Powitanie i pare pytan!

1. Data: 2004-04-19 11:22:29

Temat: Powitanie i pare pytan!
Od: "alex.m" <a...@A...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzien dobry!

To moj debiut na tej grupie. Serdecznie witam wszystkich 'ogrodowiczow'.
Osobiscie w roli ogrodnika dopiero startuje, mam do zagospodarowania spory
kawalek terenu kolo domu. Na szczescie mam w posiadaniu wykonany projekt
ogrodu i najciezsze roboty (uksztaltowanie terenu, kamienie, schodki itp.).
Niestety z braku funduszy (budowa domu) prace nad ogrodem stanely na tym
etapie, posiada zostala w zeszlym roku jedynie trawa, wlozone w ziemie
doslownie pare roslinek i rozrzucona (w miejscach na kolejne) kora. Niestety
kora od trawy nie byla niczym odgrodzona i, jak sie latwo domyslec, trawa
'ruszyla' w teren. Jestem teraz na etapie wyrownywania i odgradzania, ale
mam zwiazane z tym pytanie - zaczalem odgradzac za pomoca plastikowych tasm
ogrodowych, ale szczerze mowiac nie wyglada to najpiekniej. Teoretycznie w
przyszlosci rosnace roslinki zakryja granice, ale wolalbym to wykonac jednak
estetycznie. Co polecacie? Przebiegajaca granica jest dosyc pofaldowana. Czy
jesli zdecyduje sie na wykorzystanie jakiegos rodzaju kamieni, to czy
wymagane bedzie wykonanie jakiegos konkretniejszego pod nie podloza (zwiru,
cementu?) - czy nie jest to konieczne?

Z gory dziekuje za wskazowki!

--
alex.m

2. Data: 2004-04-19 12:33:03

Temat: Re: Powitanie i pare pytan!
Od: "Kociuk" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj!

Wszystko zalezy od stylu w jakim bedziesz robic ogrod. Na rabaty swietnie
nadaja sie rollerbordery (to takie drewniane paliki wystajace nad ziemie
5-10cm) Jesli sa to drzewka porozrzucane po ogrodzie to podsyp kora i trawa
nie wejdzie. Najladniej bedzie wygladac z kostki granitowej, po jakims
czasie trawa wejdzie w kostke a roslinki beda sie przewieszac. Wszystko
zalezy od stylu w jakim ma byc utrzymany ogrod.

Pozdrawiam
Karol K

3. Data: 2004-04-19 12:37:26

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"alex.m" <a...@A...onet.pl> wrote in message

> mam zwiazane z tym pytanie - zaczalem odgradzac za pomoca plastikowych tasm
> ogrodowych, ale szczerze mowiac nie wyglada to najpiekniej.

Zgadzam sie jak najbardziej, ze wszelki plastik w ziemi to
szkaradzienstwo. Potem duzo wysilku idzie na to, zeby go
usunac. A trawa po kilku latach i tak przejdzie.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

4. Data: 2004-04-19 14:52:00

Od: "alex.m" <a...@A...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kociuk" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Najladniej bedzie wygladac z kostki granitowej, po jakims
> czasie trawa wejdzie w kostke a roslinki beda sie przewieszac.

Tez mi sie wydaje, ze to najladniejsze rozwiazanie. Jak jednak dokladnie to
wykonac? Przejrzalem sporo magazynow i niestety nic nie znalazlem oprocz
informacji jak klasc chodniki. Czy naprawde potrzeba robic podklad ze zwiru
i chudego cementu? Czy w jakis sposob oddzielac 'pod ziemia' kostki od
gleby, czy ma ona bezposrednio przylegac do nich? Rozumiem, że najlepiej
kostke klasc na poziomie trawy, zeby nie bylo klopotow z koszeniem? A moze
jednak ciut wyzej?
--
alex.m

5. Data: 2004-04-19 17:32:41

Od: "Kociuk" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jesli chcesz polozyc ladny chodnik to jest to troche roboty i wydatek
tez spory. Ceny ksztaltuja sie od 50 do 100 zl za m2. Oddzielanie kostki od
gleby ma swoj sens (ja studiuje budownictwo i wiem ze maja racje) Inaczej
moze sie stac ze po kilku latach chodnik bedzie na roznych poziomach.
Podklad ze zwiru i chudego cementu to swego rodzaju fundament zapewniajacy
stabilnosc. Profesjonalne firmy kladace tego typu chodniki uzywaja jeszcze
zageszczarek :) Bez tego tez da sie zrobic. To czy polozysz plytki na ziemi
czy na wczesniej wykonanym podlozu to tez powinno zalezec od gleby jaka masz
na dzialce, jesli jest ciezka, nie nasiaka woda jak gabka to mozna sprobowac
bez, ale bezpieczniej ze zwirem i cem. :)
Co do materialow to musisz sie przejechac do sklepu i poorientowac,
czasami mozna znalezc promocje, czesto zostaje im na skladach odpadki
(nierowno ociosane i spekane kamienie co wcale nie znaqczy ze jakies
brzydkie).
> Rozumiem, że najlepiej
> kostke klasc na poziomie trawy, zeby nie bylo klopotow z koszeniem? A moze
> jednak ciut wyzej?
Jesli nie zamierzasz klasc kraweznika to polecam na wysokosci trawy lub
ciut nizej, chodzi o to zeby nie bylo problemow z koszeniem (abys mogl bez
problemow wjechac kosiarka na sciezke)
Pozdrawiam
Kociuk

6. Data: 2004-04-20 04:50:09

Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kociuk" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
Jesli sa to drzewka porozrzucane po ogrodzie to podsyp kora i trawa
> nie wejdzie.

Akurat. W ub. roku kupilam 180 l. pięknej kory. Wysypałam kawał ogrodu k.
iglaków. W tych miejscach bujnie wyrosły chwasty. Takie niskie zielone
listki i żółte kwiatki. Trzeba to plewić i już przestaję sobie radzić. Trawa
też korę poprzerastała :(.
Chyba agrowłókninę czarną trzeba będzie kupić i dopiero na to korę.
Anka

.

7. Data: 2004-04-20 05:46:24

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
| iglaków. W tych miejscach bujnie wyrosły chwasty. Takie niskie zielone
| listki i żółte kwiatki. Trzeba to plewić i już przestaję sobie radzić.

_Najpierw_ porządnie wyplewić, a dopiero potem korę na to, i to minimum 8
cm.

Pozdrawiam, Basia.

8. Data: 2004-04-20 20:03:19

Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> _Najpierw_ porządnie wyplewić, a dopiero potem korę na to, i to minimum
8
> cm.

Było bardzo starannie wyplewione jesienią. I guzik z tego. Ponadto pojawiły
się licznie chwasty podobne do pokrzywy, które teraz kwitną na taki biskupi
kolor. Jutro biorę kosę spalinową i niszczę to badziewie na trawniku.
Anka

9. Data: 2004-04-20 20:28:22

Od: "pak" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pod korę oczywiście najlepiej rozłożyć czarna tkaninę ( to taki sam materiał
jak worki na mąkę ) Kupisz w centrach ogrodniczych , dostępne są różne
szerokości. Granicę pomiedzy grupą krzewów a trawnikiem zrób w kształcie
litery - V , taki mały roweczek na 2-4 cm . W ten dołeczek wpuszczasz brzegi
dociętej tkaniny. Jak wszystko starannie dotniesz i przykryjesz warstewką kory
to odpadnie Ci sporo plewienia a znajomi nie bedą się śmiali, że masz
kiczowate plastikowe taśmy w ogrodzie :-)

10. Data: 2004-04-20 20:32:02

Od: "zdolo" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pod korę oczywiście najlepiej rozłożyć czarna tkaninę ( to taki sam materiał
> jak worki na mąkę ) Kupisz w centrach ogrodniczych

Fachowo to sie nazywa mata do sciolkowania
pozdrawiam :o)

Re: Konserwacja doniczek glinianych
Re: aloes w domu
Re: Próchnica słodka