Pralka nie grzeje

1. Data: 2004-12-28 15:27:49

Temat: Pralka nie grzeje
Od: "Broda" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam pralke Amica PA5560A420, Od jakiegoś czasu pralka nie podgrzewa wody.
W czasie pracy jest to sygnalizowane mruganiem diody "gotowa" (5 razy).
Sprawdziłem grzałkę i jest sprawna, podłączona osobno do sieci grzeje.
Czy miał ktoś jakies dośwaidczenia z taką usterką? Co to moze być?
A może ktoś ma schemat elektryczny takiej pralki (lub innego podobnego
modelu)?
I ostatnie pytanie jak dobrać się do części elektrycznej? Czy ściąga się
górną pokrywę czy może inaczej?

Z góry dzięki

Broda

2. Data: 2004-12-28 21:48:39

Temat: Re: Pralka nie grzeje
Od: Włodek Chrzanowski <w...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Broda napisał(a):
> [...]
> Sprawdziłem grzałkę i jest sprawna, podłączona osobno do sieci grzeje.
> Czy miał ktoś jakies dośwaidczenia z taką usterką? Co to moze być?

to może być termostat, miałem coś takiego starej LUNIE. Kupiłem w
sklepie z częściami zamiennymi do AGD, wymiana stosunkowo prosta, z góry
uprzedzam, nie wiem jak sie coś takiego testuje. Też zacząłem od
oglądania grzałki, wyglądała OK, więc kupiłem i wymieniłem termostat,
około 40 PLN
> A może ktoś ma schemat elektryczny takiej pralki (lub innego podobnego
> modelu)?

ja nie mam :(
> I ostatnie pytanie jak dobrać się do części elektrycznej? Czy ściąga się
> górną pokrywę czy może inaczej?

ściąga się górna pokrywę i tylną zasłonę

--
Pozdrawiam, Włodek Chrzanowski
ludzie, otwórzcie szafy i mówcie DO RZECZY

3. Data: 2004-12-28 23:00:58

Od: "Broda" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> uprzedzam, nie wiem jak sie coś takiego testuje. Też zacząłem od
> oglądania grzałki, wyglądała OK, więc kupiłem i wymieniłem termostat,

Czy chodzi o to co bada temperature wody? Mam takie coś w grzałke
wciśnięte...
Sprawdze, powinno zmieniać rezystancję w zależności od temp. To chyba jakis
termistor jest.

> ściąga się górna pokrywę i tylną zasłonę
No okazało się ze wystarczy tylko górę zdjąć, ta amica ma super dostęp do
wszystkiego w środku :)
Dzięki

Broda

4. Data: 2005-01-10 20:22:03

Od: "Broda" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

No i odpisuje właściwie sam sobie jakbym zapomniał skąd takie objawy i
szukał kiedyś na listach odpowiedzi.
Dowiedziałem się od babki z infolinii Amici, że czasem jak jest za zimno
(chyba chodzi o temp zimnej wody na dolocie) to pralka nie zdąży dogrzać
wody mimo, że wszystko działa ok i wtedy sygnalizuje zbyt niską
temperaturę...
Trochę to dziwne. Zimy zbyt ostrej nie ma wiec argument słaby ale w rzeczy
samej nastawiłem pranie na 90st. i klapy nie można było dotknąć taka była
gorąca a dioda mrugała...
Ciekawe czy problem rozwiąże grzałka o większej mocy.
A może wystarczy odkamienić bebechy, grzałka była strasznie zakamieniona.
To przez to, że przesadnie nie wierze w reklamy i nigdy nie wierzyłem w
kamień i calgon...

--
pozdro
Broda

tanio i dobrze - szafy do garderoby W-Wa
oddzielenie piekarnika od plyty grzejnej
Kafle z rozebranego pieca - po ile?
Okap, teleskopowy, jaki?
Domowy sposób na piwnicę.