Pralka jakiej firmy?

11. Data: 2005-11-05 15:11:04

Temat: Re: Pralka jakiej firmy?
Od: "Huckleberry" <n...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "thorgal" <v...@p...fm> napisał w wiadomości
news:dkih94$a44$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Użytkownik "Huckleberry" <n...@n...onet.pl> napisał w wiadomości

> to ja Ci powiem tak
> sprzedaje taki sprzet (rtv i agd)
> i z mojego doswiadczenia proponuje Indesita (przynajmniej w tej kategorii
> cenowej, co wymieniony przeze mnie WISL105, ktorego mozna kupic w sklepie
> juz za 1290,-)

Tzn. "twoje doświadczenie" to fakt, że Indesit się lepiej sprzedaje?
Ceny Bosha / Siemensa są niewiele większe, a wg mnie płaci się tu za pewność
że nie dostajesz pralki, która w fabryce spadła z widlaka.
Ostatnie wydarzenia w fabryce Indesita (śmierć pracownika, któremu głowę
zmiażdżyła prasa) zdają się potwerdzać moje wcześniejsze tezy o procedurach
podczas procesu produkcji. Wątpię, że firma, której nie zależy na zdrowiu i
bezpieczeństwie pracowników będzie troszczyła się o to żeby sprzedac
klientowi sprzęt dobrej (i powtarzalnej!) jakości. Wszystkie zabezpieczenia
przy prasie były zdemontowane. Równie dobrze mogły być zlikwidowane
zabezpieczenia wychwytujące wadliwy sprzęt w trakcie produkcji. Bo czemu by
nie podkręcić w ten sposób wyników?
A tu dość drastyczna relacja świadka zdarzeń (z pl.regionalne.lodz)
http://tinyurl.com/9muxc
Ja już zwątpiłem w to, że ta firma jest godna zaufania. Ale oczywiscie to
moja prywatna opinia. Każdy może swoje wnioski wyciągać...

12. Data: 2005-11-05 15:22:17

Od: "thorgal" <v...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Tzn. "twoje doświadczenie" to fakt, że Indesit się lepiej sprzedaje?

tak, sprzedaje sie lepiej
tak, mniejsza wadliwosc sprzetu

> Ceny Bosha / Siemensa są niewiele większe, a wg mnie płaci się tu za
pewność
> że nie dostajesz pralki, która w fabryce spadła z widlaka.

gdybanie
nie wiesz jak jest w fabryce Boscha ani Indesita bo nie byles
swoja opinie opierasz na opinii innych
a ja opieram na swoich doswiadczeniach
ja w fabryce Indesita bylem

> [...]
by
> nie podkręcić w ten sposób wyników?
> A tu dość drastyczna relacja świadka zdarzeń (z pl.regionalne.lodz)

wspolczuje tym ludziom
ale ta tragedia nie swiadczy w zaden sposob o jakosci produktow

> Ja już zwątpiłem w to, że ta firma jest godna zaufania. Ale oczywiscie to
> moja prywatna opinia. Każdy może swoje wnioski wyciągać...

dokladnie
dlatego nie mowie ze lepszy jest Indesit
mowie tylko ze w tej kategorii cenowej wybralbym Indesita
i tyle
poza tym, nie wiem czy pralki Indesita sa produkowane w Polsce, wiem ze na
pewno produkuja tam kuchnie 50 cm i niektore modele chlodziarek (chyba)

pzdr
Thorgal

13. Data: 2005-11-05 15:33:10

Od: "Huckleberry" <n...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "thorgal" <v...@p...fm> napisał w wiadomości
[...]
> gdybanie
> nie wiesz jak jest w fabryce Boscha ani Indesita bo nie byles
> swoja opinie opierasz na opinii innych
> a ja opieram na swoich doswiadczeniach
> ja w fabryce Indesita bylem

Opinię opieram na opinii mojego przyjaciela, który PRACOWAŁ w obu firmach, a
nie tylko "był" w jednej z nich.
W Łodzi jest dużo osób, które pracowały w Merlonim (Ind/Aris.) i BSH
(Bosch/Siem.) bo to konkurencyjne firmy, więc jest pewien przepływ
pracowników między nimi. I co ciekawe przepływ jest przeważnie z Merlonioego
do BSH a nie odwrotnie.
I opinie są dość podobne - "od Merloniego z daleka" bo to firma, która nie
dba o pracownika i klienta. Natomiast w BSH panuje "niemiecki ordnung" co
akurat dla produktów jest korzystne.

> wspolczuje tym ludziom
> ale ta tragedia nie swiadczy w zaden sposob o jakosci produktow

Ja mam inne zdanie...

14. Data: 2005-11-05 16:20:16

Od: "thorgal" <v...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (Bosch/Siem.) bo to konkurencyjne firmy, więc jest pewien przepływ
> pracowników między nimi. I co ciekawe przepływ jest przeważnie z

to nie swiadczy o jakosci produktow, gdyz pewne normy musza byc zachowane i
tu i tu

> I opinie są dość podobne - "od Merloniego z daleka" bo to firma, która nie
> dba o pracownika i klienta. Natomiast w BSH panuje "niemiecki ordnung" co
> akurat dla produktów jest korzystne.

i to nie jest miernikiem jakosci
np "fabryka Boscha w Lodzi ma mniejsza awaryjnosc niz fabryka w Niemczech"
(dane Boscha)
nijak sie to ma do stereotypowej solidnosci Niemcow
Tak naprawde roznie bywa ze sprzetami, nie wiadomo co kryje sie w srodku
Czesto jest tak, ze jedne firmy zlecaja innym robienie danego produktu pod
swoja nazwa marki
Wiec kupujac sprzet firmy X, tak naprawde oprocz znaku nie ma w niej nic z
tej firmy

> Ja mam inne zdanie...

a ja nie mam zamiaru tego zmieniac
swoja opinie wyrazilem na podstawie swojego dosw. (obesrwacji produktow,
jakosci wykonania, reklamacji)
juz napisalem, "opinia jest jak dupa, kazdy ma swoja"
Dla mnie EOT

pzdr
Thorgal

15. Data: 2005-11-05 17:50:36

Od: "rokko" <r...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Odradzam wszelki sprzęt Indesit/Ariston.
> Polecam Bosch / Siemens - patrz archiwum grupy.
> pozdrawiam

osobiście użytkuję od 7 misięcy Indesit WISE 107 (tą ze "zbędną elektroniką"
:P )
pralka jest robiona we Włoszech, nie w Łodzi (tak na marginesie)
ponieważ kupiłem ją tanio w promocji więc dokupiłem dodatkowe 3 lata (w
sumie 5) gwarancji za 149 PLN
nie mam z nią żadnych problemów, wygląda super a wyświetlacz jest super
czytelny i intuicyjny . Średnia prań wynosi ~1 dziennie...
chyba żadna z pralek w cenie do 1400 PLN (ja kupiłem za 1390PLN) nie ma
takiego wyposażenia i wyglądu
muszę jednak przyznać że ten wybór był przypadkiem gdyż tuż przed
przeprowadzką zepsuła mi się stara Gracja a takiego Boscha jak chciałem
nigdzie w rozsądnej cenie nie było. Nie mogłem czekać więc wybór został
dokonany w ciągu 1 dnia i nie opierał się na żadnych zasłyszanych i
przeczytanych opiniach....
teraz chciałem dokupić zmywarkę i długo moim faworytem był także Indesit -
IDE44 (wygląd podobny do pralki - np. podobnie informacyjny i
wielofunkcjonalny wyświetlacz).
Jednak nikt mi nie chciał odpowiedzieć nt. jakości i trwałości tego sprzętu
(zwłaszcza użytkownicy).
Natomiast w dwóch miejscach w sieci przeczytałem że czasem niedomywa naczyń
oraz nie ma przepływowego ogrzewacza wody i programu "auto". Postawiłem więc
na Siemensa (zmywarka w cenie dokładnie jak odpowiednik Bosch). W
poniedziałek ją przywożą i będę ją wypróbowywał...:)
Jeszcze jedna uwaga o pralkach Bosch - pokrętła bardzo wystają poza obrys
pralki i są kanciate. Ponieważ nie należę do specjalnie zgrabych, myślę że
bym regularnie zahaczał o nie. Ciekawe jakby to wpłynęło na ich
trwałość..... ???

rokko

16. Data: 2005-11-05 18:20:40

Od: "thorgal" <v...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rokko" <r...@t...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> na Siemensa (zmywarka w cenie dokładnie jak odpowiednik Bosch). W
> poniedziałek ją przywożą i będę ją wypróbowywał...:)

Jesli chodzi o zmywarki to w ciemno bralbym Bosch/Siemens
Takze imho dobry wybor
A co do pralki to jednak masz ze "zbedna" (imho) elektronika
WISE 107 (z wyswietlaczem)
WISL 105 (bez wyswietlacza)

Tak czy siak, uwazam ze to dobra pralka za rozsadna cene

Pzdr
Thorgal

17. Data: 2005-11-05 19:13:45

Od: "rokko" <r...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A co do pralki to jednak masz ze "zbedna" (imho) elektronika
> WISE 107 (z wyswietlaczem)
> WISL 105 (bez wyswietlacza)

nie wiem jak WISL105 ale WISE107 ma taką funkcjonalność, że jak się ustawi
właściwy program (np. wełna) to nie sposób go "zepsuć" np. zbyt wysoką
temperaturą prania
poza tym czas pozostały do końca prania na wyświetlaczu, opóźniony start
prania... dla mnie bomba !

rokko

18. Data: 2005-11-05 21:27:03

Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

thorgal wrote:
> tak, sprzedaje sie lepiej
> tak, mniejsza wadliwosc sprzetu

Ale zazwyczaj sprzęt jest w serwisie reperowany, więc sklep raczej o
tym nie wie, co się psuje a co nie.

--
Filip.

19. Data: 2005-11-06 11:51:14

Od: "pieszy" <d...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Nie naprawiam już osobiście pralek ale pracuje w firmie, w której
robią to
moi dobrzy znajomi a ja także jestem "techniczny".
Przez kilkanaście lat miałem Polara Bio (zdążył oprać dwójkę dzieci),
bo nie chciał się zepsuć tak,
żeby nie opłaciło się go naprawić i wywaliliśmy go może trzy lata
temu nie tyle za cieknięcie co ogólne znudzenie formą.
Z wyboru mam "Amicę" bo jakby nie było produkowali parę rzeczy dla
"Miele". Towar niestety z ekspozycji, programator padł po tygodniu.
Telefon do BOK we Wronkach, na drugi dzień jest technik Z PANELEM a
nie z wiadomością co jest uszkodzone i że on to dopiero musi zamówić
bądź w krajowej centrali bądź trzeba to będzie sprowadzić od
producenta czyli o terminie zapomnij. I po krzyku a od tamtej pory bez
najmniejszych zastrzeżeń.
Uprzejmię proszę sobie wyobrazić naprawę importowanego sprzętu na
drugi dzień, bo ja jakoś po ponad dziesięciu latach w branży w
serwisach autoryzowanych nie mogę.

20. Data: 2005-11-06 19:47:50

Od: "Sierp" <sierpNO@łspamsierp.net> szukaj wiadomości tego autora

> ona ma glebokosc 40 cm (czy 41,5 jak wg opisu)
> ale to ta sama firma co Ariston, wiec moze Cie nie przekonywac
> ja akurat o Aristonie i Candy moge wypowiadac sie w superlatywach, no moze
> prawie samych....
> ale nawet Mercedesy sie psuja:)

aritston to nie mercedes :)
ale mozna odwrocic - nawet maluch moze sie nie psuc ;-)

Sierp

Trzebnica
szukamy osoby do zajecia sie domem .....
pralka z suszarka
www.vivepc.com Tu tienda de ordenadores discos duros impresoras memorias, Lo + barato . 4JS3
Co wybrac ?