Praca w urzędzie zależy od wierności partii

31. Data: 2016-03-15 18:08:40

Temat: Re: Praca w urzędzie zależy od wierności partii
Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Lub idioty który nie rozumie że demokracja to urzędnik służy obywatelom zgodnie z
prawem. Demokracja ludowa to interes partii najważniejszy i tak mamy w samorządach,
że potworzyły się kliki co robią dobrze sobie, a nie gminie lub powiatowi. A teraz ma
to być na szeroką skale.

32. Data: 2016-03-15 21:41:55

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 15.03.2016 o 15:56, Przemysław Dębski pisze:
> [...]
ie-zalezy-od-wiernosci-partii-a-nie-od-kompetencji.h
tml#MT

> Zmierzasz do "poprzednio tego nie było, a teraz jest" ? A wogóle to
> wiemy coś więcej "jak jest" ?

Co nieco wiemy, choćby wnioskując ze zmian w ustawie o służbie cywilnej
(co do których RPO ma wątpliwości):

http://www.rp.pl/Urzednicy/302019935-RPO-skarzy-do-T
K-nowelizacje-ustawy-o-sluzbie-cywilnej-autorstwa-Pi
S.html#ap-1

Tak, tak, wiem, pewnie zaraz będzie, że RPO też jest agentem opłacanym
przez Sorosa, czy jak mu tam.

Ewa

33. Data: 2016-03-15 21:45:14

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 15.03.2016 o 16:03, Przemysław Dębski pisze:

> No normalka. Zawsze się wkręcało swoich na różne stołki - chyba nie
> będziesz się upierać, że to domena PiS a inni święci byli.

Święci nie byli, ale ci obecni są w takim razie przy nich diabelnie
cwani (pozostając przy tym porównaniu).

> Nie wiem jak
> to jest z tym zwalnianiem - o tym wyżej Ci odpisałem. Jeśli tak jest to
> znaczy tylko tyle, że obecna ekipa wprowadza swoich zwalniając
> nieswoich. Odróżnia ją więc to, że poprzednicy nieswoich nie zwalnianli
> - a swoich wprowadzali powodując ciągły wzrost liczby urzędników :))

Wzrost urzędników o przynajmniej 7 tysięcy zatrudnionych, tfu...
powołanych przy programie 500+, funduje nam z naszych pieniędzy PiS.
Samorządy już nie mogą się pozbierać z radości.

Ewa

34. Data: 2016-03-15 23:34:27

Od: "Chiron" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemysław Dębski" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Ot choćby sposób konstrukcji środków trwałych. Robimy per inwestycja ? Per
> rzeczywisty obiekt ? Per coś tam innego ? Złe podejście w tej kwestii
> wyjdzie po latach, gdy wszystko będzie zabagnione. Przykładowo będziemy
> sprzedawać część przedsiębiorstwa z częścią inwentarza. Trzeba będzie te
> środki trwałe podzielić. A tu trafisz na kwasior typu: środek trwały o
> nazwie "Wszystkie inwestycje maj 2009" a w środku: buty, kable, akcje,
> obligacje i dwa kilo gwoździ. Traf że do żyda idzie tylko jedna z wielu
> inwestycji z maja 2009, to ile kilo gwoździ zdjąć z środka ? Ile par butów

Dębska- to nie chodzi o to, że koroporacja podejmując inną decyzję-
zyskałaby, a tak- traci, i nie wie: dlaczego. Chodzi mi o to, że korporacja
inaczej nie potrafi. To awykonalne. Oni zarabiają na czymś innym. Mała firma
a korporacja to w działaniu trochę jak rolnik ręcznie obrabiający gospodarę,
a farmer z tysiącem hektarów. Ten drugi np maszynami niszczy z 10% swoich
plonów- bo ona tak działają. Te 10% to o wiele więcej ilościowo, niż plon
rolnika indywidualnego, który ma straty rzędu ułamka procenta. Tyle, że
farmer musi korzystać z tych maszyn- według pewnych procedur.
W przypadku korporacji ich zysk wynika głównie z ich wielkości. I to jest
najważniejsze: synergia, która temu towarzyszy. Stracą na jednym- zarobią
tyle na innym, że się odkują.
Nie istnieje taki dział, którego pracy korporacja nie potrafi naprawić. I te
panie z księgowości (ich radosna działalność)- też korporacji nie zaszkodzi
na tyle, żeby się zachwiała. A skoro nie- to działa dalej, korzystając ze
swych atutów. Poza tym- IMO popełniłeś błąd pisząc: "Korporacje nawet nie
zdają sobie sprawy jak dostają po dupie na własne życzenie" Korporacja to
nie człowiek. Nie to, że jestem czepliwy: napisanie tak o małej firmie
miałoby sens może. Ale korporacja? Dziś jest ten zarząd, jutro inny. Dzi
mają takiego managera, zarabiającego kokosy- jutro innego. Ktoś, zajmujący
się jakąś sprawą- już się nie zajmuje, a nowego nie wyznaczono, bo walne
zgromadzenie zażądało wypłaty dywident, etc. Korporacja to bezduszna
maszyna, żywiąca się głównie wzajemnie się pożerającymi korpo- szczurami,
nie związanymi emocjonalnie z korporacją

--

Chiron

35. Data: 2016-03-16 00:25:17

Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-03-15 o 23:34, Chiron pisze:
(...)

Pomijając twój pseudonaukowy wywód, który wyciąłem...

> I te panie z księgowości (ich radosna działalność)- też korporacji nie
> zaszkodzi na tyle, żeby się zachwiała. A skoro nie- to działa dalej,
> korzystając ze swych atutów.

...chcesz postawić tezę, że nie potrafisz korzystać z wyszukiwarki i
znaleźć przykładów korporacji, które upadły?

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

36. Data: 2016-03-16 00:41:33

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

FEniks

Patrząc na zawrotne kariery "młodych i zdolnych" z jednej strony można się cieszyć z
świeżego powiewu powietrza w polityce, a z drugiej rodzi się pytanie: dlaczego akurat
oni? Nie są wybierani na drodze konkursu, nie muszą stawać w konkurencji z innymi
głodnymi sukcesu kandydatami. Ważniejsza od doświadczenia i wykształcenia okazuje się
być... legitymacja partyjna.

http://natemat.pl/170877,mlodzi-zdolni-i-ustawieni-j
ak-mlodziezowka-pis-u-robi-kariere-po-znajomosciach

37. Data: 2016-03-16 08:36:16

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.03.2016 o 00:25, Kviat pisze:
> [...]
>
> ...chcesz postawić tezę, że nie potrafisz korzystać z wyszukiwarki i
> znaleźć przykładów korporacji, które upadły?

Teza o "radosnej twórczości pań z księgowości" pracujących w korporacji
- zaiste radosna. ;)

Ewa

38. Data: 2016-03-16 08:44:49

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 15.03.2016 o 17:38, Przemysław Dębski pisze:

> Nie pisałem, że wiem, więc nie muszę się tłumaczyć skąd. A więc skąd
> wiesz jak to jest w innych krajach ?

Taki przykład Ci wystarczy?

"Status funkcjonariusza publicznego we Francji ma charakter osobisty,
przynależny do danej osoby bez względu na zajmowane stanowisko.
Podstawowymi zasadami francuskiej służby cywilnej są:
- stabilizacja stosunku służbowego - tzn. zatrudnianie do momentu
uzyskania zdolności emerytalnych lub rentowych
- przydzielanie pracownikowi stopnia w hierarchii korpusu bez
konieczności przyznawania stanowiska
- rekrutacja odbywa się na zasadach _anonimowego_ konkursu
- zagwarantowanie funkcjonariuszowi publicznemu poprzez ustawodawstwo
_prawa_do_wolności_przekonań_ oraz zakaz wpisywania do akt personalnych
informacji o przekonaniach politycznych."

https://pl.wikipedia.org/wiki/Francuska_s%C5%82u%C5%
BCba_cywilna

W cywilizowanych krajach jest tak, że polityczna góra się zmienia, a
niżsi urzędnicy przez dziesiątki lat pozostają na swoich stanowiskach i
są najlepiej poinformowanymi i przygotowanymi pracownikami. Taki układ
gwarantuje stabilność całego systemu, przecież to logiczne.

Ewa

39. Data: 2016-03-16 09:14:08

Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-03-16 o 08:44, FEniks pisze:

> [...]
> są najlepiej poinformowanymi i przygotowanymi pracownikami. Taki układ
> gwarantuje stabilność całego systemu, przecież to logiczne.

Też nie rozumiesz pytania ? Pytam go SKĄD wie, a nie CO wie.

Dębska

40. Data: 2016-03-16 09:19:39

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.03.2016 o 09:14, Przemysław Dębski pisze:

BCba_cywilna

> Też nie rozumiesz pytania ? Pytam go SKĄD wie, a nie CO wie.

A Ty skąd wiesz, jak jest w innych krajach?

Bo ja na ten przykład - czytam, słucham itd.

Ewa

Wałęsa jako przejaw zaczadzenia.
500 ZŁ NA KAŻDEGO KSIĘDZA
Prof. Zimbardo broni Lecha Wałęsy na spotkaniu współorganizowanym przez IPN
Wrogowie ludu
Szczyt Nato odwołany?