Potrawy Wielkanocne

61. Data: 2009-04-11 15:17:55

Temat: Re: Potrawy Wielkanocne
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 11 Apr 2009 17:03:23 +0200, Paulinka napisał(a):

> Ja sobie dzisiaj sama składam gratulacje, bo zrobiłam sernik dzięki
> p.r.k i wyszedł boski:)

A ja własnie robię sernik na zimno z brzoskwiniami, na biszkoptowym
spodzie. Wieczorem pokroję goloneczkę do galarety, córka pokroi warzywa na
sałatkę jarzynową i ją wymiesza, baba drożdżowa rośnie sobie... :-)

62. Data: 2009-04-11 15:17:59

Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aicha pisze:

> To nie są śmichy chichy. Nie rozumiem upartego poddawania w wątpliwość
> sensu życia ludzi, tylko dlatego, że nie znają smaku własnoręcznie
> ubitego masła. No chyba, że ktoś się tak dowartościowuje, ale to niech
> napisze wprost - znajdzie się i na to rada :>

To ja mam idealną próbę badawczą. Tż syn matki pracującej na półtorej
etatu, niegotującej, a ja ze wsi. Gusta kulinarne mu się trochę przy
mnie zmieniły. Ja Cię rozumiem, bo mieszkając w mieście nie masz
technicznie nawet możliwości jeść rzeczy własnoręcznie zrobionych.

--

Paulinka

63. Data: 2009-04-11 15:20:56

Temat: Re: Moje wędzonki :-) Re: Potrawy Wielkanocne
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 11 Apr 2009 17:10:24 +0200, Paulinka napisał(a):

> Dajcie spokój z tym podniecaniem się.

Dlaczego? Święta dla mnie są BARDZO podniecające - zwłaszcza wędzenie
podnieca, i to w każdym sensie - świeżo uwędzony TŻ jest bardzo... smaczny
:-)

> Nie mieszkam na wsi, mam tam dom,
> ogród, wędzarnię. Na święta zawsze tata wędzi te kiełbasy, szynki, mama
> piecze schaby, karkówki etc. W tym roku się postawiłam i zamiast
> leniwego siedzenia przy stole, zostaję z dzieciakami i tż-tem w domu. Na
> spacer pójdziemy, odprężymy się i ojciec nie będzie o polityce nawijał:)

Ja już nie mam rodziców - gdyby żyli, niechby i nawijali, o czym tylko
chcą... Siadłabym i słuchała, i patrzyła.

64. Data: 2009-04-11 15:29:38

Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Dlaczego? Święta dla mnie są BARDZO podniecające - zwłaszcza wędzenie
> podnieca, i to w każdym sensie - świeżo uwędzony TŻ jest bardzo... smaczny
> :-)

Mnie podnieca tylko wizja lanego poniedziałku. Dzieci mają zakupiony
morderczy sprzęt;)

> Ja już nie mam rodziców - gdyby żyli, niechby i nawijali, o czym tylko
> chcą... Siadłabym i słuchała, i patrzyła.

Ja tacie sto lat życzę, ale pewnych jego poglądów nie akceptuję.

--

Paulinka

65. Data: 2009-04-11 15:53:53

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 11 Apr 2009 17:29:38 +0200, Paulinka napisał(a):

> Ja tacie sto lat życzę, ale pewnych jego poglądów nie akceptuję.

Ja poglądów mojego generalnie też nie akceptowałam, ale... Święta to święta
- samemu jest czas je spędzać, kiedy bliscy odchodzą. U nas w Święta kiedyś
bywało, oj, bywało i 20 osób z samej rodziny, albo my u nich. Teraz przez
ostatnie parę lat jest mniej gości, ale kiedy córka wyjdzie za mąż, to
znowu się zacznie - w Boże Narodzenie rodzina jej narzeczonego (wtedy już
męża) przyjeżdża i już się na to cieszę, uwielbiam tłok w domu w święta :-)

A kiedy umrę, będą moje córki musialy same sobie radzić, przynajmniej ze
Świętami. Dlatego warto spędzać święta razem, a poglądy - a pieprzyć
poglądy, rodzina to rodzina. Chętnie bym sobie dziś posłuchała nawet
ględzenia mojego ojca. Poniewczasie. Jednak przynajmniej wszystkie święta,
kiedy żył, mamy zaliczone wspólnie :-)

66. Data: 2009-04-11 15:56:15

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paulinka" <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> napisał w
wiadomości news:grqcsn$qil$3@nemesis.news.neostrada.pl...

> mnie zmieniły. Ja Cię rozumiem, bo mieszkając w mieście nie masz
> technicznie nawet możliwości jeść rzeczy własnoręcznie zrobionych.

Nieprawda, ale dobre jedzenie (i nie tylko) czy to na wsi czy w mieście
wymaga zachodu.

67. Data: 2009-04-11 15:58:52

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 11 Apr 2009 17:56:15 +0200, Panslavista napisał(a):

> [...]
> wiadomości news:grqcsn$qil$3@nemesis.news.neostrada.pl...

> Nieprawda, ale dobre jedzenie (i nie tylko) czy to na wsi czy w mieście

Białą kiełbasę można zrobić dysponując jedynie maszynką do mięsa. No i
mięsem, oczywiście. Osłonki kosztują grosze. Przyprawy też.
Szynkę zapeklować i upiec lub ugotować też można - nie musi być wędzona.
Itd.
Ale to jest trochę roboty z tym - no a po co, kiedy sklep blisko ;-)

68. Data: 2009-04-11 15:59:43

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A ja własnie robię sernik na zimno z brzoskwiniami, na biszkoptowym
> spodzie. Wieczorem pokroję goloneczkę do galarety, córka pokroi warzywa na
> sałatkę jarzynową i ją wymiesza, baba drożdżowa rośnie sobie... :-)

A ja się złamałem - ugotowałem sobie żurek. Mam też michę mojego makaronu al
dente - rano zjadłem pełny talerz z zapieczonego z serem żołtym (
zgrillowałem w mikroweli).
Ręka mnie jeszcze boli.

69. Data: 2009-04-11 16:01:34

Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:
> [...]
> wiadomości news:grqcsn$qil$3@nemesis.news.neostrada.pl...

> Nieprawda, ale dobre jedzenie (i nie tylko) czy to na wsi czy w mieście

Wymaga i częstokroć nikomu aż tak bardzo się angażować nie chce.

--

Paulinka

70. Data: 2009-04-11 16:04:02

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" napisał:

> Nieprawda, ale dobre jedzenie (i nie tylko) czy to na wsi czy w
mieście
> wymaga zachodu.

No, to rób sobie te kiełbasy, jak wracasz z dzieckiem do domu przed
18-tą i nie masz siły nawet obiadu wyprodukować.

--
Pozdrawiam - Aicha

Kamień do pieczenia pizzy
Pizza - koncepcje