Poranny wysilek fizyczny

1. Data: 2003-11-17 05:58:08

Temat: Poranny wysilek fizyczny
Od: "MarKol" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Mam pytanie do fachowcow jak to jest z wysilkiem fizycznym rano? Doszedlem
do wniosku ze trzeba sie poruszac troche i basen bylby najodpowiedniejszy.
Tak sie sklada ze najwygodniej byloby dla mnie wybierac sie tam rano okolo
6.00 przed praca. Wynikaja z tego pewne niekorzystne jak sadze fakty:
wlasciwie przed basenem nic nie zjadam bo do wody po jedzeniu nie mozna.
Choc plywam rekreacyjnie to poki co z braku kondycji (poki co) czuje sie po
tym plywaniu nieszczegolnie. No i teraz mam pytania nastepujace:
- czy wskazany jest wysilek o tak wczesnej porze?
- czy fakt ze organizm jest spowolniony (i nieodzywiony) po calej nocy ma
niekorzystny wplyw?
- czy zle samopoczucie po wysilku zniknie z czasem jak organizm sie
przyzwyczai (no bo zaraz do pracy trzeba isc, a chce to robic dla
polepszenia tegoz ;-) ), czy tez uczucie sennosci i oslabienia przez pare
godziny po wizycie na plywalni bedzie mi towazyszyc takze i pozniej ze
wzgledu na dwa wyzej wymienione punkty/pytania?
- co jesc po wysilku?

Jesli kots moze pomoc to bardzo prosze.

Marek Kolacz

2. Data: 2003-11-17 09:19:55

Temat: Re: Poranny wysilek fizyczny
Od: "Michał R." <5...@i...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moim zdaniem to kwestia przyzyczajenia.
Organizm przyzwyczaja sie do pewnego rytmu dnia i w pewnych
porach jest bardziej przygotowany na aktywnosc a w drugich mniej.
Po jakims czasie organizm przyzwyczai sie do tego.
Na zmeczenie w Twoim wypadku moga wplywac dwie sprawy:
- wczesna pora
- zmeczenie spowodowane wysilkiem.
Pierwsza rzecz powinna zniknac po jakims czasie (u mnie do porannego
biegania przyzwyczailem sie po 2 tygodniach).
Druga zmaleje wraz ze wzrostem kondycji, aczkolwiek lekkie zmeczenie
po kazdym treningu powinno byc.

Zakaz jedzenia przed plywaniem dotyczy raczej jakiegos duzego posilku.
Tym bardziej, ze dotarcie do plywalni to kwestia pewnie
okolo 30 minut wiec raczej wyklucza sie sytacja zjedzenia i od razu hop do
wody.
Nic nie stoi na przeszkodzie aby nawet wstac te 15 minut wczesniej
i zjesc lekki posilek, najlepiej cos "eneregtycznego" i zarazem lekkiego -
np. musli.

---

krew w spermie
męczące biegunki (IBS)
Oodczyn okostnowy - co poradzić?
przezprzelykowa stymulacja lewego przedsionka - czy grozna ?
Oodczyn okostnowy - co poradzić?