Potrzebny egzorcyzm?

11. Data: 2016-08-18 16:18:41

Temat: Re: Potrzebny egzorcyzm?
Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 18 sierpnia 2016 15:59:49 UTC+2 użytkownik pinokio napisał:

> Wiara chrześcijańska współgra z intelektem w odróżnieniu od wiary w
> reinkarnację i że "świat jest iluzją".

> czyli autosoteriologia negatywna ;-)

Czy taka auto-? nie powidziałbym, w końcu to nauki w każdym wypadku poprzedzają
wyzwolenie, bo bez dostępu przynajmniej do tekstów autorstwa nauczycieli
ani rusz. Jeżeli istnieją długie ciemne wieki, w których czasie dostępu do
takich tekstów brak, to taka droga nie jest w nich możliwa. Powiedzmy, że
częściowo auto- bo tylko Twoja inicjatywa i systematyczność dają na niej
możliwość postępu, chociaż przy obecności niektórych nauczycieli możliwe jest
skrócenie ścieżki. Jednak nie jest ono ideałem - bodhisattwa to coś więcej
niż arhat.

12. Data: 2016-08-18 16:22:00

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18.08.2016 o 16:18, Jakub A. Krzewicki pisze:
> [...]
> skrócenie ścieżki. Jednak nie jest ono ideałem - bodhisattwa to coś więcej

Tymczasem jedyną możliwość zbawienia daje Jezus, ale wymagana jest
pokora do przyznania się do tego, że potrzebujemy Jezusa

13. Data: 2016-08-18 16:24:45

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 18 sierpnia 2016 16:13:42 UTC+2 użytkownik pinokio napisał:
> [...]
duchowej uważają kradzież i zabijanie jako ZUOOO z nie innego powodu jak że

> Trzeba przyjmować ból związany z egzystencją, wtedy żyje się naprawdę

Nic nie trzeba. Przyjmuje się w stanie surowym albo przetworzonym, strawnym
i rozcieńczonym. W tym drugim masz mniejszego kaca.

14. Data: 2016-08-18 16:27:09

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18.08.2016 o 16:24, Jakub A. Krzewicki pisze:

> Nic nie trzeba. Przyjmuje się w stanie surowym albo przetworzonym, strawnym
> i rozcieńczonym. W tym drugim masz mniejszego kaca.

Dla Ciebie ideałem było by traktowanie życia jak gry komputerowej, i do
tego z oszustwami na kodach. Tymczasem życie jest jedno, niepowtarzalne
i trzeba je PRZEŻYĆ!
Przeżyj to sam - Lombard: https://www.youtube.com/watch?v=K8XqfbGJyMc

15. Data: 2016-08-18 16:29:58

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 18 sierpnia 2016 16:21:53 UTC+2 użytkownik pinokio napisał:

> Tymczasem jedyną możliwość zbawienia daje Jezus, ale wymagana jest
> pokora do przyznania się do tego, że potrzebujemy Jezusa

Nie masz czysto intelektualnych podstaw do przyjęcia tego, co najwyżej trening
behawioralny, a tymczasem to przyjmujesz.

16. Data: 2016-08-18 16:33:43

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18.08.2016 o 16:29, Jakub A. Krzewicki pisze:
> Nie masz czysto intelektualnych podstaw do przyjęcia tego, co najwyżej trening
> behawioralny, a tymczasem to przyjmujesz.

Jest potrzebna wiara a nie intelektualizm, dzięki temu chrześcijaństwo
zrozumie i przyjmie Jezusa nawet ktoś upośledzony umysłowo. A wielu
mędrców światową mądrością nie przyjmie, bo to będzie wydawało się
głupstwem.

17. Data: 2016-08-18 16:35:23

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 18 sierpnia 2016 16:27:01 UTC+2 użytkownik pinokio napisał:

> Dla Ciebie ideałem było by traktowanie życia jak gry komputerowej, i do
> tego z oszustwami na kodach. Tymczasem życie jest jedno, niepowtarzalne
> [...]

Nie bój żaby. Ja jestem bon vivant, jak się nadarza taka okazja.
Ale nie do stopnia, żebym przywiązywał się do tego i ładował swoje krople
drogocennego nektaru w dziurkę, w której nie powinny się znaleźć.
Czemu na oślep pakujesz kwadratowy klocek do okrągłego dołka i odwrotnie?
To jest właśnie przyczyna cierpień.

18. Data: 2016-08-18 16:37:45

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 18 sierpnia 2016 16:33:35 UTC+2 użytkownik pinokio napisał:

> Jest potrzebna wiara a nie intelektualizm, dzięki temu chrześcijaństwo
> zrozumie i przyjmie Jezusa nawet ktoś upośledzony umysłowo.

Przyjmie i nadal będzie kaleczył się usiłując włożyć kwadratowy kołek do
okrągłego dołka.

19. Data: 2016-08-18 16:47:14

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 18 sierpnia 2016 16:37:46 UTC+2 użytkownik Jakub A. Krzewicki
napisał:

> Przyjmie i nadal będzie kaleczył się usiłując włożyć kwadratowy kołek do
> okrągłego dołka.

PS. Czy wiesz, że w buddyzmie stworzono ćwiczenia, które pomagają leczyć
w takim stopniu tzw. upośledzenie umysłowe, żeby chory zrozumiał chociaż jego
najprostsze podstawy? One opierają się na tej jodze, którą tak oczerniasz.
Tzw. upośledzenie umysłowe w odróżnieniu od głupoty jest jedynie upośledzeniem
ciała, które nie jest nami, a które jest tylko naszym bardzie lub mniej tępym
narzędziem.

20. Data: 2016-08-18 16:48:12

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18.08.2016 o 16:37, Jakub A. Krzewicki pisze:

> Przyjmie i nadal będzie kaleczył się usiłując włożyć kwadratowy kołek do
> okrągłego dołka.

Nie, Jezus zbawia

Pitoń o Jabłonowskim
Soros ofiarą hakerów
Dariusz Kwiecien o naszej sytuacji
przyroda kontratakuje
Alive and kicking - wszystkim agesywnym nachałom foliarzom