Pralka się zepsuła :-(

1. Data: 2008-02-18 18:32:30

Temat: Pralka się zepsuła :-(
Od: "Zocha" <Z...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Mam pralkę firmy Brandt WM 1001 ECO. Przez blisko 7 lat działała bez zarzutu.
Nagle wczoraj po praniu rzeczy w bębnie nie były odwirowane, a na rzeczach
pozostało dużo proszku.
Chcąc mieć pewność, że to nie moje jakieś złe ustawienia, zrobiłam przed chwilą
pranie, ale rezultat tak sam jak wczoraj. :-(
Podczas prania wydaje mi się, że zachowuje się ona w pewnych fazach dużo ciszej
i tak jakby miała kłopot z pobieraniem wody. Wydaje mi się również, że wody nie
podgrzewa. No i w końcu nie odwirowuje i pozostaje proszek na rzeczach.
Czyżby tyle mechanizmów na raz się w niej zepsuło i to tak nagle? Nic do tej pory
nie wskazywało na jakieś psucie się czegokolwiek.

Pytania - czy do tego rodzaju pralki warto wezwać fachowca? - obawiam się,
że zarówno jego wizyta jak i części (francuskie) i robocizna bedą drogie.
Może lepiej od razu kupić nową pralkę - a jeśli tak to jaką?
Mam małą lazienkę, więc pralka musi się otwierać do góry i mieć wymiary nie większe
niż szer.40 cm, głębokość 60 cm i wysokość przy otwartej pokrywie 139 cm.

Będę bardzo wdzięczna za rady.

Pozdrawiam
Zocha

2. Data: 2008-02-18 18:47:18

Temat: Re: Pralka się zepsuła :-(
Od: "mb" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zocha" <Z...@a...pl> napisał w wiadomości
> Witam!
>
> Mam pralkę firmy Brandt WM 1001 ECO. Przez blisko 7 lat działała bez
> zarzutu.

Troche nie na temat - przy okazji kupna kolejnej pralki rozmawialem z
regionalnym kierownikiem sprzedazy ( tak sie zlozylo szczesliwie ) pewnej
wiodacej marki na B ... i sie dowiedzialem ze cykl zycia wspolczesnej pralki
to 5 lat, wszystko powyzej to juz lut szczescia a ponizej pech :-)
Cos w tym jest - kazda kolejna pralka dziala u mnie krocej - poczciwy Polar
( nie licza drobnych napraw ) dzialal z 15 lat, zachodnie cuda wytrzymuja
mniej niz 10 ( dwie pod rzad - pierwsza 9, druga wlasnie tez 7 )

3. Data: 2008-02-18 23:12:13

Od: "witek" <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mb" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Polar ( nie licza drobnych napraw ) dzialal z 15 lat, zachodnie cuda
> wytrzymuja mniej niz 10 ( dwie pod rzad - pierwsza 9, druga wlasnie tez

Moi rodzice ciągle używają Polara kupionego w 1978 roku za 10500 zł.

Witek

4. Data: 2008-02-19 00:17:23

Od: "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zocha" napisała: w

> [...]
tej pory
> nie wskazywało na jakieś psucie się czegokolwiek.

Po mojemu to najzwyczajniej spadł lub pękł pasek. Skoro proszek jest na
ciuchach to został wypukany z dozownika ale woda to woda i słychać czy jest
pobierana czy nie, sprawdzić zawór oraz drożność węża, oczyścić filtr
wlotowy z paprochów. Elektrozawór jesli jest zasilany to na 99% puszcza.
Grzałkę można sprawdzić nawet bez miernika ale niewprawionym nie polecam.

Ogólnie prościzna, 15 min. i wszystko jasne.

A jakby co to na przyszłość polecam:

P.

5. Data: 2008-02-19 04:15:45

Od: "Zocha" <Z...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> zarzutu.
> chwilą
> ciszej
> wody nie
> tej pory

Dziękuję za odpowiedź.

Jeszcze zauważyłam, że gdy poruszam pustym, zamkniętym bębnem,
to występuje taki delikatny metaliczny dźwięk, tak jak by się trochę coś o coś
ocierało.

> Po mojemu to najzwyczajniej spadł lub pękł pasek. Skoro proszek jest na
> ciuchach to został wypukany z dozownika ale woda to woda i słychać czy jest
> pobierana czy nie,
Właśnie wydaje mi się, że wodę pobiera jakby "niemrawo". Na samym początku
jest taki charakterystyczny dżwięk, ale potem cichnie i bardzo długo jakby się
z tym pobieraniem męczyła. W końcu ją jednak pobiera, bo ciuchy są mokre,
wręcz nasiąknięte wodą chociaż woda w bębnie nie zostaje.

> sprawdzić zawór oraz drożność węża, oczyścić filtr wlotowy z paprochów.
Ale jak to zrobić? W instrukcji nic na ten temat nie ma.
Pralkę kupiłam 7 lat temu przy okazji remontu mieszkania, więc cała instalacja
dopływu i odpływu wody była specjalnie zrobiona.
Mam posprawdzać końce tych rurek - od strony pralki i od strony instalacji
wodnej?
Chciałam oczyścić opisaną w instrukcji "pułapkę", ale nie potrafię jej zdjąć.
Widać, że po zewnętrznej stronie bębna powinnam ją przesunąc w prawo, tak by
można ją było potem od środka wyjąć, ale nie udaje mi się to przesunięcie.
Może mam po prostu za mało siły w palcach.

> Elektrozawór jesli jest zasilany to na 99% puszcza.
> Grzałkę można sprawdzić nawet bez miernika ale niewprawionym nie polecam.
Tego to już na pewno sama nie zrobię.

> Ogólnie prościzna, 15 min. i wszystko jasne.
Być może, ale nie znam nikogo (sprawdzonego) kto naprawia pralki, a po obejrzeniu
w TV programu "Usterka" trochę się boję na kogo trafię.
Wszystko to zajmie czas i będzie kosztowało. Zastanawiam się czy nie lepiej
zainwestować czas i pieniądze w nową pralkę. Tylko nie wiem jaką w wymaganych
przeze mnie gabarytach (szer. 40, głeb. 60, wys.z otwartą klapą 139) warto kupić.
Z Internetu dowiedziałam się po 7 latach, że ta moja była kiepska. A w końcu nie była
tania.
Nie wiem na co teraz przy wybieraniu zwrócić uwagę.
Ponadto, wiem, że na Allegro jest taniej, ale ja wolę kupić w sklepie - móc obejrzeć,
dotknąc, zapytać. Poza tym zakup na Allegro jest jednak obarczony pewnym ryzykiem,
a ja nie mam czasu na ewentualne dochodzenie moich praw.

> A jakby co to na przyszłość polecam:
> http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic943259.html
To co zostało napisane pod powyższym linkiem czytałam jeszcze przed wysłaniem
mojej wiadomości i właśnie to mnie dodatkowo zniechęciło do naprawiania.

Pozdrawiam
Zocha

6. Data: 2008-02-19 07:42:47

Od: Marek Kutyla <S...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tego oto dnia 2008-02-19 05:15, Niejaki/a Zocha bedac w stanie euforii
nagryzmolil/a co nastepuje:

> Nie wiem na co teraz przy wybieraniu zwrócić uwagę.

Oj cos mi sie zdaje ze Ty po prostu szukasz usprawiedliwienia do zakupu
nowej ladniejszej pralki ;-)

--
3M-cie sie czego chcecie !
Marek Kutyla vel zarki -- popraw ADRES w odpowiedzi --

Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.sieci: http://sierp.net/faq

7. Data: 2008-02-19 10:32:18

Od: "Jackare" <1...@2...com> szukaj wiadomości tego autora

Kup sobie tą nową pralkę i będziesz mieć kolejne 7 lat świętego spokoju.
Jeżeli jesteś ze Śląska to starą pralkę chętnei od Ciebie nieodpłatnie
odbiorę :)
--
Jackare

8. Data: 2008-02-19 10:39:23

Od: "Chris" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Internauta mb (b...@o...pl) w wiadomości
news:fpcju1$g6e$1@atlantis.news.tpi.pl nabazgrał(a):

> [...]
> wiodacej marki na B ... i sie dowiedzialem ze cykl zycia wspolczesnej
> pralki to 5 lat, wszystko powyzej to juz lut szczescia a ponizej pech :-)

To samo mówią studentom na zarządzaniu :)

--
"Dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota.
I nie jestem pewien, co do wszechświata." - Albert Einstein.

9. Data: 2008-02-19 18:32:08

Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

<...>
> Ale jak to zrobić?  W instrukcji nic na ten temat nie ma.<...>
> Chciałam oczyścić opisaną w instrukcji "pułapkę", ale nie potrafię jej zdjąć.
><...> Może mam po prostu za mało siły w palcach.

A co na to mąż/chłopak/sąsiad/listonosz? ;-)

<...>
> Być może, ale nie znam nikogo (sprawdzonego) kto naprawia pralki, a po
obejrzeniu
> w TV programu "Usterka" trochę się boję na kogo trafię.
> Wszystko to zajmie czas i będzie kosztowało.

O ile rzeczywiscie nie szukasz tylko pretekstu do zakupu nowej pralki ;-) -
pójdź/zadzwoń do najbliższego serwisu AGD (lub nawet kilku) i zapytaj ile
kosztuje wycena kosztów naprawy. Następnie w zależnosci jej wyników podejmij
decyzję czy to Ci sie "opłaci" , czy nie. No chyba, że już sam koszt "oględzin"
okaże się zaporowy...

Co do obaw o nieuczciwość serwisu - moim zdaniem bez przesady. W końcu
codziennie na drogach jest wiele (zbyt wiele) wypadków, a mimo to wychodzimy z
domu, jeździmy samochodami. Kto nie ryzykuje, ten nie pierze ;-) A poważniej
nieco: określ sobie maksymalną, nieprzekraczalną kwotę, jaką jesteś skłonna
przeznaczyć na usunięcie usterek i w odpowiednim momencie przekaż tę
informację także serwisowi, aby uniknąc wzajemnego zaskoczenia, nie wpaść w
niepotrzebną spiralę kosztów.

<...>
> Ponadto, wiem, że na Allegro jest taniej, ale ja wolę kupić w sklepie - móc
obejrzeć,
> dotknąc, zapytać.

Można też spróbowac pooglądać, podotykać i zapytać w sklepie "normalnym", a
potem zapisać model i kupić przez internet ;-)

> Poza tym zakup na Allegro jest jednak obarczony pewnym ryzykiem,
> a ja nie mam czasu na ewentualne dochodzenie moich praw.

Co do Allegro uważam, że obecnie w wielu przypadkach jest drożej i to sporo,
niż można wyszukać w sklepach internetowych. Przy kosztach towaru rzędu tysięcy
złotych różnice sięgają nieraz dobrych kilku setek.
Czasem się nawet zastanawiam, czy co poniektórzy allegrowi sprzedawcy nie
wiedzą o istnieniu w Sieci wyszukiwarek/porównywarek cen w sklepach (hmmm?), a
może tylko traktuja Allegro jako dodatkowy kanał ogłoszeń i reklamy, czy może
po prostu szukają frajerów?
Mam tu oczywiscie na myśli (super)sprzedawców, którzy prowadzą działalność
gosp., wystawiaja faktury, paragony itd., handlują nowym sprzętem ze
wszelkimi "papierami" - czyli de facto są sklepami internetowymi (i w istocie
często takowymi są - także poza Allegro).

Odnośnie zakupów w sklepach internetowych ogólnie - praw można dochodzic tak
samo jak w sklepach "zwykłych", ponadto masz 10 dni na odstąpienie od umowy i
zwrot towaru.

Pozdrawiam -

Stanley

10. Data: 2008-02-19 20:24:45

Od: "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zocha" napisała:...

> Być może, ale nie znam nikogo (sprawdzonego) kto naprawia pralki, a po
obejrzeniu
> w TV programu "Usterka" trochę się boję na kogo trafię.

Akurat "Usterka" nie jest wyznacznikiem jakości usług, żadnym w każdym
razie. Zauważ, że usterkę na początku programu robi inny serwis albo ktoś z
danej branży, kto na czymś takim sam się wyłożył. Jego kamera nie uchwyciła,
bo miał szczęście albo nikt nie wpadł na pomysł stworzenia takiego programu.

Jeśli wiesz co robisz , nikt za plecami nie truje d... i nie czujesz jego
oddechu na plecach to żadna kamera nie straszna.

P.

Sol do zmywarki-czy mozna...
czy można dać proszek bezposredno na otwarte drzwi
szambo
[Warszawa] pranie dywanow/wykladzin dywanowych
Cana za mały remont