Psychologia naukowa a taplanie się w bagnie humanistyki

101. Data: 2005-08-26 19:13:39

Temat: Re: Psychologia naukowa a taplanie się w bagnie humanistyki
Od: Marcin Ciesielski <m...@o...ciemnogrod.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin Ciesielski napisał(a):

> Nie od dzisiaj wiadomo, że są fizycy, którzy kontestują
> teorię względnośc, fizykę kwantową etc. i starają się
> znaleźć dowody przeciwko nim

Żeby nie być gołosłownym, podam jakiś przykład:
http://www.fg2002.webpark.pl/Pliki/index.htm

102. Data: 2005-08-26 21:22:05

Od: "ksRobak" <k...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin Ciesielski" <m...@o...ciemnogrod.pl>
> "ksRobak" <k...@o...pl>
> ws:demdei$p29$...@a...idg.com.pl...

> potencjał gotowości w korze mózgowej pojawia się ok. sekundy przed
> pojawieniem sie decyzji w świadomości. [...]
> że u badanego pacjenta wzmożona aktywność odpowiednich
> obszarów w mózgu rozpoczynała się aż półtorej sekundy przed
> zgięciem palca! A więc "coś" w mózgu pacjenta podejmowało
> decyzję o zgięciu palca o ponad sekundę wcześniej niż ta decyzja
> dotarła do jego świadomości. [...]

Biegacze startujący na sygnał z pistoletu startowego sprawiają wrażenie,
że wyskakują natychmiast ze swoich dołków gdy tylko rozlegnie się huk.
Pana zdaniem nie są oni świadomi huku a decyzję rozpoczęcia biegu
podejmują po sekundzie od wystartowania? :-)

Edward Robak - Kraków
*°"˝'´¨˘`˙ˇ^:;~>¤<×÷-.,˛¸ "nie TY ich - to ONI Ciebie"

103. Data: 2005-08-26 22:02:05

Od: Marcin Ciesielski <m...@o...ciemnogrod.pl> szukaj wiadomości tego autora

ksRobak napisał(a):

> [...]
> Pana zdaniem nie są oni świadomi huku a decyzję rozpoczęcia biegu
> podejmują po sekundzie od wystartowania? :-)

Jeśli są wytrenowani, to po dotarciu bodźca (huku) do ośrodków
podkorowych następuje automatyczna reakcja motoryczna - jest to odruch.
Uświadomienie biegnięcia następuje po kilkuset milisekundach i dopiero
wtedy jest możliwe świadome sterowanie biegiem.
Tym samym musi się charakteryzować dobry użytkownik broni palnej - w
razie ataku najpierw strzela, a dopiero później to sobie uświadamia - w
przeciwnym wypadku sam zostałby zastrzelony. Bywa, że reakcję wywoła
niewłaściwy bodziec - i wtedy można zasterzelić niewinnego.

104. Data: 2005-08-27 05:19:35

Od: "ksRobak" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> - w przeciwnym wypadku sam zostałby zastrzelony. Bywa, że reakcję
> wywoła niewłaściwy bodziec - i wtedy można zasterzelić niewinnego.

Eksperyment naukowy o którym mówimy można opisać tak:
badacz umawia się z zawodnikiem, że jeśli będzie świadomy huku
pistoletu startowego to ma wykazać wolę przejawiającą się czynem
a więc biegiem. To jest warunek: startujący MUSI być świadomy huku
i musi chcieć (wola) wykonać skurcz mięśni łydek a nie na przykład
zamiast biec to wykonać przysiad. Jest to możliwe?
Jak Pan sądzi: czy zawodnik musi rozumieć umowę z naukowcem?
¤ gdy będziesz świadomy huku to naciśnij przycisk
¤ gdy będziesz świadomy huku to zmróż oczy
¤ gdy będziesz świadomy huku to podskocz itd
Czy zawodnik musi być wytrenowany? Przecież kiedyś musi być
"ten pierwszy raz" i o tym pierwszym razie jest mowa.
Można złapać maUpę na ulicy i wyjaśnić jemu, że gdy usłyszy huk
to ma się zerwać z przysiadu i biec po banana.
Czy maUpa z ulicy który nigdy nie uczestniczył w "wyścigu szczurów"
poleci jak strzała bo jest wytrenowany?
Można przyjąć, że jest wytrenowany w wykonywaniu komend
zrozumiałych dla maUp - komend wydawanych przez własnego Pana.
A więc: jeśli wytrenowana w wykonywaniu komend maUpa dostanie
polecenie by wystartował gdy będzie świadomy huku to czy wola
maUpy by biec wytworzy się na sekundę przed strzałem?
Jeśli tak - to maUpy potrafią przewidywać przyszłość bowiem tego
w którym momencie czasowym nastąpi huk - nie wie NIKT. :-)

Edward Robak - Kraków
*°"˝'´¨˘`˙ˇ^:;~>¤<×÷-.,˛¸ "nie TY ich - to ONI Ciebie"

105. Data: 2005-08-27 12:37:51

Od: "Amnesiak" <a...@T...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

<m...@o...ciemnogrod.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> w sprzeczność.
> Nie od dzisiaj wiadomo, że są fizycy, którzy kontestują
> teorię względnośc, fizykę kwantową etc. i starają się

To, ilu ich jest, tylko potwierdza moją tezę. Można być
dobrym naukowcem "ścisłym" bez podważania aksjomatów. Nie
można być dobrym naukowcem "humanistycznym" bez umięjętności
podważania dogmatów.

A.

106. Data: 2005-08-29 15:47:14

Od: Marcin Ciesielski <m...@o...ciemnogrod.pl> szukaj wiadomości tego autora

kubus napisał(a):

> http://srv2.qfile.de/operator.php?sysm=file_transfer
&sysf=center&file
_id=180867&file_name=8Dayan8.rar.html

> Peter Dayan, L.F.Abbott, "Theoretical Neuroscience: Computational and
> Mathematical Modeling of Neural Systems"
> The MIT Press | ISBN 0262041995 | 2001 Year | PDF | Mb | 576 Pages

W takim razie dorzucę jeszcze trochę stuffu:
http://rapidshare.de/files/3515053/D.Purves__et_al_-
_Neuroscience.rar.html
Hasło jak poprzednio: www.AvaxHome.ru

Dale Purves (Editor), George J. Augustine (Editor), David Fitzpatrick
(Editor), William C. Hall (Editor), Anthony-Samuel Lamantia (Editor),
James O. McNamara (Editor), S. Mark Williams (Editor), "Neuroscience"
(3rd edition)
Sinauer Associates | ISBN 0878937250 | 2004 Year | PDF | 35 Mb | 773 Pages

Neuroscience is a comprehensive textbook created primarily for medical
and premedical students. In a single concise and approachable volume,
the text guides students through the challenges and excitement of this
rapidly changing field. The length and accessibility of the writing are
a successful combination that works equally well for medical students or
for undergraduate neuroscience courses in which many of the students are
premeds. Being both comprehensive and authoritative, the book is also
appropriate for graduate and professional use.

107. Data: 2005-08-29 16:45:20

Od: Marcin Ciesielski <m...@o...ciemnogrod.pl> szukaj wiadomości tego autora

patix napisał(a):

> problemy zycia/psychiki/swiadomosci sa ogolne i autor

Jak długo jeszcze będą trwały spory między "fizykami" a "psychikami" ?

108. Data: 2005-08-29 18:20:11

Od: Marcin Ciesielski <m...@o...ciemnogrod.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin Ciesielski napisał(a):

> Rozdział (napisany przez J. Aleksandrowicza) może wydawać się miejscami
> naiwny, jak na obecne czasy, ale czy nie wydaje się pod pewnym względem
> proroczy? Czy nie przewiduje powstania _neuronauki_ ?

http://www.db.dk/jni/lifeboat/Domains/Psychology_IV.
htm
Epistemology and Philosophy of Science for Information Scientists
Scientific psychology is concerned with the explanation and prediction
of behavior, thinking, emotions, relationships, potentials and
pathologies. It differs from sociology, anthropology, economics, and
political science, in part, by studying the behavior of individuals
(alone or in groups) rather than the behavior of the groups or
aggregates ). According to Robins, Gosling & Craik (1999), psychologists
typically work within one of the following four research traditions:

* Psychoanalysis
* Behaviorism
* Cognitive psychology
* _Neuroscience_

*Czy nie da się zauważyć, że to ostatnie podejście jest u nas wyraźnie
lekceważone i ośmieszane?*

Consequently, while some cognitive psychologists claim that theories of
the human mind and cognitive information processing must be based on
studies of the dynamics of the mind's semantic level as governed by the
logical rules and control mechanisms at the mind's syntactic level,
neuroscientists are engaged with the study of the mechanical level. They
believe psychology can be reduced to neuroscience, and their goal is
thus to explain and predict human behavior, thinking, emotions,
relationships, potentials and pathologies from physiological studies of
the human brain.

109. Data: 2005-08-29 18:57:44

Temat: Re: Poprawność polityczna zamiast terapii
Od: "Rav" <t...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej Trzebiński <a...@g...pl> wrote:
> Nikt nie powie o człowieku bez rąk, że tak powinno być, że to jest
> stan właściwy, dobry dla tego człowieka, uszczęśliwiający go - a o
> homoseksualizmie próbuje się właśnie to twierdzić - nawet na przekór
> samym ludziom, którzy doświadczają cierpienia związanego z tym
> problemem. Ze względów ideologicznych zablokowano badania nad
> leczeniem homoseksualizmu, odbierając przyszłym pokoleniom szansę na
> jego pokonanie.

Co za bzdura.
Wielu ludzi jest nieszczęśliwych z powodu odstających uszu, zbyt dużego
nosa albo innych podobnych powodów. Też byś ich leczył? W końcu sa
nieszczęsliwi!!!

Co do homoseksualistów, to jeżeli są nieszczęśliwi, to z powodu
nietolerancji spoęłczeństwa w którym żyją, a nie po prostu z powodu swojej
orientacji.

Pozdrawiam
Rav

110. Data: 2005-08-29 19:02:51

Od: "Sentex" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rav" <t...@S...pl> napisał w wiadomości

> Co do homoseksualistów, to jeżeli są nieszczęśliwi, to z powodu
> nietolerancji spoęłczeństwa w którym żyją, a nie po prostu z powodu
> swojej orientacji.

Takie są prawa społeczeństwa, bo ruchanie w dupę faceta nie przynosi
społecznego efektu w postaci ewentualnej prokreacji. Ciężko będzie to
zmienić nawet najgłośniejszym pyskowaniem ;)

--
Sentex

z czego wynika bycie złośnikiem?
ARACHNOFOBIA
Najkrwawsza Niedziela, 11 lipca 1943 roku
Krwawy list
Krwawy list