Powiększone węzły chłonne na szyi

1. Data: 2004-11-08 21:21:57

Temat: Powiększone węzły chłonne na szyi
Od: "Ika" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mój mąż ma od dwóch tygodni, powiększone węzły chłonne na szyi. Wyniki krwi z
rozmazem w normie. OB 1
Co może być przyczyną, lekarz co tydzień przepisuje następną dawkę tego samego
antybiotyku (UNIDOX) i nie pomoga. Pomóżcie!

2. Data: 2004-11-09 15:27:44

Temat: Re: Powiększonewęzłychłonne na szyi
Od: l...@o...pl (Go) szukaj wiadomości tego autora

3. Data: 2004-11-09 17:24:50

Od: "Zbigniew Rudzki" <m...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ika napisał(a) w wiadomości: <1...@n...onet.pl>...
> [...]
samego
>antybiotyku (UNIDOX) i nie pomoga. Pomóżcie!

Powiekszonych wezlow jako _izolowanego objawu_ (dla jasnosci: nie mowie tu
zatem o sytuacji np ewidentnej infekcji w obszarze drenazu tych wezlow) NIE
WOLNO LECZYC! Jest to blad w sztuce, choc chyba nie za duzy, jesli taka
terapia na slepo nie trwa dlugo. Powiekszone wezly chlonne sie DIAGNOZUJE
(tak jak np. krwiomocz, bol krzyzow, goraczke niejasnego pochodzenia itd)
badz w ostatecznosci w pewnych przypadkach OBSERWUJE bez leczenia.
(mozez to temu lekarzowi powiedziec, powolujac sie na niejakiego dr. n. med.
Zbigniew Rudzkiego z Katedry Patomorfologii CM UJ i podajac namiary na mnie,
gdyby mial watpliwosci co do swojej ignorancji). Najlepiej jednak mu nic
nie mow, tylko po prostu zmien lekarza.

Najpierw trzeba odpowiedziec na kilka prostych pytan:
- czy maz nie chorowal dotad na zadne powazne choroby (zwlaszcza infekcje
inne niz banalne i nowotwory)?
- czy poza powiekszonymi wezlami jeszcze cokolwiek innego sie dzieje?
- czy zeby sa wyleczone/ zadbane?
- gdzie dokladnie sa powiekszone wezly (gora szyi? kark? dol szyi? wrecz nad
obojczykiem?)
- czy sa duze?
- czy sa przesuwalne wzgledem otoczenia?
- czy bola?
- czy watroba i sledziona sa powiekszone?
- bylo rtg klatki i USG brzucha?

Dopiero potem mozna dalej sie zastanawiac co robic.

Uwaga: moim skromnym zdaniem biopsja ASPIRACYJNA CIENKOIGLOWA nie ma
wiekszego sensu w wypadku powiekszenia wezlow o niejasnej przyczynie, choc
akurat ten poglad nie jest powszechnie podzielany.

uklony

Zbyszek

4. Data: 2004-11-09 21:30:13

Od: "Ika" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wiekszego sensu w wypadku powiekszenia wezlow o niejasnej przyczynie, choc
> akurat ten poglad nie jest powszechnie podzielany.

Zmienilismy lekarza i kazał zrobić wymaz z gardła i rtg zatok, powiedział że
to raczej sprawa dla laryngologa. Mąż ma zaczerwienioną śluzówkę. Zęby-tylko
lekka próchnica, dentysta mówi że wystarczy ich zwykłe leczenie.

pomocy...
Znamiona- Kraków
punkty edukacyjne
Anemia z?o?liwa, kwas foliowy