Re: Powstanie

From: trybun <M...@j...cb>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Powstanie
Date: Sun, 2 Aug 2020 08:55:36 +0200

W dniu 01.08.2020 o 19:35, Sylvio Balconetti pisze:
> [...]
>
> ,,... ja się tak strasznie zżymam na to, co się odbywa wokół powstania
> warszawskiego w Polsce. Mamy muzeum, z którego dzieci wychodzą
> przekonane, że widziały wielkie zwycięstwo polskiego oręża, zupełnie
> jak Sobieskiego pod Wiedniem. A to była katastrofa i zrobienie filmu o
> tej katastrofie byłoby rzeczą ciekawą. Zrobienie filmu o tym, jak
> ludność nienawidziła powstańców na końcu, jak ich chcieli wieszać na
> podwórkach i kamienować, żeby to się skończyło. 230 tysięcy cywilów
> zabitych i 19 tysięcy powstańców. To coś mówi, prawda? Zobaczy pan

drzej-zulawski-2/

> i cos jeszcze:

> pojechała rozgrzać zimą kości nad morzem Śródziemnym i urodził się
> nasz polski Jezusik na obcej żydowskiej ziemi. Gdyby nie ten drobny
> incydent sprzed 2000 lat, wszystko dla Polaków byłoby prostsze. Nie
> musielibyśmy walczyć z semitami, lgbt i innymi uzurpatorami o swoje.<

Do jakiego to stanu potrafi doprowadzić ludzi głupkowata propaganda. W
lipcu 44roku sytuacja w Warszawie była złożona,.. i nie da się tego
podsumować kilkoma zdaniami. Nie ma w tym miejsca na krytykę czy
pochwały zarówno dla Komorowskiego jak i Stalina. Rzetelnie ocenić
możemy tylko ten dzisiejszy bełkot, zakłamanie i obłudę. Bo czy to nie
ci sami propagandowi "patrioci" z wielkim oburzeniem mówią o dawaniu
broni i posyłaniem w bój dzieci w innych krajach, a pieją z zachwytu na
wspomnieniu "warszawskich dzieci" które to "poszły w bój".