Posze o pomoc - ulga budowlana

1. Data: 2002-10-15 08:40:12

Temat: Posze o pomoc - ulga budowlana
Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
prosze o pomoc, poniewaz dzwonilem do 4 !!! urzedow skarbowych
i dwa z nich maja zupelnie odmienne zdanie od pozostalych dwoch.

Sytuacja wyglada tak:
mieszkam i jestem zameldowany w mieszkaniu A.
Przed miesiacem kupilem mieszkanie B (tytul wlasnosci).
Chce skorzystac z malej ulgi budowlanej i wymienic
okna i kuchenke gazowa do mieszkania B.
Rachunek w sklepie wystawiany na mnie ma byc
z adresem mieszkania A (czyli tam gdzie jestem
zameldowany) czy z adresem mieszkania B
(czyli tam gdzie ten sprzet pojedzie).

Pozdrawiam

MarcinP

1. Data: 2002-10-15 09:04:29

Temat: Re: Posze o pomoc - ulga budowlana
Od: "Chopek" <c...@m...org> szukaj wiadomości tego autora

"MarcinP" pyta:
> prosze o pomoc, poniewaz dzwonilem do 4 !!! urzedow skarbowych
> i dwa z nich maja zupelnie odmienne zdanie od pozostalych dwoch.

Zadzwon to tego, w ktorym sie rozliczasz. Albo jeszcze lepiej napisz do nich
pismo z opisem sytuacji. Musza Ci odpowiedziec, a Ty bedziesz mial podkladke
na przyszlosc.

> [...]
> Przed miesiacem kupilem mieszkanie B (tytul wlasnosci).
> Chce skorzystac z malej ulgi budowlanej i wymienic

Mialem taka sama sytuacje. Rachunki bralem na adres A. W mieszkaniu B nigdy
sie nie meldowalem. Rozliczylem, nie bylo problemow.

Pozdrawiam, Marcin.

1. Data: 2002-10-15 09:09:55

Od: "Hanka Skwarczyńska" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MarcinP" <b...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:aogk94$mp8$1@news.tpi.pl...
> [...]
> Rachunek w sklepie wystawiany na mnie ma byc
> z adresem mieszkania A (czyli tam gdzie jestem
> zameldowany) czy z adresem mieszkania B
> (czyli tam gdzie ten sprzet pojedzie).

Na podstawie logicznego rozumowania (wiem ,w kontaktach z US to
słaby argument) oraz zeszłorocznej praktyki obstawiałabym A.
Ostatecznie adres na fakturze to jest adres _Twój_, a nie, dajmy
na to, kuchenki. Jeśli uda Ci się namówić sprzedawcę, możesz
napisać na rachunku "kuchenka [...] do mieszkania B" :) (wiem,
wygląda paranoicznie, ale mnie pod groźbą nieuznania odesłano z
rachunkiem od geodety, żeby dopisał na nim adres nieruchomości,
hy hy; zaś rachunku za operat ewidencyjny nie uznano mi w ogóle,
gdyż pani w urzędzie stwierdziła, że nie wie, co to jest
"wyp.pier.dz"*, a pani w starostwie stwierdziła, że nie ma
możliwości innego sformułowania na rachunku, bo to pisze
komputer :)

Pozdrawiam i życzę miłej współpracy z urzędem skarbowym :)

Hanka

*) Wypis dla pierwszej działki :)

P.S. Nie baw się telefony. Wysmaruj pismo do swojego urzędu z
prośbą o interpretację przepisów prawa - w ciągu trzydziestu dni
otrzymasz jasną, klarowną i zobowiązującą opinię US. Wtedy już
nie ma, że pani urzędnik nie wie.
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

1. Data: 2002-10-15 10:07:13

Od: "Marcin Sławicz" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> okna i kuchenke gazowa do mieszkania B.
> Rachunek w sklepie wystawiany na mnie ma byc
> z adresem mieszkania A (czyli tam gdzie jestem

Fakturę VAT bierzesz z adresem zamieszkania (a zameldowany możesz być
jeszcze gdzieś indziej) i taki adres będzie też w twoim zeznaniu podatkowym,
które składasz w US odpowiednim do miejsca zamieszkania. Materiały kupujesz
na mieszkanie, do którego masz tytuł prawny i ten będziesz musiał okazać w
US w razie kontroli. Takich mieszkań możesz mieć zresztą wiele (ale tylko
jedną ulgę remontową w okresie 2000-2002 na te wszystkie mieszkania).
Pozdrawiam,
Marcin

1. Data: 2002-10-15 10:13:24

Temat: Odp: Posze o pomoc - ulga budowlana
Od: "Milosz" <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Hanka Skwarczyńska <a...@w...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:aoglcp$1ese$...@n...ipartners.pl...
> Użytkownik "MarcinP" <b...@p...onet.pl> napisał w
> wiadomości news:aogk94$mp8$1@news.tpi.pl...

Ja będąc w identycznej sytuacji brałem na B. Ustawa mówi wyrażnie o
posiadaniu tytułu prawnego do lokalu a zameldowanie żadnym tytułem nie jest.
Bez znaczenia jest jest też fakt że np w dniu składania zeznania będziesz
ciągle zameldowany w A. Nawiasem mówiąc możesz być właścicielem wielu
mieszkań w każdym coś remontować a być zameldowanym jeszcze gdzieś indziej.
Istotny jest tylko tytuł prawny i limit

1. Data: 2002-10-15 10:38:13

Od: A...@e...pl (Adam Rolbiecki) szukaj wiadomości tego autora

> Według prawnika z INFORU rachunek musi być wystawiony z adresem, gdzie
> dany sprzęt będzie zamontowany. Jednocześnie trzeba być w tym miejscu
> zameldowanym.
>
> Magda M

No to jest już zupełnie chore. A jeśli kupuję sprzęt do domu, który
ma dopiero fundamenty? Przecież mogę. To wtedy co? Mam się zameldować w
wykopie?
Każdy US definiuje to inaczej i NIE MA jednakowej wykładni dla tych
przepisów.
Ja CAŁE nowe mieszkanie (w ramach ulgi na remont) wyposażałem biorąc
faktury na stary adres zamieszkania. Kafelki, farby, sprzęt do kuchni
itp. - US nie miał żadnej obiekcji i zwrot dostałem po 3 tygodniach od
złożenia PITu.
Moja żona prowadziła korespondencję z US w sprawie definicji bodajże
"zamieszkania" - ich odpowiedź była tak lakoniczna i nie wiążąca, że
powiesiłem ją na gwoździu w WC. A jeszcze przed odesłaniem mi
"odpowiedzi" przysłali mi pismo, żebym wysłał im znaczki skarbowe za 5
zł, bo porada kosztuje :))))

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.dom

1. Data: 2002-10-15 10:42:24

Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ciągle zameldowany w A. Nawiasem mówiąc możesz być właścicielem wielu
> mieszkań w każdym coś remontować a być zameldowanym jeszcze gdzieś

Jasne, tylko moim zdaniem, umieszczenie adresu sluzy 2 celom:
1) identyfikacji podatnika
2) ewentualnej korenspondencji

Przeciez jaki sens (gdybym mial 3 domy) jest dolaczanie do jednego
zeznania podatkowego 3 rachunkow z trzema roznymi adresami
(bo moglem wymienic po jednym oknie w kazdym z mieszkan).

Posiadanie tytulu prawnego, tzn musisz miec akt notarialny, a co z adresem.

Jak juz wspominalem 2 urzedy twierdza, ze adres zameldowania, dwa ze
adres na ktory kupuje sie "fanty" a dzwoniac do jeszcze jednego dowiedzialem
sie, ze dla nich to nie ma zadnego znaczenia na jaki adres, bo oni i tak
w razie co to chca akt notarialny.

pozdrawiam

MarcinP

1. Data: 2002-10-15 11:17:18

Od: Magda Marszalek-Mikolajczak <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-10-15 11:31:39

Od: "Pajacyk" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Przed miesiacem kupilem mieszkanie B (tytul wlasnosci).
> Chce skorzystac z malej ulgi budowlanej i wymienic

Art. 27a. pdof pkt. 1. 1) poniósł wydatki na własne potrzeby mieszkaniowe,
przeznaczone na remont i modernizację - zajmowanego na podstawie tytułu
prawnego lokalu mieszkalnego

więc wystarczy ci akt notarialny bądź np. przydział ze spółdzielni
mieszkaniowej lub umowa najmu, meldunek nie jest potrzebny

> Rachunek .....

Art. 27a. pdof pkt. 6.Wysokość wydatków na cele określone w ust. 1 ustala
się na podstawie ...... faktury wystawionej wyłącznie przez podatnika
podatku od towarów i
usług nie korzystającego ze zwolnienia z tego podatku

> Rachunek w sklepie wystawiany na mnie ma byc
> z adresem mieszkania A (czyli tam gdzie jestem
> zameldowany) czy z adresem mieszkania B
> (czyli tam gdzie ten sprzet pojedzie).

Zgodnie z art. 35 ustawy o VAT na fakturze podaje się adres sprzedawcy, więc
teoretycznie można by podać albo A albo B. Jednakże polskie przepisy
meldunkowe, z tego co mi wiadomo, odnosi się do adresu zameldowania jako
adresu zamieszkania (nieznane w innych krajach) trzymałbym się raczej adresu
A na fakturach.

Pamiętaj o wyższym limicie ulgi w związku z zakupem kuchenki. A jak ci
zabraknie limitu, to zaczekaj z częścią zakupów do przyszłego roku, będzie
nowa ulga.

Jacek

1. Data: 2002-10-16 07:10:42

Od: A...@e...pl (Adam Rolbiecki) szukaj wiadomości tego autora