Pralko-suszarka - warto?

11. Data: 2009-03-08 16:58:34

Temat: Re: Pralko-suszarka - warto?
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:10n0b0ett9pl6.gyaqhazsq7vj.dlg@40tude.net...

> Ja żałuję. Nigdy więcej.
> Minusy (organizacyjne) już wielokrotnie opisywałam, ale dodam jeszcze
> jeden: podczas suszenia bawełnianych rzeczy (z reguły jasnych) skądsiś się
> bierze mnóstwo białego bawełnianego pyłu, który osiada w zakamarkach bębna
> i uszczelki przy drzwiczkach - trudno go usunąć i potem osiada on na
> rzeczach, które piorę jako następne po cyklu suszenia. Horror - załatwiłam
> sobie sporo gładkich czarnych rzeczy na całkowity amen.

Nie mniej jako pralka zapewne działa bez zarzutu.

12. Data: 2009-03-08 17:11:25

Od: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja żałuję. Nigdy więcej.

Przekonaliście mnie, kupuję w takim razie zwykłą pralkę. Etap drugi: wybór
;-)

Dziękuję wszystkim za pomoc.

Pozdrawiam
Czabu

13. Data: 2009-03-08 19:50:12

Od: cherokee <c...@s...no.email> szukaj wiadomości tego autora

Czabu wrote:

> 1. Ile tak naprawdę kosztuje korzystanie z opcji suszenia?
Nie wiem ile, ale susze pranie srednio 4 razy w tygodniu i niewiele
wiecej placimy za prad.

> 2. Czego nie można suszyć?
Ja profilaktycznie nie susze syntetycznych cienkich rzeczy i bielizny z
koronki, bo sie niszczy.

> 3. Czy ubrania wyjmuje suche, czy tylko podsuszone i trzeba je normalnie
> wieszać na sznurku?
Sa opcje - extra dry, do szafy, do prasowania plus suszenie czasowe od
30 do 120 minut.

> 4. Jakich marek/modeli unikać, na jakie zwracać uwagę?
Mam Candy Smart i nie polecam ze wzgledu na slabe lozyska.

> 5. Jakie opcje/rozwiązania muszą być w takim sprzęcie, a jakie to tylko
> marketing?

Przy pralce - krotki cykl prania i dodatkowe plukanie, przy suszarce
opcje suszenia, o ktorych pisalam wyzej. No i mam suszarke kondensacyjna.

> Nie chciałbym przekroczyć kwoty 2000zł na zakup tego wynalazku.

Moja kosztowala 249 funtow dwa lata temu.

> Jeżeli pralko-suszarka to samo zło ;-), to jakiej zwykłej pralki szukać?

Takiej, na ktora masz miejsce, ja akurat mam miejsce w kuchni na tylko
jednego grata, wiec musialo byc 2 w 1.

pozdr

cherokee

14. Data: 2009-03-08 19:55:11

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 8 Mar 2009 17:58:34 +0100, Panslavista napisał(a):

> Nie mniej jako pralka zapewne działa bez zarzutu.

No właśnie - stare Ardo, a jakoś nie chce się zepsuć; mam jej serdecznie
dosyć. Chyba wyląduje za oknem, kiedy wreszcie przyjdzie na nią czas. Ale
będzie huk! - przynajmniej nie będzie jeżdżenia wózkiem po schodach.
Sfilmuję to salto i z satysfakcją tu przedstawię - ku przestrodze przed
pralkosuszarkami :-)

--
"Święto Kobiet jest jak Czerwona Księga, gdzie IUCN wpisuje ginące gatunki,
którym należy stworzyć warunki, aby miały możliwość realizacji...

15. Data: 2009-03-08 19:59:45

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 8 Mar 2009 13:56:55 +0100, Boombastic napisał(a):

> Nie warto. Wkład do suszenia najczęsciej musi być o połowe mniejszy niż
> prany, czyli masz pralkę 5 kg, ale suszysz na raz tylko 2,5 kg, więc musisz
> wyciągać połowe wkładu.

Osobne suszarki mają dużą pojemność - w makro wlaśnie Whirlpool oferuje
komplet - pralka i suszarka - obie mają załadunek do 10 kg.
Mam je na oku w razie czego.

> Kolejna sprawa to fakt, że rzeczy są wysuszone na wiór i masakrycznie
> pogniecione, przez co trudniejsze do prasowania.

Tego nauczyłam się łatwo unikać wyjmując rzeczy od razu po zakończeniu
suszenia, zanim wystygną. Składałam je od razu, choćby prowizorycznie.
Koszule strzepnąć i od razu na wieszaki. Żaden problem.

> A częsciowe podsuszanie by
> lekko wilgotne rozwieszac do suszenia mija się z celem, bo po co niby
> suszarka.
> O ekonomicznym aspekcie nawet nie piszę, bo jednak trochę prądu idzie na
> suszenie w przeciwieństwie do klasycznej suszarki pokojowej. No i jeszcze
> taki niezbyt przyjemny zapach wysuszonych rzeczy.

Ja go akurat lubię - przypomina mi zapach prasowanych niegdyś pieluszek
tetrowych, wygotowywanych wcześniej w płatkach mydlanych :-)
A poza tym ten zapach szybko zanika.

> Podsumowując - miałem pralkosuszarkę, jak się rozsypała to nawet nie
> pomyślałem o kupnie nowej.

Ja myślę, ale własnie o osobnej.

16. Data: 2009-03-08 20:54:13

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cherokee" <c...@s...no.email> napisał w wiadomości

> Nie wiem ile, ale susze pranie srednio 4 razy w tygodniu i niewiele wiecej
> placimy za prad.

W suszarce 8 kg bawełny odwirowanej w 1400 to 5kWh, czyli 1,25 zł w II
taryfie lub 3 zł w pierwszej. Przy mniejszym załadunku pracuje krócej.

> Ja profilaktycznie nie susze syntetycznych cienkich rzeczy i bielizny z
> koronki, bo sie niszczy.

Nie posiadam ;-)

> Sa opcje - extra dry, do szafy, do prasowania plus suszenie czasowe od 30
> do 120 minut.

Do wyboru.

> Mam Candy Smart i nie polecam ze wzgledu na slabe lozyska.

Bosch/Siemens

Suszarka koniecznie z czujnikiem wilgotności i filtrem strzępkowym. Klasa
energii B.

1500 kupisz przyzwoitą.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

17. Data: 2009-03-08 20:56:28

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Pachną ciepłem. Ostatnio stosuję chusteczki zapachowe Lenora zakupione w
Selgrosie w Cottbuss.

18. Data: 2009-03-08 21:11:22

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 8 Mar 2009 21:56:28 +0100, Jan Werbiński napisał(a):

> [...]

To nie moje :-)
Dla mnie ten zapach jest przyjemny.

> Pachną ciepłem. Ostatnio stosuję chusteczki zapachowe Lenora zakupione w
> Selgrosie w Cottbuss.

U nas nie ma takich? - nie słyszałam o czymś poodobnym.

19. Data: 2009-03-08 21:33:22

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

> To nie moje :-)
> Dla mnie ten zapach jest przyjemny.

> U nas nie ma takich? - nie słyszałam o czymś poodobnym.

Nie ma. Pewnie by się nie sprzedawały, bo paczka 25 sztuk kosztowała coś
koło 5-7 euro. Drogo to wychodzi.

20. Data: 2009-03-08 21:38:34

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 8 Mar 2009 22:33:22 +0100, Jan Werbiński napisał(a):

> Nie ma. Pewnie by się nie sprzedawały, bo paczka 25 sztuk kosztowała coś
> koło 5-7 euro. Drogo to wychodzi.

Gdzieś mi się o uszy obiło, żeby do suszarki stosować olejki zapachowe -
nasączyć szmatkę.
Ale jakoś mi żaden olejek nie pasuje, zbyt drażniące są te zapachy. Może
tylko lawendowy się nada. O różanym nie wspomnę, bo drogi.
--

Ekspres ciśnieniowy do 300 zł
Kolektor sloneczny
solary + co.