Pralka automatyczna

1. Data: 2002-08-22 06:31:12

Temat: Pralka automatyczna
Od: "KGZARY" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chce kupić dobrą pralkę automatyczną - czy ktoś poleci mi jakąś dobrą firmę.

Słyszałem, że znaczenie mają obroty???

1. Data: 2002-08-22 07:19:40

Temat: Re: Pralka automatyczna
Od: "Nina" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dobra pralka powinna miec obroty regulowane od 300 do 1000 albo nawet 1200 -
wtedy pranie wychodzi prawie calkiem suche. Warto tez zrrocic uwage na klase
ABCD itd Te z klasa A pobieraja najmniej pradu.

Ja osobiscie mam pralke BRANT (nie pamietam dokladnie symbolu chyba WM
1500), ladowana od gory. Kosztowala ok. 1600 - ale sprawdza sie b. dobrze od
poltora roku.

pozdrawiam

Nina
Użytkownik KGZARY <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:ak20c0$95t$...@n...tpi.pl...

1. Data: 2002-08-22 07:31:02

Od: "Klamerek" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Obroty maja znaczenie wtedy, gdy chcesz miec jak najsuchsze pranie po
wyjeciu z pralki.
Z tym, ze im suchsze pranie, tym bardziej pomiete... :-((
Polecam SIEMENSA - drogi, ale dobry. Klasa A.
pozdrawiam
Klamerek

1. Data: 2002-08-22 07:57:27

Od: "Keimak" <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> ABCD itd Te z klasa A pobieraja najmniej pradu.

Owszem, ale przy pralkach nie należy się tym zbyt mocno sugerować. Różnice w
cenie pomiędzy klasami są takie że mogą zwrócić się dopiero po kilkunastu
latach więc nie powinno to być głównym kryterium wyboru (co najwyżej
pomocniczym).

Co innego lodówka - ona chodzi 'non-stop' i tutaj pobór prądu ma większe
znaczenie.

Keimak

1. Data: 2002-08-22 11:23:14

Od: "Maria" <x...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dobre pralki są Whirpoola i ARDO

1. Data: 2002-08-22 11:26:16

Od: "Negatyw" <n...@N...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KGZARY" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Słyszałem, że znaczenie mają obroty???

Wg mnie w klasie do 1700zl, prowadzi Electrolux AWT832. Ma beben z
Carboranu.
Sluze PDF-em w jezyku polskim :)))

Pozdro
Negatyw

1. Data: 2002-08-22 12:28:38

Od: "Andrzej" <i...@m...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chce kupić dobrą pralkę automatyczną - czy ktoś poleci mi jakąś dobrą
firmę.

> Słyszałem, że znaczenie mają obroty???

Wszystko zależy od kasy ! Czym droższa tym lepsza pomimo że nieraz się
wydaje że podobne parametry. Pralki mają kilka klas pierwsza zużycie prądu
("A" najlepiej).
Niżej na paskach przylepianych do pralek jest jakość
dopierania(A,B,C,D,E,F,G) i też A najlepsza.
Jest jeszcze klasa odwirowania wiadomo A najlepsza.
Padło w odpowiedziach że nie należy zwracać uwagi na zużycie prądu bo nie
pracuje pralka w sposób ciągły co innego lodówka. Radzę wsiąść wtedy
kalkulator o zobaczyć bo może to być podobne zużycie. Lodówka agregat 80-120
W w cyklu pracy 20-50% procent czasu (4 może 10h dziennie), a pralka
zależnie od temperatury ale jednak ponad 2000 W (tyle minimum mają same
grzały ) nieraz kilka razy tygodniowo.
Z odwirowaniem też jest wiele przesądów są pralki z prędkością wirowanie
1600 obrotów (AEG ) i wyjmujesz z nich rzeczy które nie są pogniecione co
nie można powiedzieć o pralkach z wirowaniem 500-800 stąd nieraz różnice
cenowe bo każda firma ma patenty. I pewna prawidłowość czym więcej chwalą
produkt w reklamach tym ostrożniej( bajery typu automatyka wagowa, dobór
ilości wody) to potrafią mieć tanie pralki a w droższych 2-3 krotnie (4-5
tys.) nic nie piszą o tym czyżby tego nie miały ;-) nie jest to reguła ale
trzeba uważać .

1. Data: 2002-08-22 12:57:22

Od: Sebastian Maliszczak <S...@c...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

KGZARY wrote:

> Chce kupić dobrą pralkę automatyczną - czy ktoś poleci mi jakąś dobrą firmę.
>
> Słyszałem, że znaczenie mają obroty???

Tydzien temu kupowalismy pralke mielismy kupic Bradnta za 1450 PLN ale w
koncu kupilsmy Electroluxa EWT1255. Pralka dosc droga 2250 PLN, ale nam
udalo sie ja kupic po wielkich perypetiach w ramach rekompenstaty za
stracone nerwy w cenie hurtowej 1850 PLN. Pralka jest rewelacyjna.
Obroty od 400 do 1200, do 4,5 kb prania, automatyka wagowa, program
szybkiego prania, program prania recznego, automatyczne pozycjonowanie
bebna po zakonczeniu prania, opoznione rozpoczecie prania, klasa A
poboru pradu i klasa A jakosci prania, zmiejszone zuzyczie proszku (2/3
w stosunku do normlanie zalecanych ilosci) elektroniczne sterowanie z
wyswietlaczem na ktorym podaje czas do zakonczenia prania i rozne
komunikaty o ewentualnych bledach, cichutka (przy 1200 obrotach tylko
troszke swiszczy, zero "chodzenia" po lazience), obsluga tak prosta ze
trudno sobie nie poradzic. Co do awaryjnosci to trudno na razie cos
powiedziec ale z tego co patrzylem po sieci to Electrolux to raczej
marka z wyzszej polki jakosciowej.

--
S...@c...krakow.pl

1. Data: 2002-08-22 13:11:05

Od: "Keimak" <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Padło w odpowiedziach że nie należy zwracać uwagi na zużycie prądu bo nie
Nie, nie - powiedziałem że mo to drugorzędne znaczenie. Brać pod uwagę
należy ;-)

> [...]
> W w cyklu pracy 20-50% procent czasu (4 może 10h dziennie), a pralka
> zależnie od temperatury ale jednak ponad 2000 W (tyle minimum mają same
Jedno pranie (przykładowe wartości ze stron WWW producentów):
klasa A - ok. 0.95 kWh
klasa B - ok. 1.03 kWh
klasa C - ok. 1.15 kWh
Zakładamy że pierzemy ok. 5 razy w tygodniu, w miesiącu ok.20 razy.
klasa A: 20 * 0.95 * 0.35 zł (nie wiem po ile dokładnie jest prąd) = około
6.65 zł za miesiąc

klasa C: 20 * 1.15 * 0.35 = ok. 8.05 zł

Więc kupując klasę A zamiast C zaoszczędzamy miesięcznie 1.4 zł. Rocznie ok.
17 zł.

No to co, warto? ;-)
Samo sobie odpowiedzcie.
Keimak

1. Data: 2002-08-23 07:39:48

Od: "Negatyw" <n...@N...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sebastian Maliszczak" <S...@c...krakow.pl>
napisał w wiadomości news:3D64DFB2.3334153D@cyfronet.krakow.pl...

> Tydzien temu kupowalismy pralke mielismy kupic Bradnta za 1450 PLN ale w
> koncu kupilsmy Electroluxa EWT1255.

Nie stac mnie na tak drogi model. Mysle, ze 832-ka tez okaze sie OK.

Pozdro :)
Negatyw

Zmywarka
Problem z kasa i listwami