Pralka Electrolux EWT10120w cieknie..

1. Data: 2008-03-26 23:35:07

Temat: Pralka Electrolux EWT10120w cieknie..
Od: "AnUbIs" <u...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Kupiłem "EuroAGDRTV" pralkę pakowaną od góry:
Pralka Electrolux EWT10120w.
Pralkę rozpakowałem w domu już po pożegnaniu się z panami z "transportu"
okazało się że w bęben jest lekko wilgotny (brak śladów detergentów) a w
dolnym filtrze jest woda (testowana?) co wydało mi się podejrzane.
Dziś po tygodniu wykonałem pierwsze pranie i... z prawego dolnego rogu tam
gdzie jest wysuwana wajcha wysuwająca kółka do przesuwania pralki, kapie
lekko woda.
Wyczytałem w instrukcji że przyczyną może być nadmiar detergentu, zły
proszek nie do pralek automatycznych lub za duża ilość ubrań w bębnie.
Wykonałem następne pranie juz wkładając mniejszą ilość ubrań (bęben
wypełniony w 80%) oraz sypiąc mniej proszku - efekt ten sam !
Czy ktoś się orientuje co to może być ?
Pralkę będę reklamować ale wpierw muszę się upewnić czy nie popełniłem
błędu... wszystkie blokady są zdjęte zgodnie z instrukcją, podłączenie do
wody też jest ok - tam jest sucho.
Będę wdzięczny za pomoc.

2. Data: 2008-03-27 07:20:30

Temat: Re: Pralka Electrolux EWT10120w cieknie..
Od: "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wszystkie pralki sa testowane "na mokro" i stąd w pralce nowej jest
woda. Mogła się uszkodzić w transporcie (częsty przypadek), mogło się
poluzowac mocowanie któregoś z węży.

Idź do sklepu i zgłoś, niech zrobią ci naprawę przedsprzedażną lub
przywiozą nowy sprzęt. Na gwarancyjna się nie kwalifikuje, bo sprzęt jest
nowy i ma zaledwie kilka dni a to podpada pod przedsprzedaż. Ew. wada nie
wynikła z uszkodzenia w trakcie użytkowania, tylko była już z chwilą zakupu.

P.

3. Data: 2008-03-27 18:15:32

Od: "AnUbIs" <u...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> nowy i ma zaledwie kilka dni a to podpada pod przedsprzedaż. Ew. wada nie
> wynikła z uszkodzenia w trakcie użytkowania, tylko była już z chwilą

OK tak na prawdę mam do wyjaśnienia z sklepem pare spraw bo gwarancja od
odkurzacza Zelmer ma datę 04/07, do lodówki brak, do pralki jest nie
wypełniona echh w sobotę będzie akurat 14 dni właśnie tego dnia
zainterweniuje, szkoda że w Euro jest jednak drogo.. lepszy model z miękko
otwierającym się bębnem i wyświetlaczem jest w innym sklepie w tej samej
cenie a w euro stówkę drożej sama praleczka fajna ale może dało by się
wymienić na lepszy model.

4. Data: 2008-03-27 19:13:05

Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

<...>

> [...]
> wypełniona echh w sobotę będzie akurat 14 dni właśnie tego dnia
> zainterweniuje, szkoda że w Euro jest jednak drogo..

Chciałem tylko zauważyć, że - niezależnie od gwarancji (którą dany produkt może
posiadać lub nie) - w obecnym prawie konsumenckim przysługuje w ciagu 2 lat od
zakupu możliwość reklamacji wadliwego towaru _u sprzedawcy_ jako _niezgodnego z
umową_. Podstawą reklamacji jest oczywiscie okazanie dowodu zakupu (paragonu,
faktury).

Inaczej pisząc: jeżeli produkt posiada gwarancje dłuższą niż 2 lata, to owszem
w razie konieczności można z niej po upływie 24 mc-y od zakupu skorzystać (choć
chyba lepiej, żeby nie było takiej potrzeby ;)
Jeżeli natomiast gwarancja wynosi 2 lata lub mniej, to jej istnienie lub brak
jest IMO w zasadzie bez znaczenia - sprzedawca i tak jest zobowiązany w ciagu 2
lat przyjąć reklamację.