Pralka

1. Data: 2004-03-10 09:42:21

Temat: Pralka
Od: "bogusz" <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Mam pytanie do użytkowników pralek o to, czy są jakieś względy przemawiające
za zakupem pralki ładowanej od góry czy też tradycyjnej-z boku? Może się
wypowiedzieć ktoś, kto miał okazję "przetestować" obydwa typy?
Adam

1. Data: 2004-03-10 11:18:25

Temat: Re: Pralka
Od: "Lesio5" <I...@w...pI> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bogusz" <z...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> za zakupem pralki ładowanej od góry czy też tradycyjnej-z boku? Może się
> wypowiedzieć ktoś, kto miał okazję "przetestować" obydwa typy?

Pralka górnoladowalna mniej bije, latwiej jest ja zaladowac, wyjac i
utrzymac w czystosci.
Wada: nie mozna polozyc na niej kosza na bielizne.

--
Leszek Grelak - Lesio5
Ať si bylo, jak si bylo, přece jaksi bylo, ještě nikdy nebylo, aby jaksi

1. Data: 2004-03-10 11:50:24

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Lesio5" <I...@w...pI> wrote in message

> Pralka górnoladowalna [...] latwiej jest ja zaladowac, wyjac i
> utrzymac w czystosci.

Dokładnie to samo mogę napisać o pralce bocznoładowanej ;-)

J.

1. Data: 2004-03-10 11:51:11

Od: "Witek" <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lesio5" <I...@w...pI> napisał w wiadomości

> Użytkownik "bogusz" <z...@i...pl> napisał w wiadomości
> przemawiające
>
> Pralka górnoladowalna mniej bije, latwiej jest ja zaladowac, wyjac i
> utrzymac w czystosci.

Teoretycznie tak, ale to też zależy od modelu.
Przez ponad 10 lat miałem ładowaną od góry Dianę i potrafiła chodzić
po łazience wirując z prędkością 500 obr. Teraz od prawie roku
mam ładowaną od przodu Amicę, która stoi jak przymurowana wirując
800 obr. Oczywiście między tymi konstrukcjami jest przepaść technologiczna,
ale pytanie było ogólne.
Mnie osobiście bardziej odpowiada ładowana od przodu ze względu na to,
że można na niej coś położyć.

pozdrawiam
Witek

1. Data: 2004-03-10 12:00:23

Od: "Lesio5" <I...@w...pI> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> "Lesio5" <I...@w...pI> wrote in message

> Dokładnie to samo mogę napisać o pralce bocznoładowanej ;-)

Jesli uwazasz ze 'łatwiej' oznacza nadwyręzanie kręgusłupa bądz kucanie.

1. Data: 2004-03-10 12:37:03

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jesli uwazasz ze 'łatwiej' oznacza nadwyręzanie kręgusłupa bądz
kucanie.

Dla mnie 'łatwiej' oznacza brak konieczności ładowania ręki po pachę w
czeluść, którą sobie wtedy "samym sobą" zasłaniam i wyszukiwania
ostatnich skarpetek po omacku, w przypadku bardzo wielu modeli pralek
ryzykując przy tym jeszcze zadrapanie lub nawet skaleczenie ręki o
krawędź bębna.
A do swojej bocznoładowanej pralki nie kucam, wystarczy lekkie
schylenie się.
Natomiast co do utrzymania czystości, to preferowanie tu
górnoładowanej wogóle uważam za nieporozumienie.

Ale może odpuśćmy, dyskusji na temat wyższości pralek jednych nad
drugimi było już tu bez liku, wszystkie one jako żywo przypominały
dyskutowanie o wyższości świąt WN nad BN i kompletnie do niczego nie
prowadziły. Zastanawiającym się proponuje brać po prostu pod uwagę,
która pralka będzie bardziej pasowała do łazienki i jej użyteczności i
tyle.

J.

1. Data: 2004-03-10 14:19:25

Od: "Lesio5" <I...@w...pI> szukaj wiadomości tego autora

> Zastanawiającym się proponuje brać po prostu pod uwagę,
> która pralka będzie bardziej pasowała do łazienki i jej użyteczności i
> tyle.

I to powinien byc najwazniejszy argument.

1. Data: 2004-03-10 15:00:49

Od: "Dorota***" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może się
> wypowiedzieć ktoś, kto miał okazję "przetestować" obydwa typy?
> Adam

U mnie ze względu na oszczędność miejsca wybraliśmy ładowaną od góry. Poza
podanymi wcześniej "wyższościami" jest jeszcze jedna dla mnie ważna - można
ją wyłączyć i "doładować" rzeczy, które się jeszcze do prania dziwnym
trafem znalazły.
D.

1. Data: 2004-03-10 19:21:16

Od: "pietruszek" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Witek" <w...@e...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> po łazience wirując z prędkością 500 obr. Teraz od prawie roku
> mam ładowaną od przodu Amicę, która stoi jak przymurowana wirując

moze ja zle ustawiles?
ja mam monte bianco :) i niedawno ustawilem porzdnie mozna teraz stawiac
drobne przedmioty nic nie spada

1. Data: 2004-03-10 20:07:30

Od: "Witek" <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pietruszek" <e...@s...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Witek" <w...@e...com.pl> napisał w wiadomości

> moze ja zle ustawiles?
> ja mam monte bianco :) i niedawno ustawilem porzdnie mozna teraz stawiac
> drobne przedmioty nic nie spada

Podejrzewam, że to kwestia "inteligencji" pralki. Diana nie zwracała uwagi
na rozłożenie prania w bębnie. Wchodziła na obrony niezależnie od mimośrodu
jaki miała w bębnie. Amica próbuje rozłożyć pranie równomiernie, a jak się
nie udaje, to nie wiruje z maksymalną prędkością. Ale to nie jest kwestia
zamocowania bębna, ale zaawansowania technologicznego konstrukcji.

pozdrawiam
Witek

Rdza oraz zamykająca się klapa pralki ładowanej z góry...
Ekspres ciśnieniowy
[spam] WYKAŃCZANIE (REMONTY) WNĘTRZ - OD ZARAZ
[spam] WYKOŃCZENIA (REMONTY) WNĘTRZ - OD ZARAZ
lodowka amica 3104