Pralka na 60 Hz

31. Data: 2009-06-09 19:00:19

Temat: Re: Pralka na 60 Hz
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:ol3gpicu3v0j.dlg@oldfield.org.pl...

> Dlaczego silnik reluktancyjny miałby nie wystartować, tak samo jak silnik
> synchroniczny w programatorze?

Najwyżej szybciej skończą.

32. Data: 2009-06-10 08:44:03

Od: Sebcio <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Adam Płaszczyca pisze:

> Dlaczego silnik reluktancyjny miałby nie wystartować, tak samo jak silnik
> synchroniczny w programatorze?

A od kiedy w pompach stosuje się silniki reluktancyjne ?! Stosowane są
najczęściej jednofazowe silniki ze zwartym uzwojeniem pomocniczym. Wiele
z tych silników ma problemy ze startem przy zasilaniu napięciem o
częstotliwości innej niż znamionowa, nie osiągają one też odpowiedniej
wydajności gdy już ruszą. Nie sądzisz chyba że przez przypadek na
tabliczkach znamionowych tychże pomp podaje się częstotliwość pracy 50Hz
a nie 50-60Hz ?

Co do programatorów to akurat nie chodzi o mechaniczne, tylko
elektroniczne. Są one zwykle prymitywne i mają zaprogramowaną długość
półokresu sieci na poziomie 10ms. Jeśli teraz programator chce włączyć
silnik na małe obroty, wyzwoli triak 9ms po przejściu przez zero. Tyle
że przy zasilaniu 60Hz nastąpi to niecałą milisekundę po przejściu przez
zero, już w kolejnej połówce... Co będzie się działo dalej zależy od
programu sterownika. Albo się wyłączy z błędem, albo silnik będzie
chodził szybko, albo będą pływać obroty albo...

Sebcio

33. Data: 2009-06-16 20:23:37

Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 10 Jun 2009 10:44:03 +0200, Sebcio napisał(a):

> A od kiedy w pompach stosuje się silniki reluktancyjne ?! Stosowane są

Odkąd pamiętam.

> wydajności gdy już ruszą. Nie sądzisz chyba że przez przypadek na
> tabliczkach znamionowych tychże pomp podaje się częstotliwość pracy 50Hz
> a nie 50-60Hz ?

Sądze, że przez pieniądze na dodatkowy nadruk.

> [...]
> półokresu sieci na poziomie 10ms. Jeśli teraz programator chce włączyć
> silnik na małe obroty, wyzwoli triak 9ms po przejściu przez zero. Tyle

A ja o normalnych prawlkach. One mają, na szczęście jeszcze stare
oprogramatory.

--
___________ (R)
_______/ /_ GG: 3524356

34. Data: 2009-06-18 07:48:50

Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Sebcio pisze:

> [...]
> programu sterownika. Albo się wyłączy z błędem, albo silnik będzie
> chodził szybko, albo będą pływać obroty albo...

Troszkę się interesuję elektroniką i nie widziałem jeszcze układu, gdzie
potrzebna by była jakaś częstotliwość do czegokolwiek, w którym nie było
by elementu wyzwalającego tą częstotliwość - tzw. kwarcu.

Zlew pod oknem i grzejnik pod oknem
PROBLEMY Z FUGA
malowanie_przyspieszanie schnięcia
tapetowanie fizelina
Meble kolonialne Meble do pokoju Drewniane meble do salonu