Powarkiwania Performerki i innej wiochy.

51. Data: 2011-01-11 10:28:08

Temat: Re: Powarkiwania Performerki i innej wiochy.
Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zażółcony" <r...@x...pl> napisał w wiadomości
news:ighamg$hnl$1@news.onet.pl...

> [...]
> wyraz
> twarzy również są wyraziste, będą rozpoznawalne bardzo długo.
>
> Dlaczego uniwersalne mają być w kontekście krzyża tylko nabożne spojrzenia
> kobiet
> cierpiących pod tym krzyżem lub póżniej mających różne z krzyżem związane
> widzenia ? A może uniwersalne mają być tylko krzyże takie, jak na
> "Bitwie Pod Grunwaldem" Jana Matejki - krzyże umieszczane w kontekście
> bitewnego
> rozlewu krwi (znajdzie się masa podobnych obrazów z wypraw krzyżowych) ?

Nie pisałam o uniwersalizmie, tylko o uniwersalności [tu sztuki].
Niby drobiazg, a robi różnicę.

A chodziło mi o to, że dla nas przekaz Nieznalskiej jest prosty i oczywisty
(dla niektórych też oburzający). Ale jak będzie odbierana za 50 lat? Albo
np. przez protestanckich Skandynawów?

W ogóle, pisząc to mocno zastanawiałam się, czym jest Sztuka (śtuka :-) ).
Ot i właśnie. Nie wiem.
Dla mnie (!) to kontakt z absolutem.
Np. prosty kawałek wiersza: "Spojrzał, dodał mi urody, a ja wzięłam ją jak
swoją." (czyż nie genialne?)
Albo światło w obrazach Malczewskiego.

MK

PS. I bez protekcjonalności proszę.
Co ty sobie kurna wyobrażasz?

52. Data: 2011-01-11 10:29:25

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanka" <c...@g...com> napisał w wiadomości
z.googlegroups.com...
On 11 Sty, 11:16, zażółcony <r...@x...pl> wrote:

> [...]
> kobiet
> cierpiących pod tym krzyżem lub póżniej mających różne z krzyżem związane

A propos widzen.

http://demotywatory.pl/szukaj?q=uwa%C5%BCaj+gdzie+le
jesz

______

To, żart jakiś, prawda? (sytuacja na zdjęciach).

MK

53. Data: 2011-01-11 11:21:08

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-11 11:28, Vilar pisze:

> W ogóle, pisząc to mocno zastanawiałam się, czym jest Sztuka (śtuka
> :-) ).
> Ot i właśnie. Nie wiem.

Ja też się zastanawiałam i na nic ciekawego nie wpadłam.
Może jedynie na to, że sztuką jest coś, co powstaje z potrzeby serca. Z
drugiej jednak strony często twory typowo komercyjne (tworzone na
przykład na zamówienie) bez najmniejszego wahania nazwiemy sztuką.

> Dla mnie (!) to kontakt z absolutem.

Musiałabyś jeszcze absolut jakoś zdefiniować lub podać cechy
rozpoznawcze. ;)

A może sztuka jest połączeniem talentu, potrzeby serca oraz odbiorcy? i
może jeszcze jakichś innych okoliczności? No i jak dla mnie, musi mieć
walory estetyczne, ale to też jest względne i uzależnione od odbiorcy.

> Np. prosty kawałek wiersza: "Spojrzał, dodał mi urody, a ja wzięłam ją
> jak swoją." (czyż nie genialne?)

Genialne. :)

Ewa

54. Data: 2011-01-11 13:14:34

Od: Hanka <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 11 Sty, 11:29, "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> wrote:
> [...]
jesz
> ______
>
> To, żart jakiś, prawda? (sytuacja na zdjęciach).

Nie.

55. Data: 2011-01-11 13:15:12

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanka" <c...@g...com> napisał w wiadomości
p.googlegroups.com...
On 11 Sty, 11:29, "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> wrote:
> Użytkownik "Hanka" <c...@g...com>
jesz
> ______

>Nie.

Sa jakies inne doniesienia poza demotywatorami?

56. Data: 2011-01-11 13:34:54

Od: Hanka <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 11 Sty, 14:15, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:
> Użytkownik "Hanka" <c...@g...com>
jesz
> Sa jakies inne doniesienia poza demotywatorami?

Nikt nie pytal.
Poszukam.

Znam inne, osobiscie, z niedalekiej wioski.
Matka Boska na kominie, wykwit z dziegcia.

Dlatego dopuszczam, ze to co na demotach,
naprawde moze byc naprawde.

57. Data: 2011-01-11 13:41:16

Od: Hanka <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

http://www.filmpolski.pl/fp/index.php/4220178

58. Data: 2011-01-11 13:41:49

Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2011-01-11 14:15, niebożę Ghost wylazło do ludzi i marudzi:

> Użytkownik "Hanka" <c...@g...com> napisał w wiadomości
p.googlegroups.com...
jesz

> Sa jakies inne doniesienia poza demotywatorami?

A patelnia może być?
http://www.fakt.pl/Twarz-Jezusa-na-spalonej-patelni-
,artykuly,66564,1.html

Qra
--
limitowana

59. Data: 2011-01-11 13:54:44

Od: Hanka <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 11 Sty, 14:41, Qrczak <q...@o...pl> wrote:

> A patelnia mo e by ?http://www.fakt.pl/Twarz-Jezusa-na-spalonej-patelni
-,artykuly,66564,1...

Jassne.

Zreszta, wystarczy wklepac w gugla hasla typu
Matka Boska na szybie, na kominie, na kanapce.
Full wypas.

Az Stolica siegnela po rozwiazania szczegolowe:

http://wiadomosci.dziennik.pl/swiat/artykuly/86242,p
apiez-walczy-z-cudami-na-szybie.html

Papież walczy z cudami na szybie
Jezus na toście, Maryja na szybie, ludzie, którzy ogłaszają, co im
Matka Boska powiedziała - oto, z czym chce walczyć Benedykt XVI.
Papież przesłał biskupom specjalną instrukcję, jak mają zachować się
wobec fałszywych cudów, które odwracają uwagę wiernych od przekazu
Kościoła.

60. Data: 2011-01-11 13:57:51

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanka" <c...@g...com> napisał w wiadomości
n.googlegroups.com...
> [...]

Papież przesłał biskupom specjalną instrukcję, jak mają zachować się
wobec fałszywych cudów, które odwracają uwagę wiernych od przekazu

_____

A gdyby tak podejść i domalować tej... plamie.... wąsy?
Zaciukaliby? Jak myslisz?

MK, która zawsze twierdziła, że jest szurnięta, ale wobec powyższego ma
spore wątpliwości, czy inni nie bardziej.

wośp
Nowa koncepcja sztuki.
sponsoring
He....he