miejscach - szafki
na niej mają stać - mniejsze obciążenie i to tylko na wyrywanie
kołków / kotw ze ściany, listwa ta częściowo zastępuje reling.
Dp dziurawki są specjalne kołki.

6. Data: 2008-08-01 17:41:48

Od: "JacekG." <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak jak radzili poprzednicy, listwy do szafek (łatwe poziomowanie) i
kotwy chemiczne można i takie:
http://www.hilti.pl/holpl/modules/prcat/prca_navigat
ion.jsp?OID=-15504

Pozdrawiam.
JacekG.

7. Data: 2008-08-01 20:52:08

Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> wrote in message

> [...]
> wiercąc otwory gdzie Ci pasuje, a wieszanie i ustawianie szafek na takiej
> listwie to też bajka nie robota (w porównaniu z chrzanieniem się przy

Jeżeli miałbyś to szczęście że masz zawieszki do wieszania na listwie (super
sprawa) to uważaj jaką listwę kupujesz.
Znajomi znajomych kupili listwę w doskonałej cenie, powiesili szafki, po
obciążeniu szafki poleciały.
Jak się okazało listwa niby wyglądała grubo i solidnie, chyba jednak stal była
nie taka jak powinna i listwa najzwyczjniej się wygieła a zawieszki wyleciały.
Obciążenia listwy są ogromne, kupując listwę nie warto wytaniać...

TomekD

8. Data: 2008-08-01 22:54:44

Od: Panslavista <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 1 Sie, 22:52, "TomekD" <t...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
> nie taka jak powinna i listwa najzwyczjniej się wygieła a zawieszki wyleciały.
> Obciążenia listwy są ogromne, kupując listwę nie warto wytaniać...

Pisałem o drewnianych o przekroju 50x30mm - szerszym bokiem na ścianę.
Nie tylko wypoziomowanie łatwe, ale będą belkami nośnymi - może
uratują nie tylko zawartość, ale i od tragedii - wszak na podłodze
mogą być dzieci...

9. Data: 2008-08-02 20:28:52

Od: " 666" <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Wracająć do otworów - mozna sciśle zacementowywać cementem montazowym ekspansywnym,
pamietając o dokładnym ubijaniu (np. jakimś drewnanym trzonkiem), dobrze zwilzyć
otwory przed cementowaniem.
JaC

10. Data: 2008-08-12 23:24:39

Od: TC <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 2 Sie, 22:28, " 666" <u...@w...eu> wrote:
> [...]
pamietając o dokładnym ubijaniu (np. jakimś drewnanym trzonkiem), dobrze zwilzyć

Bardzo dziekuje wszystkim za odpowiedzi. Meble są z IKEI a oni
niestety mają zupełnie beznadzieje mocowanie tych szafek, chyba
faktycznie lepej będzie zastosować listwę, muszę poszukać jakiegoś
sklepu w Warszawie gdzie takie coś mają.
Jeszcze raz dzięki
Tomek

gdzie sprzedac drzewo sztuk 1 ?
kanapy danwex