Post lajtowy: Kruk.

41. Data: 2013-05-29 15:15:32

Temat: Re: Post lajtowy: Kruk.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 29 May 2013 11:13:17 +0200, Chiron napisał(a):

> IMO- gdzieś na poziomie 3 letniego dziecka. Tyle, że nie potrafi
> mówić- więc stara się pokazać. Czasem, jak go nie rozumiemy- to się trochę
> niecierpliwi:-0. No ale kto by się w takiej sytuacji nei niecierpliwił?

Mam identyczne wrażenia z kontaktów z moimi psami, kotami. I zawsze czuję
się bardzo źle, kiedy nie mogę "literalnie" zrozumieć ich przekazu, ale
wtedy czuję się jakaś kaleka... Bo to ja powinnam (jako istota wyżej
inteligentna) poznać ich jezyk, a nie one mój ;-P

--
XL
"Pierwszy łyk ze szklanki nauk przyrodniczych zmieni ciebie w ateistę,

42. Data: 2013-05-29 15:16:00

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 29 May 2013 11:35:04 +0200, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2013-05-29 10:59, obywatel zażółcony uprzejmie donosi:

> Dobre.

> Smacznego.

No to idę na LODY.
LODY!

43. Data: 2013-05-29 15:17:32

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 29 May 2013 02:45:54 -0700 (PDT), ola napisał(a):

> Lody do niedawna nie mialy liczby pojedynczej, obecnie maja i widocznie naleza do
wyjatkow od tej reguly zywych - martwych.

Nie, lody jako potrawa nadal NIE MAJĄ liczby pojedynczej, więc jeśli ktoś
usiłuje takiej formy używać dla tej potrawy, to jest ignorantem.
Istnieje pojęcie LÓD jako okreslenie stanu skupienia wody, ale to zupełnie
inne pojęcie niż LODY.

44. Data: 2013-05-29 21:36:53

Od: ola <o...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Wednesday, May 29, 2013 4:17:32 PM UTC+3, Ikselka wrote:

> [...]
>
> zaś na dnie szklanki czeka na ciebie Bóg."
>
> Werner Heisenberg, laureat Nagrody Nobla w dziedzinie fizyki

kfętniasz:
http://obcyjezykpolski.strefa.pl/?md=archive&id=88

Ola

45. Data: 2013-05-29 22:07:04

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 29 May 2013 12:36:53 -0700 (PDT), ola napisał(a):

wyjatkow od tej reguly zywych - martwych.

> kfętniasz:
> http://obcyjezykpolski.strefa.pl/?md=archive&id=88

"Odpowiem tak: to zależy, co... mamy na myśli! Kiedy w kawiarni czy
restauracji poprosimy o lody, zamówimy lody, z pewnością otrzymamy kielich
czy puchar tego zamrożonego przysmaku. Gdy natomiast w sklepie dziecko
spyta o lodowy smakołyk, ekspedientka sięgnie do zamrażarki i wyjmie z
niej... pojedynczego loda na patyku. My więc zjemy lody, a dziecko - loda.

Dawne słowniki poprawnej polszczyzny zamieszczały wyłącznie formę
pluralną lody. Zamawiało się więc lody, zapraszało kogoś na lody,
produkowało różne rodzaje lodów, kupowało lody, jadło lody. Starsi
językoznawcy (chociażby Stanisław Słoński, autor wydanego w 1947 r.
słownika polskich błędów językowych) jednoznacznie potępiali zwrot Kup mi
loda.

Czas jednak zrobił swoje... W Słowniku poprawnej polszczyzny PWN z
1973 r. sformułowania Kupić dziecku loda; Prosić o loda; Chcieć loda itp.
uznano już za dopuszczalne, ale tylko wtedy, gdy chodziło o p o r c j ę
takiego smakołyku w specjalnym opakowaniu. Dzisiaj, po trzydziestu latach,
Nowy słownik poprawnej polszczyzny PWN sankcjonuje to potoczne użycie i
wprowadza do języka ogólnego. Kto się więc posługuje sformułowaniami jeść
loda, kupować loda, prosić o loda, nie popełnia błędu."

Słowniki idą z duchem czasu - ale to nie oznacza postępu, oznacza jedynie,
że uznają powszechność języka plebsu. Człowiek oświecony i na poziomie
nigdy nie powie "jem loda", tak jak nie powie "jem torta" - i jest to
najprawdziwsza, choć niepisamn PRAWDA. Po tym, jak kto okresla lody,
poznaje się ludzi na poziomie - sposób wyrażania się to wymowny wyznacznik
stylu bycia.
I co mi zrobisz?
:-/

46. Data: 2013-05-29 22:19:59

Od: k...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 29 maja 2013 10:04:50 UTC+2 użytkownik ola napisał:
> Każdy właściciel psa czy kota da się pokroić za to, że jego pupil czasem się
obraża. Dla behawiorysty zwierzęcego sprawa nie jest oczywista. "Na pewno nie mamy
doświadczenia z obrażaniem się jako takim, choć wielu ludzi tak sądzi. Bardzo silnym
mechanizmem działającym karcąco jest za to ignorowanie. Zwierzę może się starać nas
skarcić, ignorując, ale raczej świadomie się nie obraża" - tłumaczy prof. Kaleta.

> Nie moj kot obraził się.
>
> Spacerowalismy razem i polubilismy sie.
>
> Zastanawialismy sie, czy sie wzajemnie zaadoptowac, ale z mojego punktu widzenia
był brudny i zył w smietniku.

> Kiedys, przy wejsciu na klatke schodowa zapytał "miaaauł ??? " wiedzialam, ze jesli
odpowiem mu "prosze bardzo" to juz bedzie moj na wieki wiekow. A bałam sie brudu.

> Weszlam do mieszkania i zamykajac drzwi uslyszalam płacz kota. Płakał, potem sobie
poszedł i zniknął.

> Po kilku miesiacach pojawil sie kolo mego smietnika, wita mnie uprzejmie, jednym
krotkim "miał" ale juz nie rozmawia i nie odprowadza.

> On sie naprawde obrazil. To nie byla zadna kocia manipulacja.

nie chce mu się z Tobą gadać

kiwiko

47. Data: 2013-05-29 23:15:25

Od: ola <o...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Wednesday, May 29, 2013 11:07:04 PM UTC+3, Ikselka wrote:

> [...]
>
> zaś na dnie szklanki czeka na ciebie Bóg."
>
> Werner Heisenberg, laureat Nagrody Nobla w dziedzinie fizyki

nic nie zrobie - bo zgadzam sie z Tobą. Nowomowa zjezdza w dol. Ale czy nam sie to
podoba, czy nie, ona istnieje i tworzy nowe reguly.

Ola

48. Data: 2013-05-30 00:42:57

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 29 May 2013 14:15:25 -0700 (PDT), ola napisał(a):

do wyjatkow od tej reguly zywych - martwych.

> nic nie zrobie - bo zgadzam sie z Tobą. Nowomowa zjezdza w dol. Ale czy nam sie to
podoba, czy nie, ona istnieje i tworzy nowe reguly.

Nie dla wszystkich. Tzw śmietanka była, jest i będzie zawsze - towarzyska,
klasowa, artystyczna, intelektualna, jej wspólną częścią jest językowa...

49. Data: 2013-05-30 00:44:21

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 30 May 2013 00:42:57 +0200, Ikselka napisał(a):

do wyjatkow od tej reguly zywych - martwych.

podoba, czy nie, ona istnieje i tworzy nowe reguly.

> Nie dla wszystkich. Tzw śmietanka była, jest i będzie zawsze - towarzyska,
> klasowa, artystyczna, intelektualna, jej

ICH

> wspólną częścią jest językowa...

j.p.

50. Data: 2013-05-30 07:55:24

Od: ola <o...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Thursday, May 30, 2013 1:42:57 AM UTC+3, Ikselka wrote:

> [...]
>
> zaś na dnie szklanki czeka na ciebie Bóg."
>
> Werner Heisenberg, laureat Nagrody Nobla w dziedzinie fizyki

to Ci sie tylko tak wydaje. Nawet arystokracja angielska nie mowi dzis językiem
Szekspira.
Ola

Tych ludzi trzeba leczyć.
Re: S T R A C H
Re: S T R A C H
Re: S T R A C H
Paranoja katolicka szykuje kolejną wojenkę inkwizycyjną z udziałem Polski-uwaga NATO sra ze śmiechu.