Re: Powiedzcie co o tym myslicie...

From: " annaklay" <a...@W...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Powiedzcie co o tym myslicie...
Date: Sat, 14 Feb 2004 14:06:19 +0000 (UTC)

Ajgor <a...@g...pl> napisał(a):

> Uzytkownik "Piotr Kasztelowicz" napisal w wiadomosci

> JAKIE??? OBRAZLIWE?? To ja przytocze fragment z tej strony:
>
> "Nikt sie nie zaiteresowal tym dziwnym przypadkiem, jakim jest moja
choroba.
> W tej chwili jestem zdany sam na siebie i swoja chorobe, zadnej
> specjalistycznej opieki lekarskiej, lekarstw, nic."
>
> To tak, jak bys powiedzial, ze nazwanie zlodzieja zlodziejem jest
obrazliwe.
> Chlopak umiera, lekarze sie tym nie interesuja, a Ty jeszcze mowisz, ze ja
> [...]

Ajgor, jesli moge cos powiedziec w tej sprawie. Niestety Piotr Kasztelowicz
ma racje. Nie mozna tak formulowac prosby do lekarzy ktorzy staraja sie
pomagac ludziom za pomoca internetu. Dlaczego do nich wlasnie masz pretensje?
Przeciez oni robia cos wiecej anizeli inni lekrze i poswiecaja swoj prywatny
czas na udzielanie pomocy ludziom. Przeciez oni moga tego nie robic,
prawda? Nie wiem czy wiekszosc lekarzy taka jest. Wsrod lekarzy sa tez rozni
ludzie, jedni sa bardziej idealni inni mniej:-)
Internet na szczescie jest doskonalym medium pozwalajacym szybko dotrzec do
szerokieg kregu spoleczenstwa.
Choroba na ktora choruje twoj kolega jest stosunkowo rzadka choroba i to nie
wina lekarzy ze nie moga pomoc. Istnieje ogromna ilosc chorob ktorych
medycyna jeszcze nie potrafi leczyc, ale tez jest ogromna ilosc chorob z
ktorymi dobrze sobie jednak radzi. Trzeba jednak samemu sie bardzo
zaangazowac w poszukiwania metod ktore moze nie sa jeszcze powszechnie znane
nawet lekarzom, bo z uwagi na ich rzadkie wystepowanie, nie sa opracowane
odpowiednie metody leczenia. Leczeniem takich chorob czesto zajmuja sie
tylko specjalistyczne osrodki i sa to czesto niestety metody eksperymentalne.
Jesli wiec chcesz pomoc swojemu koledze to moze sprobuj to troszke jednak
przemyslec i zacznij poszukiwania od chociazby zamieszczenia informacji na
innych forach.
Ponadto zapytaj czy twoj kolega w ogole sobie tego naprawde zyczy. Moze to
brzmi paradoksalnie, ale to on i jego rodzina musza tego takze, a moze
przede wszystkim chciec:-)
Prosze pisz o twoich decyzjach i krokach ktore podejmiesz.
No i oczywiscie pamietaj ze
nalezy do problemu podejsc z duza doza zdrowego rozsadku ale w sposob
optymistyczny:-)

pozd. anna

Ps. Piotrze, bardzo prosze sprobuj moze troszeczke pomoc w tej sprawie i
wybacz koledze tego chorego chlopca. Ludzie w obliczu takiej tragedii sa
czesto zrozpaczeni swoja bezsilnoscia i roznie reaguja:-(