Re: Poselskie pomysły na wielodzietność rodzin

Date: Mon, 30 Oct 2006 02:00:55 +0100
From: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: Poselskie pomysły na wielodzietność rodzin
<ehg0bb$k72$2@atlantis.news.tpi.pl> <ehg990$7i6$1@nemesis.news.tpi.pl>
<ehgbb4$3b5$1@atlantis.news.tpi.pl> <ehgjmr$1n8$1@news.onet.pl>
<ehgm2c$9e6$1@news.interia.pl> <ehho1i$rtn$1@news.onet.pl>
<ehi8d2$r4$1@news.interia.pl> <ehj8bu$46m$1@news.onet.pl>
<ehj95a$9ma$1@news.interia.pl> <4540778b$1@news.home.net.pl>
<ehqnk2$tg0$1@news.interia.pl> <4...@n...home.net.pl>
<ehqq5l$u7$1@news.interia.pl> <45410bf9$1@news.home.net.pl>
<ehr6sf$gah$1@news.interia.pl> <45412fe7$1@news.home.net.pl>
<ehsm4c$3ev$1@news.interia.pl> <4...@n...home.net.pl>
<ehsuan$cp7$1@news.interia.pl> <4542ab30$1@news.home.net.pl>
<ehv799$v2t$1@news.interia.pl> <4543ed69$1@news.home.net.pl>
<ei1vm3$28d$1@news.interia.pl> <4...@n...home.net.pl>
<ei3bj0$mqm$1@news.interia.pl>

locke napisał(a):

> Aby zwiększyć liczbę urodzeń nie potrzeba większej liczby matek.

Prawda. Ale w takim wypadku trzeba zwiekszyć dzietność i to znacznie.

> Zresztą spotkałem się gdzieś z szacunkami wykazującymi, że chyba około 2030
> roku liczba kobiet w wieku rozrodczym wróci w okolice 9,8 mln.

Powiedzmy że wzrośnie. I począwszy od roku 2030 będą one stale rodziły
dzietność/35*9.8 mln = dzieci rocznie. Proste zadanie algebraiczne:
policzyć ile kobiet będzie przy życiu w roku 2079, zakładając
w latach od 2030 do 2064 stałą dzietność, kolejno 1.4, 1.5 ... 2.0
oraz zerową umieralność kobiet przed 50 rokiem życia.

> OK, załóżmy, że ich śmiertelność "nadrobi" to, co ugramy na śmiertelności
> młodszych - czyli pozostanie owe 360 tys. zgonów w ciągu roku. Ale nie
> więcej - a już na pewno, nie ponad 500 tys., jak ty wyliczasz.

W takim razie wylicz skąd wziąłes te 360 tys. Bo to jest kluczowa liczba
dla Twoich wyliczeń, tymczasem jest ona oparta wyłącznie na danych
statystycznych, które - jak sam przyznałeś - nie dotyczą sytuacji stabilnej
tylko "dochodzenia" do stabilności (o ile coś takiego jest w ogóle możliwe)

> Zacznij czytać moje posty.

No własnie czytam i nie ma w nich żadnej matematyki - samo tylko Twoje
Głębokie Przekonanie. Sprobuj jakoś wyliczyć te 360 tys. zgonów rocznie.

> Nie masz racji. Właśnie z racji malejącej populacji mamy dziś bardzo
> niekorzystny stosunek liczby zgonów do liczby ludności. I nieprawdą też
> jest, że wydłużanie się życia wpływa na wzrost śmiertelności:

Oczywiście że jest nieprawdą. Napisałem coś dokładnie przeciwnego.

Pozdr,
--
ŁK