Potrawy Wielkanocne

131. Data: 2009-04-14 10:52:50

Temat: Re: Biała kiełbacha - rarrytas
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 14 Apr 2009 12:50:37 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
.html

> http://www.gotowanie.wkl.pl/artykul.php?id=811
> Podaję link, bo jest tam wszystko, czego trzeba pilnować i na co uważać.
> Różnica w mojej jest tylko jedna: nie dodaję rozmarynu oraz dodaję 1/7 wagi
> całości - wołowinę 1 klasy bardzo drobno zmieloną przez oczka 3mm, jak na
> tatar m.w. Ale wołowina nie jest konieczna.
> I jeśli cos nie wyjdzie technicznie, nie zrażaj się - chodzi głównie o

napełnianie jelit.

> ich w ciepłej wodzie oraz o smarowaniu

olejem

> lejka do napełniania
> za każdym razem, kiedy nakładamy na niego nowe jelito.
> Dodam od siebie, że warto mieć pod ręką cieniutka igiełke wbitą tępym
> (...)

j.p.

--
"Miłuj swoich wrogów. To doprowadzi ich do szału".
;-PPP

132. Data: 2009-04-14 13:44:15

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> niewprawnych i kiełbasoróbstwem niedotkniętych)
> W dzieciństwie taką jadało się - i wojna o półmisek była na największe

Dopisuję, jak upiec:

W naczyniu do zapiekania zeszklić cebulę grubo pokrojoną (wzdłuż) na
oleju/smalcu, na to włożyć surową kiełbasę w wianku (nie rozcinać, bo po
rozcięciu wypłynie nadzienie), podsmażyć chwilę, polać tłuszczem wybranym
spod spodu, obłożyć cebulą, wlac kilka łyżek wody, przykryć, wstawić do
piekarnika (ok. 150 st) na jakieś 40 minut lub dłużej (zal. od ilości
kiełbasy) - pod koniec odkryć i dopiec w 160-170 st do lekkiego
przyrumienienia, tłuszcz ma syczeć.
W połowie pieczenia przewrócić warstwę wierzchnią na spód. Ewentualnie piec
dłużej, bo to zależy od ilości.
Po przyrumienieniu wyjąć i przykryć, aby nie obsychała stygnąc. Po lekkim
wystudzeniu pod przykryciem, ułożyć w salaterce lub na głębokim półmisku w
piramidkę, polać sosem z pieczenia i obłożyć cebulką.

133. Data: 2009-04-14 19:08:56

Temat: Re: Potrawy Wielkanocne
Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aicha <b...@t...ja> napisał(a):

> Trzeba czytać etykiety.

Prawdopodobnie zbytnio zaufałam marce, która przecież nie jest najgorszą :-(
Tzn. - nigdy przedtem dla mnie taką nie była. Teraz - nie jest nawet dobrą.

> A ser trzykrotnie mielony ("sernikowy") to szajs z resztek po
> pakowaniu twarogu. Nie polecam nikomu.

Ba - włoszczowski wyrób nazywa się "twaróg"! Skoro niektóre "żółte sery"
noszą nazwę handlową "wyrób seropodobny" lub coś w tym rodzaju, to powinnam
się spodziewać, że "twaróg" to twaróg, a nie substytut twarogu. Powinni to
nazwać inaczej. Strach pomyśleć, co byłoby, gdyby zrobić z tego sernik na
zimno... Albo spróbować użyć jako farsz do naleśników - jak każdy normalny twaróg.

Ania

134. Data: 2009-04-14 19:30:42

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "czeremcha " napisał:

> Prawdopodobnie zbytnio zaufałam marce, która przecież nie jest
> najgorszą :-(
> Tzn. - nigdy przedtem dla mnie taką nie była. Teraz - nie jest nawet
> dobrą.

Akurat ser żółty włoszczowski w plasterkach jest jednym z niewielu,
które jada moje dziecko. Nawet Hochlanderski maasdamer się spsuł ;/
Summa summarum wychodzi na coś w okolicach zera.

> Ba - włoszczowski wyrób nazywa się "twaróg"!

No niestety, bez przeczytania etykiety se ne da. Ja jestem poważnie
zaniepokojona tym, że serek "mój ulubiony" z Wielunia nie posiada
dokładnej specyfikacji. Ale dopóki jest smaczny, ryzykuję ;)

--
Pozdrawiam - Aicha

135. Data: 2009-04-15 09:11:35

Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aicha pisze:

> Akurat ser żółty włoszczowski w plasterkach jest jednym z niewielu,
> które jada moje dziecko. Nawet Hochlanderski maasdamer się spsuł ;/

Akurat Hochlanderski maasdamer skutecznie odstrasza skąłdem, choć na ich
plus - uczciwie podanym na etykiecie

--

Roman Rumpel skype: rumpel.roman
www.rumpel.pl