Powrot do sportu po rekonstrukcji wiazadel - Prosba o opinie

1. Data: 2006-07-17 13:08:21

Temat: Powrot do sportu po rekonstrukcji wiazadel - Prosba o opinie
Od: "Looxs" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moi Drodzy,
Minelo juz 10 miesiecy od momentu kiedy mialem operowane lewe kolano.
Zrekonstruowano mi w nim przednie ACL, wykonano tez atroskopie.
Zabieg i rehabilitacja (szczegolnie intensywna w pierwszych 2 miesiacach),
przebiegla prawidlowo.
Niektorzy specjalisci twierdzili, ze moge wrocic do sportu (glownie do
tenisa)
spokojnie po 9 miesiacach, inni sugerowali, abym odczekal rok. Wyczekalem 3
kwartaly. Wczesniej troche plywalem, jezdzilem duzo na rowerze, stacjonarnym
potem zwyklym, od kilkunastu dni troche tez biegam. Dodatkowe cwiczenia
uskutecznialem w domu (te ktore pokazano mi na rehabilitacji).
Po 9 miesiacach wyszedlem na kort. Zagralem 1,5-godzinny mecz, bylo super.
"Czulem noge", ale to byl taki normalny bol :)
Podekscytowany, tydzien pozniej znow zagralem i wtedy juz chyba przegialem z
intensywnoscia... Musialem zejsc po godzinie gry. Noga bolala. Nastepnego
dnia
zapuchla i trzymalo mnie tak bez pelnego zgiecia jakies 3,4 tygodnie.
Wczoraj
znow sprobowalem. Oczywiscie z dluga rozgrzewka, itd. I spotkala mnie
podobna
sytuacja. Mecz zagralem, nic nie bolalo, wrocilem do domu, dalej wszystko
bylo
ok, ale nastepnego dnia noga w kolanie znow opuchla i aktualnie znow nie
moge
jej zgiac tak jak sie powinno.

Prosze Was o opinie, co moze byc nie tak?
Czy wrocilem do sportu za wczesnie? Czy poddalem kolano zbyt duzym
obciazeniom
(gra na korcie dywanowym nie nalezy do najlzejszych).
Chcialem dodac, ze bol sprawiaja mi inne partie miesni niz te operowane, ale
opuchlizna robi sie zwykle wokolo miejsc, gdzie mam implanty
(biowchlanialne).
Jutro ide do mojego lekarza, ale chcialem zapytac Was, szczegolnie tych,
ktorzy powrocili po podobnym zabiegu do aktywnosci, czy przypadkiem nie
mieliscie podobnych problemow.
Bardzo prosze o Wasze opinie i ewentualne wskazowki.
Looxs

P.S. Bedac ze soba zupelnie szczerym, musze dodac, ze tak naprawde to chyba
po
tych 9 miesiacach nie osiagnalem pelnego zgiecia w kolanie. Tzn. nie udalo
mi
sie usiasc na tylku na obydwu kolanach :(

2. Data: 2006-07-17 20:46:56

Od: "promyczka" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Looxs" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> mi
> sie usiasc na tylku na obydwu kolanach :(

Witaj

Pracuje na rehabilitacji, z mojej praktyki wynika że te 9 mieś. to może
jeszcze za wcześnie na forsowanie.
Najlepiej chyba jeszcze skontaktować się z lekarzem, zrobic usg stawu, może
przydadzą sie jeszcze jakieś zabiegi rehabilitacyjne tym bardziej że kolano
nie powróciło do normy tak na prawdę.
Być może juz nie powróci ale moim zdaniem warto próbować tym bardziej że
lubisz sport.

pozdrawiam
Marta

3. Data: 2006-07-18 08:54:49

Od: "Looxs" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "promyczka" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> kolano nie powróciło do normy tak na prawdę.
> Być może juz nie powróci ale moim zdaniem warto próbować tym bardziej że

Wlasnie, ciezko bedzie mi sie bez tego obejsc... Czuje cos w kosciach, ze
moglem przedobrzyc.

Promyczka czy aktualna opuchlizna moze miec wplyw na przyszla kondycje
kolana? Czy po wyleczeniu kolana i dalszej rehabilitacji podobne sytuacje
nie powinny sie juz powtarzac w przyszlosci?
Looxs

4. Data: 2006-07-18 09:55:57

Od: "promyczka" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kolana? Czy po wyleczeniu kolana i dalszej rehabilitacji podobne sytuacje
> nie powinny sie juz powtarzac w przyszlosci?

Nie potrafie Ci odpowiedzieć na to pytanie tak w ciemno :)
Pytaj lekarza.
Wiem że najpierw trzeba się pozbyć opuchlizny.

5. Data: 2006-07-18 11:06:16

Od: r...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tenisa)
> spokojnie po 9 miesiacach, inni sugerowali, abym odczekal rok.
Nie rozumiem. Powrót do sportu powinien nastąpić pod kontrolą ortopedy i
fizjoterapeuty. 9 miesiecy to aż nadto nawet na wyczyn o ile rehabilitacja była
prowadzona przez znawcę tematu. Czy rozumiem, że rehabilitacj pod kontrolą
trwała tylko 2 miesiące? Jako, że te zasady zostały zaniedbane to teraz
pojawiają się pytania dlaczego puchnie i dlaczego się nie zgina. Proponuję
powrót do operatora i współpracującego z nim fizjoterapeuty.

6. Data: 2006-07-18 12:05:39

Od: "Looxs" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
Czy rozumiem, że rehabilitacj pod kontrolą
> trwała tylko 2 miesiące? Jako, że te zasady zostały zaniedbane to teraz
> pojawiają się pytania dlaczego puchnie i dlaczego się nie zgina.

No wlasciwie tak. Ostra rehabilitacja 2 miesiace po zabiegu, potem juz
okazyjnie rower, plywanie i bieganie, ale troche chaotycznie, bez zadnego
konkretnego planu i wedlug wlasnego widzi-mi-sie, bazujac jedynie na
cwiczeniach zapamietanych u rehabilitantow...
Najwiecej bylo rowera, przynajmniej 2x w tygodniu, ale z tego co piszecie to
i tak za malo, co?

Looxs

Nr NFZ?
insulina