Pralka i zmywarka z możliwością podłączenia ciepłej wody

1. Data: 2004-03-23 11:55:17

Temat: Pralka i zmywarka z możliwością podłączenia ciepłej wody
Od: kaktus <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mamy w nowym domu instalacje umozliwiajaca podlaczenie goracej wody do
pralki i zmywarki. Czy ktos moze podac przykladowe modele tych urzadzen
korzystajace z takiej mozliwosci?

--
Ozdrawiam,
kaktus

1. Data: 2004-03-23 13:50:09

Od: "sp_iza" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kaktus" <k...@h...pl> napisał w wiadomości

Czy ktos moze podac przykladowe modele tych urzadzen
> korzystajace z takiej mozliwosci?

Zmywarka candy C451
pozdr, Iza

1. Data: 2004-03-23 15:48:23

Od: "aliali" <a...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

kaktus <k...@h...pl> napisał(a):

> Witam,
>
> Mamy w nowym domu instalacje umozliwiajaca podlaczenie goracej wody do
> pralki i zmywarki. Czy ktos moze podac przykladowe modele tych urzadzen
> korzystajace z takiej mozliwosci?

Tylko czy jest sens i potrzeba? Wszystkie lepsze modele zmywarek wymagają
zasilania zimną wodą do suszenia kondensacyjnego. Wiele z nich podobnie jak
pralki ma wymienniki ciepła, więc oszczędność niewielka, by nie powiedzieć że
żadna.

1. Data: 2004-03-23 17:47:22

Od: "MGB" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Jakiś czas temu były dostepne pralki Daewoo "na ciepłą wodę" sprawdź na
stronie www.d-e.pl

http://www.gazeta.pl/usenet/

1. Data: 2004-03-23 17:57:10

Od: "aliali" <a...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

MGB <g...@p...onet.pl> napisał(a):

> Witam.
> Jakiś czas temu były dostepne pralki Daewoo "na ciepłą wodę" sprawdź na
> stronie www.d-e.pl

Nie przeczę być może takie są. Jednak większość jest przystosowana do zimnej
wody i do tego dopasowany optymalny program.

1. Data: 2004-03-24 10:30:58

Od: " 666" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Widziałem też pralki General Electric z poborem ciepłej i zimnej.
To się szczególnie opłaca w blokach tam, gdzie nie ma liczników / jest
ryczałt.
JaC

1. Data: 2004-03-24 11:32:59

Od: Olga_z_k <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

kaktus wrote:

> Czy ktos moze podac przykladowe modele tych urzadzen
> korzystajace z takiej mozliwosci?

Pralka Candy Aquaviva 1000ES, ale to model sprzed 7 lat i chyba niewiele
ci to da.

Ten model ma podlaczenie i zimnej i cieplej. Jak piore na 40-50 stopni,
pobiera tylko zimna, jak na 60st to obie, a jak na 90st to tylko ciepla.
Szybciej wtedy pierze, bo juz tej wody az tyle czasu grzac nie musi.

A tak w ogole to myslalam, ze wszystkie pralki tak maja.

Ola

1. Data: 2004-03-25 09:30:06

Od: kaktus <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 23 Mar 2004 15:48:23 +0000 (UTC), aliali
<a...@W...gazeta.pl> napisał:

> [...]
> jak
> pralki ma wymienniki ciepła, więc oszczędność niewielka, by nie

Coz, wychodze z zalozenia, ze jesli mam ogrzac pewna ilosc wody do
temperatury 90 st. C (pralka), to taniej jest to zrobic gazowo (kotlownia)
niz elektrycznie (grzalka pralki). Oszczednosci jednostkowe moze
niewielkie, ale w skali roku...

BTW: Dziekuje wszystkim za pomocne odpowiedzi. :)

--
Ozdrawiam,
kaktus

1. Data: 2004-03-25 10:10:01

Od: " zayzayer" <z...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> temperatury 90 st. C (pralka), to taniej jest to zrobic gazowo (kotlownia)
> niz elektrycznie (grzalka pralki). Oszczednosci jednostkowe moze

Coż, można i tak, ale nie policzyłeś proszku. Pralka zasilana ciepłą wodą
owiele gorzej pierze i w związku z tym wymaga lepszych i w większej ilości
środkow piorących. Poszczególne składniki proszków mają optymalne działanie
w określonych temp. Np. enzymy są aktywne w temp. do 40-paru st.
Poza tym po przekroczeniu tej temp. dodatkowo następuje ścięcie białek w
plamach pochodzenia organicznego. Te czynniki wyraźnie pogarszają jakość
prania i dlatego najlepiej rozpoczynać je od namoczenia w ZIMNEJ wodzie.
Jak nie wierzysz to zapytaj się babci.

1. Data: 2004-03-25 11:17:39

Od: kaktus <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 25 Mar 2004 10:10:01 +0000 (UTC), zayzayer
<z...@W...gazeta.pl> napisał:

> [...]
> plamach pochodzenia organicznego. Te czynniki wyraźnie pogarszają jakość
> prania i dlatego najlepiej rozpoczynać je od namoczenia w ZIMNEJ wodzie.

Wierze, po prostu tego elementu nie wzialem pod uwage. :) Dzieki.

--
Ozdrawiam,
kaktus

Łóżko czy tapczan?
Dywan jedwabny-czym czyścić???
Zapraszamy do niezależnego portalu konsumentów!!!
Kilka pytań o sprzęt AGD
Blaty