Portugalski deser z źółtek

1. Data: 2001-10-20 13:03:51

Temat: Portugalski deser z źółtek
Od: "KG" <k...@r...rz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na stronie 37 listopadowej "Kuchni" jest zdjecie portugalskiego
deseru z żółtek - "trouxas de ovos". Na zdjeciu ciastka wygladaja
bardzo smakowicie, ale niestety w numerze nie ma nie przepisu.
Czy ktos z grupy ma przepis? Z gory dziekuje!

Pozdrawiam!

Kuba

1. Data: 2001-10-20 13:34:25

Temat: Re: Portugalski deser z źółtek
Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"KG" <k...@r...rz.pl> wrote:

> [...]
>deseru z żółtek - "trouxas de ovos". Na zdjeciu ciastka wygladaja
>bardzo smakowicie, ale niestety w numerze nie ma nie przepisu.

Ingredientes:
1 L de água
1 kg de açúcar
11 gemas
1 ovo
Faça uma calda com o açúcar e a água até obter um ponto de fio
brando. Bata, sem ser muito (basta cortar as gemas com a faca),
com uma faca as gemas e o ovo. Deite uma colherada de sopa
grande de gemas na calda e deixe ferver em lume brando até que
estas fiquem bem passadas. Retire com uma escumadeira e coloque
sobre uma peneira. Repita a operaçao até acabar as gemas. Apare
os bocados para ficarem quadrados, meta dentro de cada quadrado
as aparas e enrole. disponha num prato e cubra com a calda.
Facultativamente, em vez de regar com a calda, pode polvilhar com
açúcar e queimar com a peça própria.

..ale co to znaczy niech pomogą inni

1. Data: 2001-10-20 13:37:11

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"KG" <k...@r...rz.pl> wrote:

> [...]
>deseru z żółtek - "trouxas de ovos". Na zdjeciu ciastka wygladaja
>bardzo smakowicie, ale niestety w numerze nie ma nie przepisu.
..znalazłam w normalnym języku. Czekaj cierpliwie podtłumaczę...

1. Data: 2001-10-20 13:54:39

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"KG" <k...@r...rz.pl> wrote:

> [...]
>deseru z żółtek - "trouxas de ovos". Na zdjeciu ciastka wygladaja
>bardzo smakowicie, ale niestety w numerze nie ma nie przepisu.

1kilogram cukru, 5dl wody, 12 żółtek, 1 białko

1. w rondelku roztapiać cukier w wodzie aż do momentu
otrzymania bardzo gęstego syropu.
2. wlać żóltka zmieszane z jednym białkiem
3. kiedy zółtka zaczną się stężać, krzepnąć wykładamy na płaską
powierzchnię i zostawiamy do oziębienia.
4. kroimy na kwadraty 6cm i rulujemy w rożki...

Uf, prawie dobrze...

1. Data: 2001-10-20 15:10:57

Od: "KG" <k...@r...rz.pl> szukaj wiadomości tego autora

"AgataW" <

> 1kilogram cukru, 5dl wody, 12 żółtek, 1 białko

[...]

> Uf, prawie dobrze...

Dziekuje bardzo! :-)

Pozdrawiam!

Kuba

1. Data: 2001-10-21 00:11:00

Od: "Szymko" <Algedi@_NSP_friko7.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AgataW" <a...@g...com.pl> napisał w wiadomości

> 1kilogram cukru, 5dl wody, 12 żółtek, 1 białko
^^^^^^^^
5 dl to jest 5 dcm (sześciennych)?
Przepraszam poprostu nie wiem co to za jednostka, bo wygląda na 50 litrów
wody ale chyba nie o to chodzi.

Pozdrawiam
Szymko

1. Data: 2001-10-21 10:38:58

Od: waldemar <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

> ^^^^^^^^
> 5 dl to jest 5 dcm (sześciennych)?
> Przepraszam poprostu nie wiem co to za jednostka, bo wygląda na 50 litrów
> wody ale chyba nie o to chodzi.

oj waszmość w szkole nie uważaliście...
cm^3 to mililitr
dm^3 to litr

dl to decylitr, czyli 0.1 litra czyli 100 ml czyli 100 cm^3

Waldek

1. Data: 2001-10-21 19:34:59

Od: "Szymko" <Algedi@_NSP_friko7.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waldemar" <w...@t...de> napisał w wiadomości

> oj waszmość w szkole nie uważaliście...
> cm^3 to mililitr
> dm^3 to litr
>
> dl to decylitr, czyli 0.1 litra czyli 100 ml czyli 100 cm^3

No tak jedna dziesiąta a mnie coś się pochrzaniło i zrobiłem razy 10
poprostu zaćma ::))
Przepraszam. Aż się nie przyznam gdzie się uczę ::))

Pozdrawiam
Czerwony ze wstydu Szymko

1. Data: 2001-10-22 11:06:43

Od: "Edyta Szajnóg" <e...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak dla mnie soś się nie zgadza

> Ingredientes:
> 1 L de água - 1 litr wody (a nie 5 dl)
> 1 kg de açúcar - 1 kg cukru
> 11 gemas - 11 żółtek (a nie 12)
> 1 ovo - 1 białko

chyba że to dwa różne przepisy a nie tłumaczenie.

Edyta

1. Data: 2001-10-22 11:24:59

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Edyta Szajnóg" <e...@g...com.pl> wrote:

>Jak dla mnie soś się nie zgadza
>chyba że to dwa różne przepisy a nie tłumaczenie.

dwa rózne jeden od Francuzów, drugi w obcym języku...

AgataW.

bardzo cienkie ciasto do pizzy
zupa cytrynowa
gofry