Potrzebuję cienia - co szybko wyrasta?

71. Data: 2004-05-03 21:21:37

Temat: Re: Potrzebuję cienia - co szybko wyrasta?
Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@i...pl> writes:

> Pozdrawiam, Basia. (po przyszczykiwaniu części sosen)

O właśnie, powiedz mi, proszę, jak się za to zabrać. Oprócz długich
pazurów rzecz jasna i samozaparcia, jeszcze coś muszę wiedzieć? Bo
niemiałbym nic przeciw rozkrzewianiu się P. mugo.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Trudno się nie smucić pelikanem:
Jadło nie jest przezeń przełykanem,

72. Data: 2004-05-03 22:20:08

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Grzegorz Sapijaszko napisał:
> Marta Góra <m...@m...pl> writes:
>
> [o czereśni]

> Marta, masz czas, by się pobawić? Spróbowałabyś ukorzenić mi tą
> czereśnię? :-).

Czas znajdę, bawić się lubię ale proszę o instrukcję tej zabawy:-)))
Jak jamnikowi, krok po kroku;-)))
Bo o rozmanżaniu roślin mam ksiązkę, ale tylko o ozdobnych liściastych:-)

Pozdrawiam
Marta

PS. Właśnie kwitnie:-))) A i na samym wierzchołku są zawsze czerwone
owocki, niestety ja mam lęk wysokości, chociaż jedna z moich koleżanek
rokrocznie wisi na tym czubeczku drzewa i się zażera;) Reszta
towarzystwa stoi na dole i patrzy zazdrośnie:-)))

73. Data: 2004-05-04 03:55:39

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> wrote in message

> Przecież to to samo :-). Przynajmniej jeśli chodzi o to, co można
> kupić w sklepach. A. ginnala == syn. A. tataricum ssp. ginnala.

Wlasnie dla tego pisze, ze i klon Ginnala.
Chociaz niby to podgatunek rozniacy sie nieco ksztaltem lisci (a czym
jeszcze? - nie pamietam).

> U mnie ma przyrosty ok. 30 cm.

Czyli niewiele - nigdy nie widzialem, zeby szybko rosl ale jak ktos pisze,
ze klon tatarski jest szybki, to widocznie u niego jest ;)

Pozdrawiam,
Bpjea

74. Data: 2004-05-04 06:11:55

Temat: Re: Potrzebuję cienia -> przyszczykiwanie
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> napisał w
wiadomości news:m2pt9lcila.fsf@sapijaszko.net...

| O właśnie, powiedz mi, proszę, jak się za to zabrać. Oprócz długich
| pazurów rzecz jasna i samozaparcia, jeszcze coś muszę wiedzieć? Bo
| niemiałbym nic przeciw rozkrzewianiu się P. mugo.

Hm, chyba należy zacząć od przycupnięcia:-) I zdjęcia rękawiczek. A potem to
już tylko młoda "świeczka" w palce i połowę do 2/3 delikatnie odłamać. Jeśli
są za mało wyrośnięte, to mogą się wyłamać całe. Teoretycznie igły powinny
się już troszeczkę rozchylać, ale jeśli zrobi się to wcześniej, to nic nie
szkodzi. I to dokładnie wszystko.

Przy okazji, bo rok temu obiecałam "raport". Świerki przycinane nożycami do
żywopłotu odbiły całkiem przyzwoicie. Koniec z pracochłonnym obłamywaniem
łapek palcami! Przy kosówce paruletniej trwa to paręnaście minut, Przy tych
świerkach to było parę godzin:-(

Pozdrawiam, Basia.

75. Data: 2004-05-04 21:48:21

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> writes:

> Czyli niewiele - nigdy nie widzialem, zeby szybko rosl ale jak ktos
> pisze, ze klon tatarski jest szybki, to widocznie u niego jest ;)

Eee, no, bez przesady :-). Jak na drzewo w naszych warunkach (nie
nawożone, nie podlewane -- ma rosnąć samo z siebie i z tego co mu się
uda znaleźć) to i tak całkiem niezły wynik :-).

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Dziewica imieniem Beatka
Bywała co raz na prywatkach.

76. Data: 2004-05-04 21:56:05

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@i...pl> writes:

> Hm, chyba należy zacząć od przycupnięcia:-)

Dzięki.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Raz żył pewien pan w Tasmanii,
Co dzieckiem z kolebki spadł w czajnik;

77. Data: 2004-05-05 00:17:43

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

> [...] to i tak całkiem niezły wynik :-).

W tym watku chodzi o cos naprawde szybko rosnacego, a jesli chodzi o
predkosc, to inne klony sa lepsze (chociaz urosna czesto wieksze niz chce
tego autor watku). Przykladem jest klon jesionolistny, ktory nie podlewany i
nie nawozony moze przyrosnac o dwa metry w ciagu roku. (moze trafil na dobre
stanowisko... ;)

Pozdrawiam,
Bpjea

78. Data: 2004-05-05 00:23:49

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Gosia" <z...@g...pl> wrote in message

> O wiśniach myślałam karłowatych, ale zaczynam się zastanawiać nad gruszą
albo
> jakąś jabłonią tudzież czereśnią.

Podobno chcialas miec cien w dwa-trzy lata?? A teraz piszesz o wisniach
karlowych czy gruszach.
Zasadz sumaki octowce jak Ci dobrzy ludzie radza.

Pozdrawiam,
Bpjea

79. Data: 2004-05-05 00:28:27

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Gosia" <z...@g...pl> wrote in message

> A jaką odmianę polecasz?
> Zastanawiam się nad:
> Burlat
> Van
> Vega
> Wszystkie trzy podobno silnie rosną, mają duże i mało podatne na pękanie
> owoce.

Czeresnie, zwlaszcza silnie rosnace osiagna wieksze rozmiary niz bys
chciala.
Bardzo traca na urodzie, jesli ktos usilnie chce je prowadzic w formie
krzewu.

Pozdrawiam,
Bpjea

80. Data: 2004-05-05 08:44:56

Od: "gosia" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bpjea <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał(a):

> [...]
> karlowych czy gruszach.
> Zasadz sumaki octowce jak Ci dobrzy ludzie radza.

Te wiśnie karłowe będą w południowej części, bo tam mam zaplanowany kącik
owocowy. Przejrzałam archiwum grupy i wypisałam sobie wszystkie polecane
przez Was odmiany - na jesieni biorę się do roboty.

A to coś na cień ma być od strony zachodniej. Chcę posadzić jak najszybciej,
bo na razie mam 14 arów patelni bez nawet jednej krzewiny.

Pozdrawiam w imieniu swoim i łysej działki

Gosia

jak odmłodzić lilaki
mapa-aktualizacja
Tabliczki lepowe (pomarańczowe)