Pralka - Polar (Gracja) - awaria?

1. Data: 2007-04-28 20:04:20

Temat: Pralka - Polar (Gracja) - awaria?
Od: "Piotr " <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pralka ma ok. 12 lat (podaję bo może sama nazwa nie wystarczy).
Nie przestaje napełniać się wodą (muszę ją wyłączać); dotyczy wszystkich
napełnień i płukań na wszystkich programach.
Elektrozawór nie jest zamykany.
W związku z tym :
- czy ,,padł" czujnik napełnienia bębna (jeśli taki istnieje) i jak to
sprawdzić ?
- czy jest to może wina programatora ?
Będę wdzięczny za poradę.
Pozdrawiam.

2. Data: 2007-04-28 20:58:44

Temat: Re: Pralka - Polar (Gracja) - awaria?
Od: geyb <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Prawdopodobnie "hydrostat". Jest to czujnik napełnienia bębna, jak to
zręcznie ująłeś. Działa to tak - w dolnej części bębna jest wyprowadzona
cienka rurka, która prowadzi do czujnika ciśnienia umieszczonego gdzieś
w górnej części obudowy pralki (powyżej lustra wody). Jeśli woda wlewa
się do bębna, jej poziom podnosi się również w tej cienkiej rurce.
Lustro wody podnosząc się do góry powoduje wzrost ciśnienia powietrza w
rurce i załączenie się czujnika (hydrostatu), który odcina dopływ wody
za pomocą elektrozaworów.
Możliwe uszkodzenia:
- uszkodzony hydrostat
- uszkodzony kabel od hydrostatu
- zatkana rurka łącząca bęben z hydrostatem
Najbardziej prawdopodobna jest trzecia możliwość. Samodzielna naprawa
jest prosta - kładziesz pralkę na boku, wyjmujesz tą nieszczęsną rurkę i
udrażniasz ją. Przy okazji płuczesz pozostałe rurki odprowadzające wodę
oraz pompę i filtr wody. Po złożeniu powinno zadziałać.
Możesz jeszcze "na sucho" sprawdzić działanie hydrostatu - jak mocno
dmuchniesz w rurkę powinno być słyszalne kilknięcie w hydrostacie - to
oznacza, że działa. Odradzam kręcenie śrubkami regulacyjnymi - zwykle
nie trzeba niczego poprawiać w regulacji.
Mam nadzieję, że troszkę pomogłem.

:)

3. Data: 2007-04-29 04:45:37

Od: " zayzayer" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

geyb <g...@g...pl> napisał(a):

> kładziesz pralkę na boku, wyjmujesz tą nieszczęsną rurkę i
> udrażniasz ją.
Podczas tej naprawy pralki się nie kładzie. Układ ciśnieniowy hydrostatu
podłączony jest do zbiornika z tyłu.

4. Data: 2007-04-29 06:33:53

Od: geyb <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Podczas tej naprawy pralki się nie kładzie. Układ ciśnieniowy hydrostatu
> podłączony jest do zbiornika z tyłu.

No dobra, nie jestem serwisantem AGD, po prostu sam naprawiam swoją
pralkę i akurat w moim modelu praktycznie nie dało się dobrać do tej
rurki bez położenia pralki na boku. Ot, tyle :)

5. Data: 2007-04-29 08:23:06

Od: " zayzayer" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

geyb <g...@g...pl> napisał(a):

> No dobra, nie jestem serwisantem AGD, po prostu sam naprawiam swoją
> pralkę i akurat w moim modelu praktycznie nie dało się dobrać do tej
> rurki bez położenia pralki na boku. Ot, tyle :)
Gdybyś napisał na którą stronę można tę pralkę położyć, to bym się nie
wtrącał - niech se ją kładzie :)
Ale w przypadku Gracji położenie jej na prawy bok (na programator) często
powoduje zalanie programatora resztkami wody z sasobnika na proszek i jego
spalenie. Ot, tylko tyle.

6. Data: 2007-04-29 09:55:49

Od: geyb <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

No. przynajmniej dzięki tej skromnej dyskusji ktoś się czegoś
pożytecznego nauczy :)

Pozdrawiam, Geyb

7. Data: 2007-04-29 16:19:22

Od: "Piotr " <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki wszystkim za pomoc.
Już się czegoś nauczyłem.
Ale jak zaglądałem do pralki (od tyłu) to znalazłem wmontowane w bęben:
- termostat (jego końcówkę); po lewej;
- grzałkę; po prawej;
- na środku dół niewiadoma z podłączonymi dwoma przewodami(miałem
podejrzenie, że to czójnik napełnienia bębna wodą).
Chcę potwierdzenia czy powyższe to prawda ?
Czy rurka hydrostatu jest widoczna na zewnątrz ? (kładzenie pralki wydaje mi
się niepotrzebne bo wszystko w niej widać na stojąco, a może się mylę)
Jak wyjąć ten hydrostat ? Jest tam jakaś uszczelka gumowa (przy tym na
środku bębna) nie wiem czy ciągnąć go na siłę ?
Czy jeśli zewrę przewody elektryczne wychodzące z tego środkowego w bębnie
to powinienem odciąć wodę (potwierdziłoby to awarię hydrostatu).
Przepraszam za obszerność zapisu ale nie chcę niczego skopać.
Pozdrawiam.

8. Data: 2007-04-29 16:21:56

Od: "Piotr " <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> podejrzenie, że to czójnik napełnienia bębna wodą).
Poprawić na czujnik.

9. Data: 2007-04-30 11:26:26

Temat: Zrobiłem.
Od: "Piotr " <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeszcze raz dzięki.
Był zapchany hydrostat.

10. Data: 2007-04-30 11:29:40

Od: "Piotr " <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeszcze raz dzięki.
Tak jak podpowiadaliście - był zapchany hydrostat.

odkurzacz bezworkowy
montaż klamki
Instalacja C.O w bloku - wspolnota mieszkaniowa - problem
klimatyzacja. jakiej firmy w średniej cenie i skuteczne ?
Blat z plytek granitowych ??