Pralka na 60 Hz

1. Data: 2009-06-04 08:46:57

Temat: Pralka na 60 Hz
Od: Sebcio <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Czy któraś z pralek dostępnych na polskim rynku jest przystosowana do
pracy z częstotliwością sieci 60Hz ? Muszę zorganizować taką na
poniedziałek, ale co nie spojrzę to wszystkie mają znamionowo 50Hz i
koniec :(

Sebcio

2. Data: 2009-06-04 08:51:01

Temat: Re: Pralka na 60 Hz
Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sebcio" <s...@n...net> napisał w wiadomości
> [...]
> pracy z częstotliwością sieci 60Hz ? Muszę zorganizować taką na
> poniedziałek, ale co nie spojrzę to wszystkie mają znamionowo 50Hz i

Ja bym sie bardziej voltami przejmowal.

3. Data: 2009-06-04 09:12:35

Od: Sebcio <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Ghost pisze:

> Ja bym sie bardziej voltami przejmowal.

Napięcie zasilania wynosi 230V. Jedynie częstotliwość wynosi 60Hz,
ponieważ pralka ma być zasilana z sieci okrętowej.

Sebcio

4. Data: 2009-06-04 09:16:03

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Napięcie zasilania wynosi 230V. Jedynie częstotliwość wynosi 60Hz,
> ponieważ pralka ma być zasilana z sieci okrętowej.

Myslalem, ze 110, bo tak jest zwykle przy 60Hz. Pytanie czy pralce robi
roznice te 60Hz.

5. Data: 2009-06-04 09:18:35

Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Na wielu statkach widziałem zwykłe pralki, więc pewnie będzie działało.
Nie sprawdzałem Herców w sieci.

6. Data: 2009-06-04 09:24:05

Od: Sebcio <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Ghost pisze:

> Myslalem, ze 110, bo tak jest zwykle przy 60Hz. Pytanie czy pralce robi
> roznice te 60Hz.

Dokładnie to 240V i to takie troszkę popieprzone, bo tak naprawdę to
dwie fazy 120V przesunięte o 180 stopni. Czyli masz cztery przewody, dwa
fazowe, neutral i ziemia. Względem każdego fazowego i neutralem masz
znane amerykańskie 120V, ale względem dwóch fazowych masz już 240V. W
praktyce w "naszą stronę" (czyli zasilanie urządzenia na 230V z gniazda
120/240V) problemem jest tylko częstotliwość.

Problem w tym, że elektroniczne programatory które wyzwalają triaki
mają na stałe zaprogramowane czasy wyzwolenia triaków względem przejścia
przez zero. Oznacza to że przy 60Hz triak zostanie wyzwolony za późno
(lub nawet w kolejnym półokresie), przez co silniki obracają się wolniej
albo w ogóle nie chcą ruszyć lub kręcą się wolno nie w tą stronę. Tak
samo silniki pomp - często nie startują, bucząc tylko.

Jedyna możliwość jeszcze to przekształtnik częstotliwości, ale nie
udało mi się jeszcze znaleźć takiego który ma jedną fazę na wyjściu.

Sebcio

7. Data: 2009-06-04 11:45:42

Od: doslaw <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sebcio pisze:
> [...]
> do pracy z częstotliwością sieci 60Hz ? Muszę zorganizować taką na
> poniedziałek, ale co nie spojrzę to wszystkie mają znamionowo 50Hz i

zapytaj na p.r.zeglarstwo
ci slonowodni moze cos pomogą

8. Data: 2009-06-04 11:49:19

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie chcą ruszyć lub kręcą się wolno nie w tą stronę. Tak samo silniki
> pomp - często nie startują, bucząc tylko.

A no fakt, wykrywane jest tylko przejscie przez zero. No to problem.

9. Data: 2009-06-04 18:31:57

Od: "Piotrek" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> amerykańskie 120V, ale względem dwóch fazowych masz już 240V. W praktyce w
> "naszą stronę" (czyli zasilanie urządzenia na 230V z gniazda 120/240V)

jak chcesz uzyskać 240V pomiędzy fazowym a neutralnym, skoro pomiędzy każdym
z fazowych a neutralnym jest 120V ????
Musiałbyś brać napięcie zasilające tylko z fazowych....

Piotrek

10. Data: 2009-06-04 19:24:43

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotrek" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> każdym z fazowych a neutralnym jest 120V ????
> Musiałbyś brać napięcie zasilające tylko z fazowych....

Heh, czytanie ze zrozumieniem zanika.

Zlew pod oknem i grzejnik pod oknem
PROBLEMY Z FUGA
malowanie_przyspieszanie schnięcia
tapetowanie fizelina
Meble kolonialne Meble do pokoju Drewniane meble do salonu