Powiklania pokleszczowe

1. Data: 2003-06-20 14:23:15

Temat: Powiklania pokleszczowe
Od: "Walt Kurtz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Trzy lata temu ugryzl mnie kleszcz. Z objawow:
- czerwony okrag naokolo ugryzienia
- wysoka, jednodniowa goraczka + wymioty
- czerwone, bardzo blade plamy podobne do tego wokol ukaszenia na calym
ciele

Lekarka stwierdzila, ze "u nas borelioza nie wystepuje" (woj. slaskie) i nie
mam
sie tym w ogole przejmowac. Nie mialem zadnych badan, jadlem przez tydzien
biseptol.
Ostatnio wszedzie glosno o kleszczach, boreliozie, objawy i opisy
niepokojace
do moich i czuje sie dosc nieswojo gdy czytam o tym co moze "wyjsc"
po paru latach.
Czy mozna na takim etapie (trzy lata po ukaszeniu) stwierdzic czy cos mi
grozi? Jakies badania w szpitalu hmm..epidemiologicznym?
Potrzebuje jakis skierowanie? Jak wyglada odplatnosc za takie badania?

Walt Kurtz

2. Data: 2003-06-21 21:48:27

Temat: Re: Powiklania pokleszczowe
Od: "teodor" <teodor2k@poczta(AAA).onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Walt Kurtz" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> - wysoka, jednodniowa goraczka + wymioty
> - czerwone, bardzo blade plamy podobne do tego wokol ukaszenia na calym

Leżałem kiedyś na oddziale neuroinfekcji w Białymstoku, to bardziej
zagrożony region niż Śląsk. Z tego co pamiętam bolerioza to horoba
przewlekła, nawracająca z różą siłą. Diagnostyka dla pacjenta nie jest
dokuczliwa, pobiera się krew i tyle. Pamiętam, że była odpłatna, ale w
granicach "normalnego" badania krwi. Myślę, że najprościej będzie zadzwonić
do "swojej" przychodni i tam zasięgnąć informacji. Im szybciej tym mniej
stresu.
pzdr teodor

3. Data: 2003-06-23 20:30:31

Od: "DArek" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mam
> sie tym w ogole przejmowac. Nie mialem zadnych badan, jadlem przez tydzien

Witam,

rumień to typowe objawy boreliozy, przynajmniej tak czytałem. Nie wiem jak
to jest po kilku latach i jkaie badania sie robi, ale na swieżo to: wizyta u
lekarza pierwszego kontaktu, skierowanie do szpitala zakaźnego a tam badania
krwi. Jeszcze nic nie wiem o cenach, wydaje mi sie ze jest to w
ubezpieczeniu ale omylny jestem. Podobno badania mozna najwczesniej robic po
6tyg od ukaszenia, ale nie wiem kiedy najpóźniej :(. Na swieżo dają Amotaks
na 3 tygodnie łykania.

Pozdrawiam
Darek

wady postawy ciała