Re: Porozmawiajmy o depresji

From: "maria" <g...@a...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Porozmawiajmy o depresji
Date: 18 Feb 2004 20:41:34 +0100

> poczucie
>
> To prawdopodobnie jest czysta chemia, gdyż w czasie fizycznego wysiłku
> fizycznego wytwarzają się w organizmie związki chemiczne polepszające
> samopoczucie. Na pewno nie należy tego zaniedbywać

> do
>
> Tu chyba jest całe źródło problemu. Ciągła ucieczka przed tym "co jest", a
> to "co jest" ciągle się naprasza, jest natarczywe i nigdy nie ustępuje. Tu
> koło się zamyka. Jedynym wyjściem jest stanięcie twarzą w twarz ze stanem,
> który nazywamy "depresją" bez oceniania i ucieczki przed nim. Kiedy widzimy
> [...]

I to jest największa trudność. Chyba wiem, na czym polegają moje problemy,
potrafię nazwać, chyba znam przyczyny. Pojawiają się jednak często stany
jakiegoś zawężonego myślenia i całkowicie irracjonalne postępowanie zdominowane
przez poczucie krzywdy i bezsensu. Ograniczone horyzonty śmieszą po czasie.
Trudność największa polega na wyzwoleniu od wyobrażenia o życiu i od własnych
słabości. Teraz jestem w dobrej kondycji, ale ten list byłby zupełnie inny,
gdyby był pisany w innym czasie. To tylko chemia? Jestem właśnie po treningu
siatkówki.
Pozdrowienia
Maria